• Ad
  • תחבורה שיתופית: ג'נרל מוטורס משכירה מכוניות לחודש

    מיזם 'מאיבן' מותח את הגבולות ומאפשר לשכור מכונית ל-28 ימים ברצף, כולל מקום חניה שמור. מי צריך לקנות מכונית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מיזם 'מאיבן' מבית ג'נרל מוטורס הכריז בסוף השבוע על הרחבת גבולות התחבורה השיתופית עם שירות 'מאיבן שמור' (Maven Reserve) אשר מאפשר לחברי קהילת המשתמשים לשמור לעצמם את המכונית ולהשתמש בה באופן רצוף במשך 28 ימים.

     

     

    'מאיבן' הוקם על-ידי GM כדי לפתח תחת קורת גג אחת את כל החידושים שכלולים תחת ההגדרה "תחבורה שיתופית", ולמעשה סל פתרונות שמאפשר לנהג להשתמש במכוניות שונות בהתאם לצרכיו מבלי שייאלץ לרכוש לעצמו אחת ולתחזק אותה.

    במבט ראשון נראה כאילו שמדובר ב"יריה ברגל", שהרי המודל העסקי של ג'נרל מוטורס ב-109 שנות קיום המותג היה ייצור ומכירת מכוניות חדשות.
    אלא שגם בג'נרל מוטורס מבינים ש"הגבינה זזה" לעבר עתיד שבו יוצע בעולם מגוון רחב של שירותי ניידות ותחבורה – החל מקהילות משתמשים שחולקות ביניהן ציי רכב, דרך שירותי הסעה בתשלום דוגמת 'אובר' ו'ליפט' (חברה שבה השקיעה GM כחצי מיליארד דולר), וכלה במכוניות אוטונומיות.

    תחת המסגרת של 'מאיבן', אשר הוקמה לפני 13 חודשים, מפותחות אפליקציות שמאפשרות למשתמשים להשתמש בשירותים השונים, מורחבת פעילותה של 'ליפט', ועיקר העיקרים: מורחבים גבולות ה"השכרה הקצרצרה" – כלומר האפשרות של נהג להזמין באופן מיידי מכונית באמצעות האפליקציה, לגשת למיקום שבו היא חונה ולנהוג בה לצרכיו ולמשך הזמן שהיא נחוצה לו.

    במהלך מעט יותר משנה נרשמו לשירות ה"השכרה לטווח קצרצר" של 'מאייבן' כ-25,000 משתמשים, ופעילותה הורחבה ל-17 ערים ברחבי ארה"ב וקנדה, בהן ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, וושינגטון, וגם אורלנדו פלורידה, אן ארבור מישיגן, אטלנטה, בולטימור, בוסטון, שיקגו, דנבר, דטרויט ועוד.

    רוב ההשכרות בשיטה זאת – בדומה לאלה של חברת 'קאר טו גו' הישראלית – הן למשך שעות ספורות או חצאי ימים, ועד כה אפשר היה "לסגור" את המכונית עד למקסימום ארבעה ימים. לא מכבר הרחיבה 'מאיבן' את סל השירותים שלה עם שירות "נקודה לנקודה", ובמקביל היא מציעה לנהגי 'ליפט' השכרה של כלי רכב על בסיס שבועי.
    מעתה, בשלב ראשון באופן ניסיוני בערים לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו, קליפורניה, מורחב טווח הזמן שבו יכול משתמש לשמור לעצמו מכונית עד ל-28 ימים, ואם הניסוי יצליח הוא יורחב גם לערים נוספות.

     

     

    חברי קהילת "המשתמשים לזמן קצרצר" בערים שמשתתפות בתוכנית יכולים לשלם תשלום חודשי, אשר נקבע בהתאם לדגם המכונית, וזה כולל גם מקום חניה שמור ומובטח, ביטוח מלא, ואפילו כרטיס דלק בשווי 100 דולר למשך תקופת ההשכרה. כאשר יורחב השימוש לערים נוספות ייקבעו בכל אחת מהן תעריפים שמותאמים לה, ודוגמאות למחירים בקליפורניה הם 1,100 דולר למכונית היברידית נטענת מדגם 'וולט', או 1,500 דולר לחודש עבור ג'יפ גדול מדגם שברולט טאהו. בעתיד תתווסף גם המכונית החשמלית של שברולט, 'בולט', לצי ההשכרה לטווח בינוני.

    אנשי ג'נרל מוטורס טוענים שהשירות החדש פותח כמענה לצרכים של משתמשים, והם מעריכים שהוא מתאים במיוחד ליזמים ואנשים שמגיעים לעיר מסוימת למשך תקופת זמן קצובה לצורך ביצוע משימה או עבודה. לדבריהם, פרופיל שימוש כזה אופייני מאד לאנשים בעסקי הבידור – בעיקר קולנוע וטלביזיה – אשר נדרשים לעיתים קרובות להפקת פרויקט מוגבל בזמן, אם כי באותה מידה טוב שירות כזה גם למי שיוצא לחופשה.

    פלטפורמה לניסויים

    הרציונל הברור ביותר מאחורי 'מאיבן' הוא "אם אינך יכול לנצח אותם – הצטרף אליהם": היות שתחבורה שיתופית קום תקום – בג'נרל מוטורס מעדיפים שלכל הפחות היא תתבסס ככל האפשר על מכוניות מתוצרתם, ושהם יהיו בין מי שגורפים את הרווחים מן הפעילות שלה.

    שברולט 'בולט'

    בנוסף לכך קל להבחין גם בתועלות לא מעטות נוספות עבור יצרנית הרכב הגדולה באמריקה, למשל היכולת שלה לאפשר ללקוחות פוטנציאליים שלה להתנסות במוצרים חדשים שהיא מפתחת ולהתגבר על חששות וחסמים. כך, למשל, הוסיפה 'מאיבן' בינואר השנה כ-100 מכוניות חשמליות מדגם 'בולט' לצי מכוניות ההשכרה הקצרצרה שלה בלוס אנג'לס, והיא מפתחת מסלולי השכרה גמישים יותר כדי לקלוע לצרכים ולדרישות של קהל לקוחות מגוון.

    ג'נרל מוטורס גם משקיעה משאבים מרובים באפליקציות עבור מערכת המולטימדיה בדגמים השונים שלה במטרה לעודד לקוחות ליצור לעצמם "פרופיל משתמש אישי" שמאוחסן "בענן" (תכל'ס, על המחשבים של GM) ואותו הם יכולים להעביר איתם ממכונית למכונית.

    באותו אופן, צי של מכוניות שיתופיות אשר נמצא בבעלות היצרנית הוא "מעבדת ניסויים" מעולה לא רק כדי לבצע מעקב אחרי הצרכים האמיתיים של הלקוחות וההתנהגות שלהם, אלא גם אודות ההתאמה של כלי הרכב ומערכות ההנעה השונות לצרכים הללו.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.