• Ad
  • תקלות אופייניות ברכב
    יבואנית קבוצת פיאט, סובארו וקרייזלר נתבעת לפי חוק שירותי רכב על כך שלא פרסמה תנאי ההתקשרות עם מוסכים מורשים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט וסובארו רכשה השנה את זיכיון היבוא של קבוצת קרייזלר מידי חברת מכשירי תנועה, וכעת היא עוסקת בין השאר בהקמת רשת השירות למותגי קרייזלר, דודג', ג'יפ וראם.

     

    מוסך מוסכים מכונאי

     

    מוסך אוטו טק החיפאי, אשר היה אחד המוסכים המורשים לטיפול בקרייזלר ברשת השירות של מכשירי תנועה (ואשר מוסיף להיות מורשה לסוזוקי ולאופל), הגיש ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה כנגד סמל"ת, בטענה שזו עוברת על אחד מסעיפי "חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב" החדש בכך שהיא לא מפרסמת מה הם הקריטריונים שבהם צריך מוסך לעמוד כדי להיות מוסך מורשה מטעמה.

    את התביעה הגיש עו"ד אורן גלעדי, אשר בין השאר מייצג במקרים שונים את איגוד המוסכים, והוא מגולל את פרשת התביעה על פני 13 עמודים שבסופם נתבעים סעד הצהרתי ("כי בית המשפט יקבע כי הנתבעת הפרה את החוק וכי מוטלת עליה החובה לפרסם את התנאים להתקשרות עם מוסכים…") וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

    בתביעה מפורטת השתלשלות החקיקה החדשה שאותה יזם שר התחבורה במטרה להגביר את התחרות בשוק הרכב בכלל ובפרט בתחום השירות והמוסכים, ובין השאר מודגש סעיף 58 (א) לפיו "יבואן מסחרי יפרסם באתר האינטרנט שלו את התנאים להתקשרותו עם מוסך כדי שישמש מוסך שירות של היבואן; השר, באישור הוועדה, רשאי לקבוע הוראות… וכן נסיבות מיוחדות שבהן יחולו הוראות לעניין התנאים כאמור ולעניין פרסומם, וכן נסיבות מיוחדות שבהן יחולו הוראות שיקבע לגבי אופן ביטול ההתקשרות האמורה".

    בתביעה טוענת אוטו טק שהחל משנת 2008 שימש המוסך כמרכז שירות מורשה מטעם מכשירי תנועה לטיפול בקרייזלר וסוזוקי, אולם ב-1 ביוני האחרון, לקראת העברת זיכיון היבוא לסמל"ת, התקבל אצלה מכתב סיום התקשרות של מכשירי תנועה לעניין קרייזלר. מכתב נוסף, מן ה-14 בספטמבר, קבע את מועד ביום ההתקשרות ל-27 בספטמבר. בין לבין – כך נכתב בכתב התביעה – פנה מר ג'ריס נג'אר, הבעלים של אוטו טק, אל מר רון אבל מחברת סמל"ת כדי לבדוק את אופן המשך ההתקשרות עם סמל"ת כמוסך שירות לקרייזלר.

    "להפתעתו הגמורה של מר נג'אר", נכתב בתביעה, "מסר לו מר אבל כי סמל"ת החליטה שלא להמשיך את הרשאתה של אוטו טק כמובך שירות… מר אבל לא נימק את הסירות להמשיך ולעבוד עם אוטו טק, אלא רק בטעם של צמצום הרשת של קרייזלר. מר אבל לא הסביר במה אוטו טק נופלת מכל מוסך אחר שנשאר ברשת… מאופן דיבורו של מר אבל עלה חשד אצל מר נג'אר כי השיקולים של סמל"ת אינם ענייניים ואינם מקצועיים. חשד זה מתעצם שבעתיים נוכח העובדה כי בתשובה לשאלת מר נג'אר הודיע מר אבל כי אין ברשותו אמות מידה ותנאים למינוי מוסכים כמוסכי שירות ברשת קרייזלר החדשה".

    אוטו טק פנתה במכתב רשמי לחברת סמל"ת כדי שזאת תשקול מחדש את עמדתה לעניין זה אולם גם לאחר משלוח מכתב תזכורת טרם התקבלה באוטו טק תשובת סמל"ת.

    עו"ד גלעדי "מודה" בכתב התביעה שאחת מטענות ההגנה של הנתבעת עשויה להיות שכל עוד משרד התחבורה לא קבע ולא פרסם תקנות – כאמור בסעיף בחוק – היבואנית לא חייבת לפרסם את תנאי ההתקשרות עם מוסך שירות.

    על כך טוענים התובעים שלוש טענות: ראשית, ש"לשון החוק ברורה… יבואן יפרסם את התנאים" – ולצורך זה אין צורך בתקנות שיתקין השר. שנית, שפרסום התנאים הוא חובה שנגזרת מחלקו הראשון של סעיף החוק ואיננה מותנית בתיקון תקנות כאמור. עוד הם טוענים טענה משפטית שנסמכת על הנחיה כללית של היועץ המשפטי לממשלה.

    כאמור, התובעת מבקשת מבית המשפט שיקבע שחברת סמל"ת "הפרה את החוק וכי מוטלת עליה החובה לפרסם את התנאים להתקשרות עם מוסכים כדי שישמשו מוסך מורשה שלה". התובעת גם מדגישה שהיא מבקשת אמנם סעד הצהרתי אבל "שומרת על זכותה לתבוע פיצויים מן הנתבעת".

    טרם הוגש כתב הגנה לתביעה זו.

    את תגובת חברת סמל"ת נוסיף אם תתקבל אצלנו.

    ת"א 57018-11-16

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תביעה ראשונה כנגד יבואנית לפי חוק שירותים לרכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.