נבחרת
הכותבים
רק נראה מיושן: רכב השטח והעבודה האולטימטיבי של בולינגר

רק נראה מיושן: רכב השטח והעבודה האולטימטיבי של בולינגר

יצרנית הבוטיק מניו יורק חושפת את ה-B1, רכב שטח חשמלי קשוח ומתקדם המסוגל להגיע לכל מקום ומיועד לעבודה קשה באפס פליטות מזהמים


במבט ראשון וגם שני רכב השטח בתמונות שלפניכם נראה מיושן למדי ומזכיר כלים כמו לנד רובר דיפנדר או ג'יפ וויליס, אבל מסתבר שמעבר למראה הבנאלי הרבוע מסתתר כלי רכב חשמלי מתקדם ביותר.

על היצירה הרבועה הזו שנקראת B1 אחראית בולינגר מוטורס, יצרנית בוטיק מניו יורק שעבדה על תכנונו של הרכב הקשוח במשך כמה שנים.

לטענת בולינגר, מתחת למעטפת כביכול מיושנת שיש שיגידו מזכירה בעיקר ציור של מכונית של ילד בגיל הגן, ניתן למצוא את כלי הרכב האולטימטיבי למי שמחפש כלי עבודה שמסוגל להגיע לכל מקום.

על ההנעה אחראים צמד מנועים חשמליים המפיקים הספק של כ-360 כ"ס ומומנט של מעל ל-60 קג"מ עם נעילות דפרציאל קדמיות ואחוריות והילוך כוח שמכפיל את אפקט המומנט עד פי 4 אשר מאפשרים לרכב לפורר סלעים ולחצות כמעט כל מכשול.
גם על הכביש הנתונים מרשימים: האצה למהירות תלת ספרתית מסתיימת בתוך פחות מ-5 שניות והמהירות מרבית היא מעל ל-200 קמ"ש.

הרכב יוצע עם אופציה לבחירה בין מערך סוללות של 60KWH המאפשר טווח של 200 קילומטרים בין טעינות לבין סוללות בקיבולת של 100 KWH שיגדילו את הטווח ל-320 קילומטרים.
הטעינה תמשך כ-7 שעות במטען הניזון ממתח ביתי ל-45 דקות במטען DC מהיר.

הרכב יגיע עם צמיגי 100% שטח ומרווח גחון של לא פחות מ-40 ס"מ, וכן עם כננת עוצמתית המסוגלת לחלץ את הרכב מכל צרה.

עוד ב-TheCar:
מרגישים בטוחים ברכב שטח גדול? חשבו שוב
לא יאומן: 700 רכבים של אספן רכב פרטי מאוהיו יוצעו למכירה פומבית
סוף עידן הרמקולים ברכב?

כהמשך לעיצוב החיצוני המינימליסטי גם הקבינה, המסוגלת לאכלס בנוחות 4 נוסעים, לא תציע יותר מדי פינוקים ועושה רושם שהיא מכוונת לעבודה בתנאים קשים. כך למשל במקום שטיח על הרצפה ניתן למצוא משטחי פוליאוריתן שניתנים לשטיפה בצינור לחץ.

כמו כן ה-B1 יכול לשמש גם כגנרטור נייד ובחלק האחורי ניתן למצוא שני שקעי 110 וולט המסוגלים לספק מספיק כוח למרבית כלי העבודה החשמליים.
תא המטען תוכנן כדי לאפשר העמסה נוחה של כמות מכובדת של 72  לוחות גבס ומאפשר גם, בעזרת חיבור בין תא המטען האחורי למרכז הקבינה ולתא המטען הקדמי (היכן שבמכוניות רגילות שוכן מנוע הבעירה הפנימית), להוביל גם 24 מוטות עץ לבנייה באורך של עד 4 מטרים מבלי שאלה יבלטו מעבר לגבולות המרכב.
יכולת הגרירה של ה-B1 עומדת על 2760 ק"ג.

אחרי החשיפה בולינגר הודיעה כי תכריז על התמחור בעוד כמה חודשים, וכי מסירת רכבים ראשונים ללקוחות תקרה בתוך קצת פחות משנתיים.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.