נבחרת
הכותבים
רנו מגאן החדשה מגיחה לפני פרנקפורט 2015

רנו מגאן החדשה מגיחה לפני פרנקפורט 2015

רנו חושפת תמונות ראשונות של הדור הרביעי של מגאן, ומכריזה מלחמה בפולקסוואגן גולף


רנו חשפה אתמול תמונות רשמיות ראשונות של הדור הרביעי של המכונית הקומפקטית שלה – מגאן – רגע לפני השקתה הרשמית בתערוכת המכוניות של פרנקפורט בשבוע הבא.

כבר מן התמונות הראשונות, שעדיין לא כוללות תמונות פנים, אפשר להתרשם שברנו בחרו לטפס כלפי מעלה בניסיון להשיב מלחמה בפולקסוואגן גולף ובפיג'ו 308 החדשה, וזה ניכר בזכות דמיון עיצובי לאספאס החדשה ול'טאליסמן', מחליפת ה'לגונה', שמושקת גם היא בפרנקפורט.

 

רנו מגאן 2015

 

מגאן החדשה מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של קבוצת רנו-ניסאן, שעליה כבר בנויים ניסאן קשקאי ו'בן דודו' – רנו קאדג'אר.
המכונית נמוכה ב-2.5 ס"מ מזו המוחלפת, אבל בסיס הגלגלים שלה ארוך כעת בכמעט 3 ס"מ (2.8) ומפתח הגלגלים רחב יותר ב-4.7 ס"מ מאד משמעותיים מלפנים, ו-3.9 ס"מ מאחור.

דור ראשון של מגאן הושק בדיוק לפני 20 שנים בתערוכת פרנקפורט, כמחליפתה של רנו 19, ולמעשה כמתיחת פנים משמעותית שלה.
המכונית הושקה עם בשורה מעניינת, כאשר רנו בנתה בשעתו על בסיס המכונית הקומפקטית שלה את "משפחת המגאן" שכללה חמש גרסאות מרכב: האצ'בק 5 דלתות, סדאן 4 דלתות, קופה (למעשה 3 דלתות ספורטיבית למראה), קבריו, ועיקר העיקרים: מיני-מיניוואן קומפקטי שנקרא 'סניק'.
אלא שהדור הראשון, והמהפכני, של מגאן היה ידוע כמאד בעייתי מבחינת אמינות, תחום ששופר מאד בדור השני אך מבלי שהצליח לתקן את הרושם הראשוני הרע.

ראש בראש בגולף

עיצובה של מגאן החדשה נראה מעט אגרסיבי ובוגר, והוא לקוח מעולם המושגים המוכר של קאפצ'ור וקליאו, עם פנסי חזית ייחודיים והלוגו החדש והגדול של רנו בחזית. בחלק מן התמונות, בעיקר בפרופיל נראית המכונית כמו הכלאה בין קאפצ'ור לסיטרואן C4 המחודשת.
רנו טרם חשפה, כאמור, תמונות רשמיות של פנים המכונית ושל סביבת הנהג אבל מתמונות שדלפו לרשת ניכר שמדובר בעיצוב מודרני ונעים שמזכיר את אלה של אספאס, טאליסמן וקליאו, עם מסך מגע גדול במרכז הדאש בורד וכפתורים שנראים נוחים לתפעול. תמונות אלה מאשרות דיווחים של מקורות ב'רנו' לפיהם בחברה הפנימו את הביקורת שספגו בתחום זה עם המכונית היוצאת, ושכעת הם מעוניינים להילחם על חלקו היקר יותר של שוק הקומפקטיות.

 

רנו מגאן 2015 - 001

 

אנשי רנו מתארים את החזית, ובמיוחד את פנסי ה-LED הייחודיים כ"חתימת תאורה ספציפית בחזית" עם פנסים בצורת האות C היקפית שנמתחת אל תוך הפגוש.

הפעם לא חשפה רנו משפחה שלמה של דגמים אבל כן תשיק במקביל גם את 'מגאן GT' הספורטיבית למראה, שמתאפיינת בפגוש קדמי מודגש ש"מביע אישיות ספורטיבית יותר" בכך שהוא מכיל כונס אוויר גדול וגריל בתצורת חלת דבש.

 

רנו מגאן 2015 - 005

 

עיצוב חלקה האחורי של מגאן GT מודגש על ידי שני צינורות מפלט מצופים כרום, ועל-ידי ספוילר "בהשראת עולם הפורמולה 1", ולא פחות חשוב: תגי "רנו ספורט" מוצמדים בחלק האחורי  ובחזית. גרסה זו מתגלגלת על חישוקים קלים בגודל 18 אינטש ש"פותחו במיוחד על ידי רנו ספורט", כך נטען בהודעה לעיתונות.

 

רנו מגאן 2015 - 003

 

למעט גרסה ספורטיבית בכירה עוד יותר, שתיקרא מן הסתם RS ותופיע עם מנוע טורבו-בנזין חדש שצפוי לספק כ-300 כ"ס – כל שאר המנועים צפויים להיות המנועים המוכרים לנו כיום – הן טורבו-בנזין והן טורבו-דיזל, כשהמנוע העיקרי (בישראל בודאי) צפוי להיות הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר עם תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול.

 

רנו מגאן 2015 - 004


תגובות

גיל מלמד

נכתב על-ידי גיל מלמד

עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.

ארכיון: