נבחרת
הכותבים
רכב הפנאי הסיני שלא מפחד מטסלה

רכב הפנאי הסיני שלא מפחד מטסלה

חברת הסטארט אפ הסינית שהדהימה את העולם עם ה-EP9 – הייפר קאר ששברה כל שיא במסלול הנורבורגרינג, חושפת את ה-ES8 – רכב פנאי חשמלי עם ביצועים לוהטים ותג מחיר העומד על חצי ממחירה של המודל X של טסלה


אחרי שהדהימה את העולם עם עם ה-EP9 הקיצונית שקבעה שיא חדש בנורבורגרינג ולאחר שהתבלטה בסבב מרוצי הפורמולה E, חברת הסטארט-אפ הסינית Next EV חושפת, תחת המותג NIO, את ה-ES8 – הדגם הראשון שלה שאמור להגיע לייצור סדרתי בהיקפים גדולים וכמו ההייפרקאר הקיצונית מסין גם הוא בהחלט מציג, לפחות על הנייר, נתונים מרשימים מאוד.

ה-ES8 הוא רכב פנאי גדול ממדים עם 7 מושבים ועיצוב שלמעט החזית הכוללת יחידות תאורה צרות, נראה דומה לעוד אי אלו עשרות קרוסאוברים הקיימים בשוק.
אבל אל תתנו למראה הבנאלי לכאורה להטעות אתכם, מתחת למעטפת מסתתר רכב מתקדם מאוד שאמנם לא כולל דלתות שחף אחוריות כמו במודל X של טסלה, אבל בהחלט יכול להסתכל לרכב הפנאי מעמק הסיליקון בלבן של הפנסים.

עוד ב-TheCar:
הכירו את ה-NIO EP9, הייפר קאר מסין שחשמלה את הנורבורגרינג
הכירו את האספן שמחזיק יותר מ-200 מכוניות מימי סין הקומוניסטית
הכירו את Trumpch, הסינית שתעשה לטראמפ כאב ראש

זה מתחיל עם מרכב שעשוי ברובו מאלומיניום ולטענת אנשי החברה למעשה מדובר ברכב שמכיל את האחוז הגבוה ביותר של הסגסוגת הקלה מכל הרכבים בייצור סדרתי בעולם, ממשיך במערכת מתלי אוויר אדפטיביים מתקדמת ונשלטת מחשב המבטיחה נוחות מרבית מחד ואחיזת כביש גבוהה מאידך, ובולט במיוחד ביחידת ההנעה הכוללת שני מנועים חשמליים המפיקים יחד הספק של לא פחות מ-643 כ"ס ומומנט של כ-85 קג"מ, מניעים את ארבעת הגלגלים ומאפשרים לרכב הפנאי המגודל לסיים את המאוץ הקלאסי למאה בתוך 4.4 שניות.

מערך הסוללות מציע 70 קילו-וואט המעניקים לרכב טווח מכובד למדי של 355 קילומטרים בין טעינות.
כמו כן, ממש כמו בחשמליות של בטר פלייס ז"ל, ניתן יהיה להחליף סוללה שהתרוקנה בחדשה בתוך דקות ולהמשיך בנסיעה. ב-NIO טוענים כי במקביל להתחלת השיווק, החברה תשיק את שירות Power Mobile שיכלול יותר מ-1,000 ניידות לטעינה חשמלית מהירה שיפרסו ברחבי סין ויוכלו לחבור במהירות ללקוחות שהסוללה שלהם צפויה להתרוקן ובתוך פחות מ-10 דקות לספק להם אנרגיה שתאפשר עוד 100 קילומטרים של נסיעה.

בניגוד לעיצוב החיצוני האנמי, תא הנוסעים בהחלט מספק את הסחורה עם שילוב מרשים בין חדשנות ליוקרה – חומרים מאיכות גבוהה, מרווח נדיב ל-7 נוסעים, מושבי טרקלין עם הדום נשלף ומערכת מיזוג אוויר רב אזורית הכוללת מסנן חלקיקים ומערכת טיהור אוויר מיונים שליליים.

לוח המחוונים הוא למעשה מסך LED ברזולוציה גבוהה המציע מגוון רחב של אפשרויות תצוגה ובמרכז הקונסולה ניתן לפגוש מסך מגע אנכי גדול מימדים, ככל הנראה בהשראת טסלה, שישלוט במערכות הרכב השונות.

ב-Next EV מבטיחים שה- ES8 יצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות שיאפשרו גם יכולות אוטונומיות חלקיות (לא לגמרי ברור אם ברמה 2 או 3), זאת בעזרת 23 חיישנים הכוללים מצלמות, מכמ"ים וחיישנים אולטראסוניים אך לא רדאר לידר תלת מימדי הנדרש לנהיגה אוטונומית מלאה.

כמו כן ה-ES8 יגיע גם עם NOMI – מערכת האינטליגנציה המלאכותית הראשונה בעולם הרכב שבדומה ל-Siri של אפל תוכל לעזור לנוסעים להעביר את הזמן, לענות להם על כל סוגי השאלות, סתם לשוחח איתם ולסייע להם בכל מה שנדרש לאורך הדרך.

המחיר של ה- ES8 בסין מתחיל ב-¥ 448,000 שהם כ-68 אלף דולרים, בערך מחצית ממחירה של המודל X של טסלה בשנחאי. בשלב ראשון השיווק יתמקד בשוק המקומי הסיני אך יש להניח שבהמשך Next EV תנסה לשווק את מרכולתה גם בשווקים מובילים במערב.

 

 

 

 

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.