• Ad
  • רוצים וולוו XC40? עשו מנוי ב-600 דולר לחודש

    האם תעשיית הרכב עוברת ממודל של בעלות להשכרה? ממש כמו עם טלפונים חכמים, וולוו מציעה את הקרוסאובר העירוני הקטן והחדש שלה תמורת 600 דולר לחודש למשך שנתיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסגרת אירועי תערוכת לוס אנג'לס, שנערכת כעת, הכריזה וולוו שהיא מצטרפת אל קבוצה קטנה אך מתרחבת של יצרניות שמציעות מנוי לשימוש במכוניות תמורת תשלום חודשי.

     

     

    וולוו בחרה להשיק את שיטת המנויים החדשה דווקא עם הדגם החדש ביותר שלה, שגם הוא רואה אור בתערוכת לוס אנג'לס – הקרוסאובר העירוני החדש XC40, אשר יעלה על כבישי ארצות הברית כבר בתחילת השנה הקרובה. המחיר הרגיל של XC40, אשר מוצע בשלב ראשון רק בגרסת T5 החזקה והיקרה שלו, מתחיל ב-35,200 דולר ואפשר לרכוש אותו בכל הדרכים המקובלות בארה"ב, למשל בטרייד-אין או בליסינג מימוני שבמסגרתו משלמים מקדמת בסך 3,000 דולר ותשלום חודשי של 325 דולר. בהמשך השנה תוצע גם גרסה בסיסית יותר, T4, שמחירה יהיה 33,200 דולר.

    החידוש של וולוו צפון אמריקה, שאותו מכתירים אנשיה כ"תהליך שמתחיל ברכישה אינטרנטית והופך את הבעלות על מכונית לקלה כמו בעלות על טלפון סלולרי", הוא שלקוחות יכולים לרכוש מנוי תמורת 600 דולר בלבד לחודש לגרסה הבסיסית, או 700 דולר לחודש לגרסאות המאובזרות והיקרות יותר. מדובר בהצעה אטרקטיבית מאד גם ביחס לעלויות המקובלות של ליסינג ואחזקת רכב באמריקה היות שהסכום כולל את כל מה שלקוח צריך כדי להשתמש במכונית, חוץ מאשר דלק (ומיסי רישום מקומיים במידה שכאלה קיימים במדינה מסוימת).

    אנשי וולוו אומרים שתכנית המנויים שלהם, שמושקת תחת השם "טיפול על ידי וולוו" ('Care by Volvo'), הופכת את השימוש במכונית לקל כמו שימוש בטלפון סלולרי: לקוחות יכולים לבצע את הזמנת המכונית באינטרנט, ולשלם תשלום חודשי – ממש כמו בהסכמי הרכישה והשימוש שמציעות חברות הסלולר האמריקניות לסמארטפונים יקרים, או לתוכנית השידרוגים של 'אפל'.

    התשלום של 600 או 700 דולר לחודש כולל הקצבת קילומטראז' שנתית של 24,000 ק"מ, טיפולים שוטפים לפי הוראות היצרנית ועל חשבונה, ביטוח צמיגים, כיסוי מלא לבלאי של מספר חלקים ובהם רפידות בלמים ומגבים, ביטוח מקיף כנגד תאונות וגניבות, וכן ביטוח כנגד נזקים גופניים לצד שלישי (מוגבל לנזקים של עד 250 אלף דולר לאדם ו-500 אלף דולר לתאונה, עם השתתפות עצמית של 500 דולר). בנוסף לכך הוא כולל גם שירות לקוחות 24 שעות ביממה עם שירותי דרך וחילוץ.

    אנשי וולוו משווקים את התוכנית החדשה שלהם כעסקה קלה למימוש שאמורה להעניק ללוח "ראש שקט" (או באמריקנית: " all-inclusive, negotiation free subscription service"), והם מדגישים גם שהיא לא "מעיקה" על היקף המימון של משק בית אמריקני וכוללת גם את עלויות המימון. בשונה מהסכם ליסינג מימוני אמריקני מקובל לקוח לא יכול לרכוש מן החברה את המכונית בתום תקופת השימוש.

    חשוב לשים לב שוולוו היא לא יצרנית הרכב הראשונה בארה"ב שמציעה שירות כזה, אולם עבור האמריקנים מדובר בבשורה של ממש היות שהיא דורשת מחיר נמוך בכ-50% מכפי שדורשות יצרניות אחרות. בינואר השנה השיקה קדילאק מבית ג'נרל מוטורס שירות דומה, אם כי עשיר יותר, שבמסגרתו יכולים לקוחות לנהוג בכל אחד מדגמי המותג תמורת תשלום חודשי של 1500 דולר לחודש. בתוכנית הזאת יכולים לקוחות קדילאק להחליף כל מכונית וכל דגם עד 18 פעמים במהלך כל שנה, וגם לסיים את התוכנית בכל רגע נתון.

    פורשה השיקה באוקטובר השנה תוכנית דומה שבמסגרתה יכולים לקוחות לבחור בכל אחד מ-12 דגמי החברה שמשווקים בארה"ב, לשלם "דמי הפעלה" ראשוניים בסך 500 דולר, ואז להשתמש במכוניות תמורת 2,000 דולר לחודש. יצרניות רכב נוספות, במספר מדינות באירופה ואף בסין, מבצעות גם הן ניסויים ראשונים בתוכניות דומות, מה שמעיד על כך שתעשיית הרכב נערכת לעידן שבו מודל הבעלות והשימוש במכוניות יהיה אחר.

    עבור ישראלים, שמכירים היטב תוכניות של ליסינג תפעולי, ייתכן שהחדשות הגדולות האלה לא נשמעות כל כך מרעישות. ובכל זאת ישנם מספר הבדלים חשובים ביותר שצריך לשים אליהם לב. ראשית לכל – עסקת הליסינג מבוצעת ישירות מול היצרנית ולא מול חברת ליסינג או גורם מתווך כלשהו, וזאת נקודה קריטית היות שעלויות השיווק של רכב בעולם נאמדות בממוצע בכ-40% מן המחיר שלו לצרכן (פחות במכוניות היקרות, יותר בזולות). אם יצרניות הרכב יתחילו לשווק ללקוחות שלהן מכוניות באמצעות האינטרנט, בשיווק ישיר, הן יכולות לעקוף מספר "ידיים" ולהגיע ישירות לצרכן הסופי בכל מקום בעולם.

    שנית, לא מדובר במודל של ליסינג מימוני, וגם לא בליסינג תפעולי, שכן המכונית לא עוברת לבעלות הלקוח, אלא ב"מנוי שימוש" אשר מזכיר יותר באופיו מודל של השכרת רכב.

     

     

    אגב, הצגת התוכנית, המהפכנית יש לומר, מסווה חדשות חשובות לא פחות שהן עצם ההשקה של XC40 החדש. זהו הדגם הראשון של וולוו שמבוסס על הפלטפורמה המודולרית הקטנה של החברה שתהווה בסיס לכל המכוניות הקטנות מתוצרת וולוו, וגם למכוניות רבות מתוצרת בעלת הבית של וולוו – ג'ילי הסינית.

    XC40 הוא כלי רכב מתאים מאין כמותו לתוכנית מנויים מסוג זה היות שהוא מיועד להיות רכב עירוני ופרברי שישמש משפחות רבות בארה"ב כרכב שני, ומכיוון שהוא תוכנן מראש לשלב בתוכו מערכת הנעה אלטרנטיבית, היברידית או חשמלית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.