• Ad
  • לא רק דאע"ש, גם תעשיית הרכב בהחלט נמצאת על הכוונת של הנשיא הנבחר: טראמפ מצהיר כי לא יאפשר לתעשיית הרכב הגרמנית להמשיך לדחוק את מעמד הפועלים האמריקאי מעבר לקו העוני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע הקרוב זה יקרה. דונלד טראמפ יושבע לתפקיד הנשיא ה-45 של ארצות הברית ויכנס לבת הלבן ל-4 שנים לפחות, תקופה, כך עושה רושם, שעומדת להיות לגמרי לא שגרתית ולא פוליטיקלי קורקט, ומסתבר שלא רק דאע"ש אלא גם תעשיית הרכב בהחלט נמצאת על הכוונת.

    בניגוד לסוקרים שפישלו בגדול ולאנשי הממסד הפוליטי שכבר שנים כנראה מנותקים מהעם, איש העסקים הניו יורקי ידע במהלך כל הקמפיין שהביא אותו לבית הלבן לשים את היד על הנקודות הכואבות באמת שגרמו למיליוני אמריקאים לאבד אמון ותקווה במדינה שלהם.

    עוד ב-TheCar:
    הכירו את Trumpch, הסינית שתעשה לטראמפ כאב ראש 
    לא רק נגד ישראל, אובמה מנסה לחשק את טראמפ גם בנושאי תחבורה 
    הישורת האחרונה של אובמה: "תחבורה של המאה ה-21"

    גם לאחר בחירתו של טראמפ, לא מעט מהפרשנים לא לגמרי הבינו מה בדיוק חולל את המהפך ובניסיונם להסביר את שקרה התמקדו בלאומנים, חובבי נשק, גזענים, חוואים פרימיטיביים, חברי מועדון מסיבת התה ושאר אמריקאים מהסוג שלמעשה מאז ומעולם הצביעו אך ורק למפלגה הרפובליקנית, אבל טראמפ הבין שהדרך שלו לבית הלבן נסללה במדינות "חגורת החלודה" – אוהיו, פנסילבניה ומישיגן – שבעבר היו מזוהות עם המפלגה הדמוקרטית והיו לב התעשייה האמריקאית ובעשורים האחרונים נשכחו מאחור לאחר שעוד ועוד מפעלים שהיו בהן נסגרו כשפסי הייצור הועברו מחוץ לגבולות ארצות הברית.

    טראמפ יודע שאת אותם אנשים לא ממש מעניינת מדיניות החוץ של הממשל החדש או העברת השגרירות לירושלים ושהשאיפות שלהם הן הרבה יותר ארציות ומתמקדות במציאת כל עבודה שתאפשר להם להתקיים בכבוד.

    רגע לפני שהוא ככל הנראה יצטרך לקבל עליו סוג של ממלכתיות (או לא?), טראמפ מבהיר בסגנונו המיוחד כי הוא לא מתכוון להשאיר את אותם אנשים מאחור וכי לא יאפשר לכלכלה הגלובלית נטולת הגבולות ולהסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה עם קנדה ומקסיקו להמשיך לדחוק את מעמד הפועלים האמריקאי עמוק עמוק מעבר לקו העוני.

    אחרי שרמז בצורה שלא משתמעת לשתי פנים לפורד ולג'נרל מוטורס כי הוא לא רואה בעין יפה את הכוונה של הענקיות האמריקאיות להעביר עוד פסי ייצור למקסיקו הסמוכה, בראיון ל"בילד" הגרמני טראמפ היה אפילו נחרץ יותר בהתייחסו לכוונה דומה של יצרניות רכב גרמניות להעביר חלק מפסי הייצור מהמפעלים שלהן בארצות הברית למקומות אחרים.
    "אין לי בעיה שהיצרניות הגרמניות יבנו את המכוניות שלהן בכל מקום שהן רוצת בעולם, ואני מאחל להן בהצלחה, אבל אם הן ירצו, במקום לייצר בארצות הברית לייבא אליה מכוניות, הם יצטרכו להתמודד עם 35 אחוזי מס", הבהירר טרמאפ.

    דבריו של טראמפ מגיעים לנוכח הבנה שכדי לנצל את הסכם הסחר החופשי האמריקאי וליהנות מכוח עבודה זול, ב.מ.וו החליטה להשקיע מיליארד דולר בהקמת מפעל בסאן לואיס שבמקסיקו שייצר את הדור הבא של סדרה 3, מרצדס מקימה במקסיקו מפעל ענק בשיתוף ניסאן וכי קונצרן פולקסווגן מרחיב את פעילותו במדינה השוכנת מדרום לארצות הברית ומעבר לחיפושית ולג'טה ירכיב במקסיקו גם את הטיגואן ואת ה-Q5 של אודי.

    בראיון ל"בילד" טראמפ טוען גם כי לדעתו אין מספיק הדדיות בין המדינות ובעוד שבארצות הברית נמכרים הרבה רכבים של מותגים גרמניים, בגרמניה אין כמעט נוכחות למכוניות מבית מותגים אמריקאים.

    בשלב זה לא לגמרי ברור אם הכוונה של טראמפ היא למסות את כל המכוניות המיוצרות מחוץ לגבולות ארצות הברית או רק מכוניות שפסי הייצור שלהן יועברו מארצות הברית למקסיקו.

    בכל מקרה, יש לזכור ששלוש ענקיות הרכב מגרמניה, כמו גם יצרניות רכב יפניות וקוריאניות, מחזיקות מפעלי ענק בארצות הברית המעסיקים עשרות אלפי אמריקאים ומייצרים מאות אלפי מכוניות בשנה שחלק לא מבוטל מהן מיועד לייצוא מארה"ב.
    אם יוטל מיסוי כבד על רכבים שיגיעו ממקומות אחרים, לא מן הנמנע כי היצרניות יחליטו להרכיב את המכוניות שמיועדות לייצוא מחוץ בארצות הברית.

    טראמפ נגד מרקל

    גבריאל סיגמר, סגנה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, החליט להגיב להצהרות טראמפ בצורה תקיפה: "תעשיית הרכב בארה"ב תתעורר למציאות קשה כשיום אחד כל חלקי החילוף הרבים שאינם מיוצרים בארה"ב המצויים במכוניות אמריקאיות יגיעו פתאום עם תוספת מחיר של 35 אחוזים".
    "תהיה לכך השפעה ישירה על התעשייה האמריקאית שתוצריה יהפכו למיושנים ויקרים יותר", אמר והוסיף כי "טראמפ רוצה יותר הדדיות, אבל כדי לגרום ליותר גרמנים לקנות מכוניות אמריקאיות הם צריכים לבנות מכוניות טובותת יותר".

    כעת נותר לראות, ממש בקרוב, האם וכיצד הצהרותיו המיליטנטיות של טראמפ בטוויטר מתורגמות למדיניות בפועל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רגע לפני ההשבעה: טראמפ מאיים על יצרניות הרכב הגרמניות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.