נבחרת
הכותבים
צפו: פורשה גוררת את מטוס הנוסעים הגדול בעולם

צפו: פורשה גוררת את מטוס הנוסעים הגדול בעולם

אחרי שפולקסווגן גררה בואינג 747 עם הטוארג, טנדר טויוטה גרר מעבורת חלל ורכב פנאי של ניסאן משך מטוס תובלה רוסי ענק, פורשה קובעת שיא גינס חדש וגוררת עם הקאיין את האיירבוס 380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם השוקל 285 טון


אם אתם בעליה של מכונית קטנה סביר להניח שברישיון הרכב שלכם מופיעה בחלקו התחתון מימין הערה כי במכונית זו אסור להתקין וו גרירה, אבל אם ברשותכם רכב קצת יותר גדול, אפילו קומפקטי משפחתי, במקרה שאתם חייבים להוביל משהו גדול אתם בהחלט יכולים לחבר אליו נגרר.
לכל מכונית ומכונית יש יכולת לגרור משקל שונה, אך באופן כללי ניתן לציין כי מרבית הרכבים הפרטיים מורשים לסחוב נגרר של עד 750 קילוגרם, רכבי פנאי גדולים וטנדרים יכולים לגרור לרוב עד כ-2300 קילוגרם ואילו הטנדרים האמריקאים דוגמת פורד F350, המחייבים במחוזותינו רישיון ג', מסוגלים לגרור עגלה במשקל של 5,000 קילוגרם ואחיהם הגדולים אפילו יותר דוגמת F450 מסוגלים לרתום נגרר במשקל של מעל ל-10 טון.

האם למעשה יכולת הגרירה של רכבים מסוימים היא בפועל גדולה בהרבה? לפני קצת יותר מעשור פולקסווגן החליטה להוכיח זאת בגדול ורתמה לרכב הפנאי שלה, הטוארג בגרסת הוי 10 טורבו דיזל האימתנית, נגרר "קטן" בדמות מטוס בואינג ג'מבו 747 השוקל לא פחות מ-155 טון.

עוד ב-TheCar:
איך תדע אם למכונית שלך מותר לגרור?
לאב מי טנדר? מיצובישי טריטון במבחן
חילוץ באלפים: הטרנספורטר שב הביתה

לפני כחמש שנים טויוטה הפגינה שרירים כשטנדר הטונדרה שלה המיועד לשוק האמריקאי גרר את מעבורת החלל אנדוור בדרך למשכנה החדש במוזיאון מרכז המדע בקליפורניה.

שנה מאוחר יותר ניסאן הראתה שיש לה את זה במשקלים כבדים וקבעה עם הפטרול, רכב הפנאי הקשוח שלה, שיא גינס לאחר שזה גרר מטוס תובלה רוסי מדגם איליושין 76 השוקל 170 טונות.

והשבוע, זמן קצר לאחר שה-918 של פורשה, יצרנית שזוכה בדרך כלל לכותרות בנושאים הקשורים ליכולת על המסלול, איבדה את המקום הראשון בקרב היצרי על זמני ההקפה של הנורבורגרינג, החברה משטוטגארט נכנסה לספר השיאים של גינס בשל הישג שונה בתכלית אחרי שהקאיין קבע שיא גרירה חדש כשהצליח לגרור את מטוס הנוסעים הגדול בעולם איירבוס A380 השוקל 285 טון, יותר מפי 100 ממשקלו העצמי של רכב הפנאי הגרמני, למרחק של 43 מטרים.

אנשי סוכנות פורשה בבריטניה הם שיזמו את הרעיון ולצורך האתגר הלא שגרתי יצרו קשר עם חברת התעופה הצרפתית "אייר פרנס" שהסכימה לנדב "למען המדע" את אחד ממטוסי הדגל שלה שחנה בהאנגר בשדה התעופה שארל דה גול בסמוך לפאריז.
בהתאם לחוקים של ספר השיאים, הרכב שקבע את השיא נדרש להיות סטנדרטי לחלוטין ולא בוצעו בו שום שיפורים, חיזוקי מבנה או מרכב לקראת האתגר הלא שגרתי.
יתרה מכך, כדי להוכיח שמדובר ברכב סטוק אנשי פורשה נסעו על סיפונו מלונדון לנמל התעופה בסמוך לבירה הצרפתית ובחזרה ללונדון.


הגרסה של הקאיין שנבחרה למשימה היא הדיזל S עם מנוע וי 8 לוגם סולר בנפח 4.1 ליטרים המפיק 380 כ"ס וחשוב מכך מומנט אימתני של כמעט 90 קג"מ.
לאחר שהשיא נקבע והלחץ קצת ירד, אנשי פורשה החליטו לנסות לשחזר את ההישג גם עם גרסת הבנזין המצוידת במנוע וי 8 בנפח 4.8 ליטרים המפיק לא פחות מ-560 כ"ס אך מסתפק במומנט גמישות של 80 קג"מ, מעט נמוך מזה של גרסת הדיזל הבכירה.
גם גרסת הבנזין עמדה באתגר הלא שגרתי והשלימה שיא גינס כפול לפורשה. על אף שנראה שאף אחד מבעליה של פורשה קאיין לא באמת מתכוון לגרור בקרוב איירבוס 380 (ולמען האמת כנראה גם לא איירבוס 340, 320 או בואינג 737) או שום מטוס אחר, אין ספק שמדובר בהישג מרשים מאוד שמצביע על קשיחות המכלולים ונראה שיהיה קשה מאוד לשבור אותו בקרוב, בין היתר גם בשל העובדה שלמעשה קיים רק מטוס אזרחי אחד בעולם, בהמת תובלה מעופפת העונה לשם אנטונוב מריה 225, שמציג משקל עצמי גבוה מזה של ספינת הדגל של איירבוס.

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: