נבחרת
הכותבים
פרארי איבדה את הזכויות לשם "טסטה רוסה"

פרארי איבדה את הזכויות לשם "טסטה רוסה"

בית המשפט בגרמניה קבע כי משום שפרארי לא עשתה שימוש בשם במשך יותר מחמש שנים, אין לה יותר בלעדיות עליו. בעקבות הפסיקה יצרן גרמני מתכוון להשיק ליין של מכונות גילוח ואופניים חשמליים שישא את השם טסטה רוסה  


על אף שיש לפרארי דגמים הרבה יותר חשובים מהטסטה רוסה, אין כמעט חובב רכב בעולם שלא מכיר את השם של מכונית העל בעלת מנוע הוי 12 האטמוספרי בנפח 4.9 ליטרים שהפיק סאונד מטמטם ו-390 כ"ס, אשר יוצרה על ידי החברה ממארנלו במשך קצת יותר מעשור בין השנים 1984 ל-1996 במהלכן ירדו מפסי הייצור כעשרת אלפים יחידות של הדגם.

למרות שהשם "טסטה רוסה" מקושר באופן ישיר וברור כל כך למותג מכוניות העל מאיטליה ולשנות ה-80' של המאה ה-20', יתכן מאוד שבקרוב תוכלו לרכוש מכונות גילוח או אופניים חשמליים שישאו את השם הזה, כך לפחות קבע בית משפט המחוזי שבדיסלדורף שבגרמניה בפסיקה בעקבות דרישתו של יצרן צעצועים מקומי לאפשר לו לעשות שימוש בשם טסטה רוסה במוצרים שונים שהוא משווק, זאת משום שפרארי למעשה לא משתמשת בשם זה כבר יותר משני עשורים.

נציגי פרארי מצידם אישרו בפני בית המשפט אמנם כי הטסטה רוסה האחרונה יוצרה לפני 21 שנים, אך מאידך טענו כי מאחר שהחברה מספקת שירותי תחזוקה וחלפים לדגם, שהיה הבכיר בליין המוצרים של החברה במשך כמה שנים, ואף עדיין מייצרת על פי הזמנה חלקי חילוף מסוימים של הדגם שלו, למעשה מתקיים רצף שמעניק לפרארי את הבלעדיות על השם.

עוד ב-TheCar:
פרארי טסטה רוסה עם פחות מ-300 קילומטרים מחפשת בעלים חדשים
4 במחיר 1: רביעיית סוסים צוהלים במחיר בדיחה
המופע של שנות ה-80': רכבי הפרארי שכיכבו ב"מגנום" וב"מיאמי מחלק מוסר" למכירה

השופטים מגרמניה לא ממש קנו את זה, בעיקר מאחר שפרארי מציעה את השירותים האלה לבעלי רכבי טסטה רוסה בדיוק כמו לבעלי כל דגם קלאסי אחר של החברה תחת המותג פרארי ולא תחת מיתוג טסטה רוסה נפרד. יתר על כן, גם החלפים שפרארי מייצרת עד היום לדגם הם בכמות קטנה מדי מכדי להיחשב כפעילות מסחרית.

לכן, לאחר שהשופטים בחנו את הנושא לעומק, הם קבעו באופן חד משמעי כי פרארי לא עשתה שימוש בשם בחמש שנים האחרונות ולמעשה היא איבדה את זכות הבלעדיות עליו.

משמעות הדבר, כך על פי השופטים הגרמנים, היא שלא מתקיימים יותר התנאים לשמירת שם הדגם כסימן מסחרי רשום של פרארי וכל מי שרוצה לעשות בו יכול לעשות זאת ללא בעיה.

יצרן הצעצועים והיזם הגרמני נירנברג קורט הסה, שהיה  זה שפנה לבית המשפט, מיהר להודיע כי בכוונתו להשיק ליין מוצרים שיכלול אופניים חשמליים ומכונות גילוח וישא את השם "טסטה רוסה".

בכל מקרה, פרארי עדיין יכולה לערער על החלטת בית המשפט המחוזי ולפנות לבית המשפט העליון של גרמניה, אבל על אף שאין ספק שכמעט כל חובב רכב סבור בוודאי כי טסטה רוסה צריך להשאיר שם של מכונית אקזוטית ולא של שום דבר אחר, בהחלט יתכן שגם שופטי העליון יצמדו לנוסח היבש של החוק ויקבעו כי פרארי לא קיימה את התנאים המאפשרים לה להשאיר את טסטה רוסה כנכס בלעדי שלה.

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.