• Ad
  • פורד תתקן 550,000 מכוניות אמריקניות בגלל תקלה בתיבת ההילוכים

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב פורד הכריזה על קריאה לתיקון של קרוב ל-550,000 כלי רכב בצפון אמריקה כדי לפתור תקלה בתיבת ההילוכים שגורמת לכך שגם כאשר בורר ההילוכים נמצא במצב "חניה" התיבה לא באמת נעולה. תקלה זאת גרמה כבר לכ-30 מקרים שבהם מכוניות שחנו בחניה התדרדרו באופן לא רצוני ויצאו לטיול קצר ומסוכן.

     

     

    "התקלה יכולה לאפשר לנהג להציב את בורר ההילוכים במצב "חניה" ולהוציא את מפתח ההתנעה בשעה שתיבת ההילוכים לא נמצאת במצב חניה", מסרו אנשי פורד בהודעתם, "ללא הודעת אזהרה או התרעה קולית. אם בלם החניה לא מופעל עלול כבל של הבורר לגרום לתזוזה לא מכוונת של הרכב, ולהגדיל את הסיכון לפציעה או לתאונה".

    מדובר במכוניות מדגם 'פיוז'ן' האמריקני, אשר מוכר אצלנו ובאירופה כ'מונדיאו', ובדגם 'אסקייפ' שמוכר אצלנו כ'קוגה', וזאת מדגמים שונים שיוצרו בין השנים 2013 ל-2016. בשלושה מקרי תאונה מבין ה-30 דווח על פציעות.

    אגב, למרות 30 התלונות שהצטברו במינהל הבטיחות בדרכים האמריקני נמתחת כעת ביקורת על השלטונות האמריקנים על כך שלא נפתחה אצלם חקירה בנושא זה. באחד המקרים נפצעה בעלת פיוז'ן, תושבת ג'ורג'יה, לאחר שהותירה את המכונית שלה במצב חניה והמכונית החלה להתדרדר בשעה שהיא יצאה ממנה. דלת הנהג של המכונית פגעה בה והפילה אותה.

    אנשי פורד, אשר פרסמו את הקריאה לתיקון, מסרו שלא ידוע להם עם פציעות או פגיעות שקשורות לתקלה זאת, ושהם "למדו על הבעיה באמצעות "תהליכים שגרתיים בחברה, אשר כוללים הערכת של נתונים שמתקבלים מלקוחות בשטח".

    מבין כלי הרכב שנקראו לתיקון כ-504,000 מכוניות נמכרו בארצות הברית, כ-37,000 בקנדה וכ-8,300 במקסיקו. הדגמים שבהם מדובר הם מכוניות שיוצרו במפעל של החברה ב'פלאט רוק' בין יוני 2013 לספטמבר של אותה השנה, ובין יוני 2014 לאוגוסט 2015 באותו מפעל. בנוסף מדובר במכוניות שיוצרו במפעל הרמוסילו בין השנים 2013 ל-2016 בתקופות שונות.

    כמו כן נקראו כלי רכב מדגם 'אסקייפ' (שנקרא אצלנו ובאירופה 'קוגה') אשר יוצרו במפעל של פורד בלואיסוויל בתקופה שבין מאי 2013 לספטמבר אותה שנה.

    לא מיותר להזכיר שפורד ביצעה עד היום כבר 14 קריאות לתיקון לדגמי 'אסקייפ' ב-2013 ו-2014, ו-12 קריאות לתיקון לדגמי 'פיוז'ן' בדגמי 2013-2016.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.