נבחרת
הכותבים
פולקסוואגן פולו GTI המחודשת בארץ

פולקסוואגן פולו GTI המחודשת בארץ

מתיחת הפנים לדור הנוכחי של פולקסוואגן פולו GTI הוסיפה לדגם אופציה לתיבת הילוכים ידנית. גרסה זו תגיע לישראל בקרוב כאשר בינתיים תתמקד היבואנית בשיווק פולו GTI המעודכנת, עם תיבת ההילוכים האוטומטית


צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק פולקסוואגן פולו GTI לאחר מתיחת פנים. עיקר החידוש הוא מנוע חדש, גדול וחזק יותר, והוספת תיבת הילוכים ידנית שלא היה בעבר בהיצע הדגם. כן, הסופר-מיני הספורטיבית של פולקסוואגן הוצעה בדורה האחרון (חמישי) אך ורק עם תיבת הילוכים אוטומטית.

הדור הנוכחי של פולו GTI הוצג בתערוכת ז'נבה 2010 (שנה לאחר פולו "הרגילה") ועבר מתיחת פנים לקראת תערוכת פריז 2014 (כשפולו הרגילה עודכנה לקראת תערוכת ז'נבה 2014). במסגרת העדכון שונו במעט חלק מהמאפיינים החיצוניים כמו פגושים ופנסים, כשהשינויים המרכזיים היו החלפת המנוע הקודם בחדש והוספת תיבת הילוכים ידנית להיצע.

בחרטומה של פולו GTI הקודמת שכן מנוע 1.4 ליטר שהפיק 180 כ"ס בעזרת שני מגדשים, טורבו ובמגדש-על. המנוע החדש נעזר רק במגדש טורבו אחד, אבל נפחו גדול יותר, 1.8 ליטר, והוא גם חזק יותר, 192 כ"ס. כמו בעבר המנוע משולב לתיבה אוטומטית רובוטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים, אלא כפי שכבר כתבנו, פולקסוואגן הוסיפה להיצע גם תיבה ידנית (שישה הילוכים) וגם גרסה זו צפויה להגיע אלינו. ביצועי המכונית עם שתי התיבות זהים כשהתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עורכת 6.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 236 קמ"ש. תצרוכת הדלק של המכונית בתנאי מעבדה עומדת על 17.9 ק"מ לליטר אותה היא משיגה בין היתר הודות לשימוש במערכת עצור-התנע.

פולקסוואגן פולו GTI תשווק ברמת אבזור אחת שכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 6.5 אינץ', בלוטות', תפעול מערכת השמע מגלגל ההגה, שקע USB, חיישני גשם, בקרת שיוט, גלגל ההגה ובורר ההילוכים עטופים בעור, דוושות מצערת ובלם (ומצמד במקרה של התיבה הידנית) בציפוי אלומיניום, חישוקי 17 אינץ' קלים ועוד.

כפי שכבר הצגנו בעבר, מחירה של המכונית החמה בגרסתה האוטומטית עומד על 152,400 שקלים לתצורת שלוש הדלתות, ו-154,900 שקלים למרכב חמש הדלתות. מחירה של הגרסה הידנית יקבע בקרוב.


תגובות

יואל שורץ

נכתב על-ידי יואל שורץ

עיתונאי רכב מאז שנת 2004. ערך את אתרי האינטרנט 'מוטוקאר' ו-'אוטו', וכתב במגזינים 'הגה' ו'אוטו'. חולה הגה מושבע, בעיקר אלה הכבדים, חזקים תאבי סל"ד וזוללי דלק. מתמחה במבחני רכב, צרכנות ושוק הרכב המקומי.

ארכיון: