נבחרת
הכותבים
עסק מסריח: לפחות 2 מיליון רכבים מזהמים בגרמניה יעברו עדכון תוכנה

עסק מסריח: לפחות 2 מיליון רכבים מזהמים בגרמניה יעברו עדכון תוכנה

הממשלה הגרמנית מנהלת מאחורי הקלעים משא ומתן עם יצרניות הרכב המקומיות במטרה שאלו יכריזו על קריאות לתיקון וולנטריות אשר במהלכן מכוניות דיזל מודרניות יזכו לעדכון משמעותי בתוכנת ניהול המנוע


האדים המסריחים של שערוריית פליטות המזהמים של מנועי הדיזל של פולקסווגן מסרבים לדעוך וכעת הממשלה הגרמנית מנסה, כך על פי מקורות חצי רשמיים, להגיע עם יצרניות הרכב הגרמניות להבנות שיובילו לסבב נרחב של עדכוני תוכנה במיליוני כלי רכב הנעים על כבישי המדינה.

מאז התפוצצות פרשת דיזלגייט כל היצרניות המקומיות סובלות ממשבר אמון ומתמודדת עם לחץ הולך וגדל המגיע מהאזרחים להפחית גם בתנאי אמת את פליטת תחמוצות החנקן (NOX) של כלי הרכב המונעים במנועי דיזל.

נראה כי הגרמנים, כמו גם תושביהן של מדינות אירופאיות אחרות, למעשה מרגישים מרומים, זאת לאחר שבמשך שנים יצרניות הרכב והממשלות יצרו מצג שלמעשה עודד אותם לרכוש מכוניות מונעות דיזל בהסתמך על נתוני פליטות גזי CO (האחראיים לאפקט החממה) הנמוכים שאלו הציגו בהשוואה למנועי הבנזין.

עוד ב-TheCar:
דיזלגייט מכה שנית: פרדיננד פייש עוזב את פולקסווגן
תעשיית הרכב הגרמנית תחת חקירת הממונה על ההגבלים
מרצדס תתקן כשלושה מיליון מכוניות עם מנועי דיזל

במציאות התברר שבתנאי אמת פליטות של מזהמים קטלניים יותר כמו תחמוצת החנקן הגורמת לתחלואה ישירה בקרב בני אדם גבוהות במנועי דיזל באופן משמעותי ממה שדווח, וההבנה כי פליטות עלולות לגרום לנזקים בריאותיים משמעותיים בסביבה הקרובה הובילו כמה מדינות וערים להחליט על תאריכי יעד אשר מהם והלאה יוטל איסור מוחלט לשימוש ברכבי דיזל בתחומן.

הלחץ הציבורי הוא זה שהוביל, כך על פי אותם מקורות, את הממשלה הגרמנית לנהל בשקט מאחורי הקלעים משא ומתן במטרה להגיע להסכמות שיובלו את יצרניות הרכב להכריז על קריאות שירות וולנטריות מטעמן שבמהלכן, כאמור, תוטמע ברכבים תוכנת ניהול מנוע ידידותית יותר לסביבה.

נראה כי נציגי כי שני הצדדים הסכימו על פשרה שבמסגרתה לא פחות מ-2 מיליון כלי רכב יוזמנו לתיקון. על פי הערכות, קריאות השירות הללו יעלו ליצרנים המקומיים כ-300 מיליון יורו.

בשלב זה לפחות לא ברור כיצד יגיבו בעלי המכוניות הרלוונטיות לאותן קריאות לתיקון והאם הם יחוייבו לבצע את עדכוני התוכנה שלפחות בכל הנוגע לרכבי קונצרן פולקסווגן זכו ללא מעט ביקורות קטלניות מצד בעלי רכבי TDI שהוזמנו לתיקון בבריטניה.

על פי ההסכם המתגבש, מעבר לעלות הקריאות לתיקון יצרני הרכב יתרמו 250 מיליוני דולרים נוספים לקרן שתוקם במטרה למצוא דרכים להפחית ולטפל בזיהום האוויר האוטומטיבי.
במקביל הממשלה הגרמנית שוקלת להעניק סובסידיות לכלי רכב ציבוריים ידידותיים לסביבה ולתקצב תשתיות טעינה לרכבים חשמליים.

 

 

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: