נבחרת
הכותבים
סרט מקאברי: כנופיה תכננה לחטוף את גופת פרארי

סרט מקאברי: כנופיה תכננה לחטוף את גופת פרארי

תוך שימוש במסוקים ומצנחים תכננה כנופיה של 34 פושעים להוציא מן הקבר המשפחתי את גופת אנזו פרארי. פלישת חוטפי הגופות


 

זה נשמע אמנם כמו סרט של האחים כהן או מתיחת הכנה ל-1 באפריל, אבל זה אמיתי לגמרי: חוקרי משטרה באיטליה כינסו אתמול (ג') מסיבת עיתונאים באי האיטלקי סרדיניה, ובה דיווחו על מזימה לחטוף למטרת כופר את שרידי גופתו של אנזו פרארי – האיש והאגדה אשר הפך את סמל הסוס של המותג לאחד המפורסמים ביותר בעולם.

 

 

החוקרים לא מסרו יותר מידי פרטים, כאלה ודאי יפורסמו בימים הקרובים בעיתונות האיטלקית והעולמית. אבל הרעיון הכללי של כנופיה, שנעצרה השבוע באי הים תיכוני שממערב לאיטליה, היה להגיע בדרך כלשהי אל הקבר המשפחתי של פרארי שבבית העלמין סן קטלדו שבעיר מודנה, לא הרחק ממשרדיה של אחת מיצרניות הרכב המפורסמות בתבל, ולהוציא ממנו את שרידי גופת מייסד המותג.

המשטרה כן מסרה שהפושעים הכינו תוכניות מפורטות לגניבת הארון, הסתרתו, ולאחר מכן יצירת קשר עם המשפחה או עם חברת פרארי.

הכנופיה, שנעצרה בעיר הקטנה Nuoro שבמרכז-מזרח סרדיניה, מונה 34 אנשים אשר עסקו, כך לפי האשמות החוקרים, בסחר בנשק ובסמים.

לדברי המשטרה, כמה מחברי הכנופיה ביקרו מספר פעמים באחוזת הקבר במודנה, שבצפון איטליה, והם התכוונו להשתמש "במסוקים ובמצנחים" (כך מדווחים מספר כלי תקשורת) כדי להגיע למטרתם ולהיעלם ממנה לאחר מכן מבלי להיתפס.

 

אנזו פרארי בימים טובים יותר, כנהג מרוצים עבור אלפא-רומיאו בשנת 1920

 

לו היה הפשע הזה מבוצע הוא ודאי היה נחשב לאחד הפשעים המוזרים, ודאי המקאבריים ביותר, בהיסטוריה האיטלקית, אבל הוא לא היה לגמרי יוצא דופן.

בשנת 1978 שדדו שני גנבי קברים – אחד בעל אזרחות פולנית והאחר בולגרית, את שרידי גופתו של צ'רלי צ'פלין, ואם הכנופיה הסרדינאית הייתה זקוקה להשראה נוספת היא יכולה הייתה למצוא אותה במקרה שהתרחש באיטליה בשנת 1993 כאשר הוצאה מקברה ונגנבה גופת בנו בן ה-3 של שחקן הכדורגל האיטלקי סלבטורה באני.

אנזו פרארי, אשר נפטר לפני 29 שנים, היה ידוע בכינוי "המפקד" ('Il Commendatore'), או "הדרקון" – ולא בגלל שהיה עדין מידי עם אנשיו, וכמעט עד יום מותו, בגיל 90, הוא ניהל ביד רמה את החברה שהקים.

 

 


תגובות

גיל מלמד

נכתב על-ידי גיל מלמד

עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.

ארכיון: