נבחרת
הכותבים
סין צפויה לקבוע שיא מחשמל חדש עם 700 אלף רכבים נטולי פליטות מזהמים ב-2017

סין צפויה לקבוע שיא מחשמל חדש עם 700 אלף רכבים נטולי פליטות מזהמים ב-2017

על אף שהמודעות הסביבתית של הסינים אינה מהגבוהות בעולם, עד סוף השנה צפויות לעלות על כבישי הרפובליקה העממית לא פחות מ-700 אלף מכוניות חשמליות – יותר מפי 3 מממספר החשמליות שימכרו השנה בארצות הברית


לפני מספר שנים סין עקפה את ארצות הברית והפכה לשוק הרכב הגדול בעולם. מאז הפער בין המדינות גדל מדי שנה וכך למשל בשנת 2016, בעוד שברחבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות נמכרו קצת יותר מ-17 מיליון מכוניות, כמעט 25 מיליון מכוניות חדשות עלו על כבישי הרפובליקה העממית.

מה שאולי אפילו יותר מעניין מהמספרים היבשים היא העלייה החדה בביקושים למכוניות ידידותיות לסביבה בסין שככל הנראה צפויה לרשום השנה שיא עולמי מחשמל חדש עם כ-700 אלף כלי רכב חשמליים שצפויים לעלות על כבישי המדינה עד סוף השנה, זאת לעומת רק כ-200 אלף מכוניות חשמליות בארצות הברית הלכאורה מתקדמת ומודעת יותר לנושאי איכות הסביבה.

עוד ב-TheCar: 
סופו של מנוע הבעירה הפנימית: סין עוברת להנעה חשמלית 
האמריקאים ינהגו בפורד פוקוס מתוצרת סין 
מכוניות חשמליות מתאימות ל-90% מן הנהגים

אמנם בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמכרו בשלב זה בסין "רק" כ-400 אלף כלי רכב חשמליים, אך עליה חדה של 80 אחוזים במספר החשמליות שנמכרו בספטמבר השנה לעומת החודש המקביל אשתקד ועצם העובדה כי הרבעון האחרון נחשב בסין לתקופת שיא של מכירות הביאו את המומחים לקבוע כי השוק הסיני החשמלי ירשום השנה מספרים שלא נראו מעולם שישקפו זינוק של חד של 40 אחוזים לעומת נתוני המכירה של החשמליות ב-2016, זאת לעומת עליה זניחה של פחות מ-3 אחוזים בכלל השוק.

העלייה החדה בהיקפי המכירות של מכוניות חשמליות ברפובליקה העממית עשויה להיראות למסתכל מהצד מעט תמוהה על רקע המודעות הנמוכה יחסית של מרבית הציבור הסיני לנושאי איכות סביבה ביחס לתושבי המערב, אך צעדים רגולטוריים תקיפים של הממשלה הסינית שמהשנה הבאה תקנוס יצרני רכב שלא ישווקו אחוז מסוים של כלי רכב חשמליים אילצו את היצרנים להשקיע משאבים בתחום ולפתח דגמים חשמליים זולים יחסית ורלוונטיים לשוק המקומי, מהלך שלפחות בשלב זה נראה בהחלט כמוכיח את עצמו.

 

 

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: