נבחרת
הכותבים
סוזוקי ויטארה יימכר ב-130,000 שקלים

סוזוקי ויטארה יימכר ב-130,000 שקלים

הקרוס-אובר החדש של סוזוקי שיתחרה בקטגורית ניסאן ג'וק, צפוי להגיע אלינו בספטמבר השנה ולהימכר ב-130,000 שקלים עבור גרסת הנעה קדמית


מכשירי תנועה מתכננת להשיק את סוזוקי ויטארה החדש בספטמבר השנה ובמחיר של החל מ-130,000 שקלים עבור גרסת הנעה קדמית ותיבת הילוכים אוטומטית. זהו מחיר יקר בכ-8,000 שקלים מהג'יפון הנמכר ביותר לשנת 2014, סוזוקי קרוסאובר, וכ-5,000 שקלים פחות מהג'יפון שמשנה כעת את פני השוק בישראל, קיה ספורטאז'.

סוזוקי ויטארה: נהיגה ראשונה

השם ויטארה משמש את סוזוקי כבר רבע מאה. הדור הראשון נולד בשנת 1988 וחי בערך עשר שנים כשהוא מתגלגל על שילדת סולם נפרדת, כמקובל באותה תקופה, ועם מערך מתלים שאפיין בעיקר דגמי כביש, מקפרסון מלפנים וקורה נגררת מאחור. בשני הדורות הבאים (1998, 2005) הדגם כבר נקראה 'גראנד ויטארה', כשבדור האחרון סוזוקי גם ויתרה על השילדה הנפרדת לטובת מרכב אחוד, אבל שמרה על סממני שטח אחרים.22_All-New_VITARA_Urban

בתערוכת פריז האחרונה (ספטמבר 2014) הציגה סוזוקי דגם חדש בשם 'ויטארה'. הדגם אמנם נראה קשוח ובעל סממנים עיצוביים משפחתיים לג'יפונים של סוזוקי, אבל אל תתבלבלו בינו לבין 'גראנד ויטארה'. ראשית ויטארה החדש אמור להתחרות בקטגוריית הקרוס-אוברים הקטנה יותר ובדגמים כמו ניסאן ג’וק, שברולט טראקס וסובארו XV שכבר נמכרים כאן וגם באלה שעתידים להגיע בקרוב כמו מאזדה CX3 וסאנגיונג טיבולי.

שנית, ויטארה החדש לא מתיימר להיות כלי שטח כמו גרנד ויטארה הקשוח, אלא קרוס-אובר אופנתי שבנוי על פלטפורמה של מכונית נוסעים, סוזוקי קרוסאובר. כלומר מנוע רוחבי ולא אורכי כמו בגרנד ויטארה, בלי הילוך כוח, ובלי מרווחי גחון מתאימים. יש אופציה להנעה כפולה עם מערכת שנקראת "AllGrip" אבל גם זו מיועדת לנסיעת שבילים ולא הרבה יותר מזה.

לויטארה שני מנועי 1.6 ליטר לבחירה: בנזין וטורבו-דיזל. אלינו יגיע רק מנוע הבנזין בין היתר כיוון שבשלב זה אין שילוב של דיזל אוטומטי. זהו אותו מנוע בנזין המוכר מהקרוסאובר שגם כאן מייצר 120 כ"ס אולם בעוד שבקרוסאובר הוא משודך לתיבת הילוכים רציפה, בויטארה הוא מוצע עם תיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. במכשירי תנועה לא מאמינים שיש מקום לתיבה ידנית בסגמנט ועל כן לא תוצע אופציה שכזו בישראל, עם זאת הדגם כן יוצע גם אצלנו במפרט גבוה יותר ועם הנעה כפולה.

בגדול הסגמנט כולו מצוי בטווח מחרים שבין 120 ל-130 אלף שקלים והיות ומדובר בדגם בעל ממדים גדולים ביחס לחלק ממתחריו, ועם שם בעל מוניטין מין העבר, המחיר צפוי להיצמד לרף העליון של הקבוצה ולהתחיל ב-130,000 שקלים עבור הגרסה האוטומטית והנעה קדמית. זהו מחיר יקר בכ-8,000 שקלים מהג'יפון הנמכר ביותר לשנת 2014, סוזוקי קרוסאובר, וכ-5,000 שקלים פחות מהג'יפון שמשנה כעת את פני השוק בישראל, קיה ספורטאז'.


תגובות

יואל שורץ

נכתב על-ידי יואל שורץ

עיתונאי רכב מאז שנת 2004. ערך את אתרי האינטרנט 'מוטוקאר' ו-'אוטו', וכתב במגזינים 'הגה' ו'אוטו'. חולה הגה מושבע, בעיקר אלה הכבדים, חזקים תאבי סל"ד וזוללי דלק. מתמחה במבחני רכב, צרכנות ושוק הרכב המקומי.

ארכיון: