נבחרת
הכותבים
סובארו הציגה את הקרוסאובר הגדול בתולדותיה: 'אסנט'

סובארו הציגה את הקרוסאובר הגדול בתולדותיה: 'אסנט'

מחליפו של 'טריבקה' מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית החדשה ויוצע בתצורות של 7 או 8 מושבים


ערב תערוכת לוס אנג'לס, שתיפתח בסוף השבוע הזה, חשפה סובארו תמונות ופרטים רבים אודות הקרוסאובר הגדול והחדש שלה, 'אסנט'.

 

 

'אסנט' (Ascent), שמשמעות שמו היא "הפעולה של טיפוס או תנועה כלפי מעלה", הוא הקרוסאובר הגדול ביותר בתולדות סובארו, והוא מחליף את 'טריבקה' שייצורה הופסק לפני כשלוש שנים לנוכח מכירות מדשדשות.

אסנט בנוי על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של סובארו, שעליה מבוססת גם אימפרזה החדשה ובעתיד תהווה בסיס לכל הדגמים הקונבנציונליים של החברה, אך ממדיו גדולים באופן מיוחד. אורכו 5 מטרים פחות ס"מ, אורך בסיס הגלגלים שלו הוא 289 ס"מ, רוחבו 193 ס"מ (!) וגובהו 182 ס"מ. אסנט יוצע עם שלוש שורות של מושבים ובשתי תצורות: 7 או 8 מושבים.

הקרוסאובר הגדול הזה מיועד בעיקר לשוק האמריקני, שוק היצוא החשוב ביותר של סובארו, ושם הוא נחשב בסך הכל לכלי "בגודל בינוני" אשר יתחרה בקרוסאוברים בקטגוריה של פורד אקספלורר.

 

 

סובארו תייצר אותו במפעל האמריקני שלה בלאפייט, אינדיאנה, תחילת המכירה שלו בארה"ב צפויה ברבעון השני של השנה הבאה, ולפי התקנות הנהוגות כיום בישראל אפשר יהיה לייבא אותו בעתיד גם אלינו.

נוסף לפלטפורמה החדשה, שלטענת אנשי סובארו מבטיחה "קשיחות גוף שמונעת רעידות ורעש ומשפרת את נוחות הנסיעה", סובארו מציגה עם אסנט מנוע בוקסר חדש, טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח של 2.4 ליטר. זהו מנוע עם הזרקת דלק ישירה שמספק 260 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים רציפה, ולטענת אנשיה ביצועיו מקבילים למנועי השישה צילינדרים בנפח 3.5 ליטר.

אנשי סובארו מתחייבים גם למרחב פנימי גדול במיוחד אשר לטענתם מספק הרבה מקום לכל אחד משמונת הנוסעים, ובנוסף לכך מותיר גם מקום רב למטען. בתצורת ה-7 מושבים מותקנים בשורה האמצעית שני "מושבי קפטן" מרווחים ואפשר, כך אומרים אנשי סובארו, לעבור בין המושבים האלה אל שורת המושבים השלישית. בתצורת ה-8 מושבים ישנם שלושה מושבים בשורה האמצעית, ובשתי התצורות ישנם פתחי מיזוג אוויר ייעודיים גם עבור יושבי השורה השלישית וזוית רחבה מאד של פתיחת הדלת האחורית, כדי להקל על הכניסה לשורה השלישית.

גם לשטח?

 

 

ה"קוד הגנטי" של סובארו מכיל יכולת שטח מובנית בכל הקרוסאוברים שלה, וגם הבטחה להתנהגות כביש טובה, בין השאר בזכות מערכת ההנעה הכפולה הייחודית להם.
אנשי סובארו מבטיחים שהמסורת הזאת נשמרת גם בכלי הגדול ביותר שלהם, עם כל אותן תכונות מוכרות של מערכת הנעה כפולה סימטרית ועם המערכות האלקטרוניות שמכונות אצלם "X-MODE" ו"מג'נגלות" את חלוקת הכח בין הגלגלים ואת השימוש הנפרד בכל אחד מארבעת הבלמים כדי לשפר את אחיזת הצמיגים על הכביש.

החלק הנוסף של אותו קוד גנטי, יכולות נסיעה בשטח, נשמר עם מרווח גחון של 21.75 ס"מ והבטחה יפנית ליכולת נסיעה על קרקע לא כבושה בזכות זוויות נדיבות של גישה ונטישה.

אבזור הנוחות בכלי החדש כולל בין השאר את מערכת המולטימדיה של סובארו שאותה הם מכנים "Starlink", זו כוללת מסך מגע ברזולוציה גבוהה ונקודת Wi-Fi לטובת כל היושבים ברכב, וגם 8 יציאות USB ברחבי תא הנוסעים. אבזור הבטיחות כולל את כל מה שצריך לצפות לו בימינו מכלי רכב חדש, למשל בלימת חרום אוטונומית עם התרעת התנגשות, התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, תצוגה עילית שמשתקפת על השמשה הקדמית, בלימה אוטונומית בעת נהיגה לאחור, התרעת תנועה חוצה והתרעת כניסה לנתיב נסיעה חסום, וכן סייען אורות גבוהים.

המחיר בארה"ב טרם פורסם.

 


תגובות

גיל מלמד

נכתב על-ידי גיל מלמד

עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה.
כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'.
ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.