• Ad
  • מרצדס תתקן כשלושה מיליון מכוניות עם מנועי דיזל

    שעות לאחר שהממשלה המקומית במדינת הבית של מרצדס דחתה הצעה לאסור כניסת כלי רכב מונעים בדיזל למרכזי הערים הכריזה החברה על תיקון רוב מכוניות הדיזל שמכרה בשש השנים האחרונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דיימלר-בנץ, היצרנית של מכוניות מרצדס, הכריזה על כוונתה לקרוא לתיקון לכשלושה מיליון כלי רכב שמונעים במנועי דיזל לצורך תיקון שיפחית את רמת זיהום האוויר שהם פולטים.

     

     

    הקריאה לתיקון נוגעת כמעט לכל דגם של מרצדס אשר יוצר באופן שעמד בתקינת זיהום האוויר אירו 5 ואירו 6, כלומר רוב המכוניות שהחברה ייצרה משנת 2011 ואילך, והוא צפוי לעלות לחברה כרבע מיליארד דולר. ההודעה הדרמטית של מרצדס פורסמה בעקבות חקירה שעורכות הרשויות הגרמניות כדי לבחון חשד שתוצאות מבחני זיהום האוויר שפרסמה החברה לא עולות בקנה אחד עם רמת פליטת המזהמים של המכניות בחיי היום יום, חקירה שנפתחה בעקבות פרשת 'דיזלגייט' שהתפוצצה בספטמבר 2015.

    על-פי פרסומים באירופה מדובר בחקירה שנפתחה בחודש מאי השנה בחשד להונאה ולמעשים פליליים של עובדים בחברה, אשר ביצעו כביכול מניפולציה במערכת בקרת הפליטות של מנועי דיזל. במסגרת חקירה זאת פשטו חוקרים ותובעים על מספר משרדים ואתרים של דיימלר ברחבי גרמניה, ואילו החברה מצידה הודיעה שהיא משתפת פעולה עם החקירה באופן מלא.

    במרצדס גם מנסים לצמצם את החשש הציבורי מפני זיהום אוויר שנפלט ממנועי דיזל, בעיקר תחמוצות חנקן, אשר מפעיל לחץ על פוליטיקאים בדרישה לאסור כניסת כלי רכב מונעים בדיזל לערים רבות ברחבי אירופה. שעות ספורות לפני ההכרזה הזאת הודיעה הממשלה האזורית של באדן-וורטמבורג – המדינה שבה פועלת מרצדס – על הסכמתה שלא להגביל את כניסתם של כלי רכב מונעי דיזל למרכזי הערים בתנאי שתהיה אפשרות להתקין בהם מערכות שיצמצמו את פליטת המזהמים.

    התוצאה המעשית של החלטת מרצדס היא שכשלושה מיליון בעלי כלי רכב שיוצרו בשש השנים האחרונות – וחלקם הקטן אולי נמכר גם בישראל – צפויים לקבל בתקופה הקרובה מכתבים שקוראים להם להגיע למוסכים כדי לבצע תיקון שהפרטים הטכניים אודותיו טרם פורסמו. ייתכן שבמסגרת תיקון כזה תותקן מערכת שסופחת חלק מן הזיהום, אולם ייתכן גם שמדובר בעדכון תוכנה אשר יצמצם את פליטת המזהמים על חשבון ביצועי המנוע או רמת תצרוכת הדלק שלו.

    דיטר זטשה, מנכ"ל דיימלר, אמר אתמול ש"הדיון הציבורי אודות מנועי דיזל יוצר חוסר ודאות בקרב לקוחותינו ועל כן החלטנו לבצע צעדים נוספים שמטרתם להרגיע את בעלי מכוניות הדיזל, ולחזק את האמון בטכנולוגיה הזאת".

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.