נבחרת
הכותבים
מרצדס מפתחת הייפר-קאר עם מנוע של רכב פורמולה 1

מרצדס מפתחת הייפר-קאר עם מנוע של רכב פורמולה 1

שלוש שנים אחרי שנפרדה מה-SLS שהסתכלה בלבן של העיניים ללמבוגריני ולפרארי והצהירה כי מעתה תתמקד ב-GT, דגם ספורטיבי זול יותר שמתחרה בפורשה 911, מרצדס מפתיעה וחושפת את פרויקט ONE של חטיבת AMG לפיתוח הייפר-קאר קיצונית עם טכנולוגיה הלקוחה היישר מעולם הפורמולה 1 ויותר מ-1,000 כ"ס


כשלוש שנים לאחר שמרצדס נפרדה מה-SLS, מכונית העל של החברה שהוצגה ב-2009 בהשראת ה-SL300 כנפי שחף האגדית כדי להתחרות בפרארי ובלמבורגיני ולאחר שהיה נראה שביצרנית הגרמנית החליטו לחשב מסלול מחדש ולהתמקד בדגם קצה זול ושווקי יותר, ה-GT, שמתחרה במכונית הספורט המצליחה בעולם, ה-911 של פורשה, לפני מספר ימים מרצדס הטילה פצצה וחשפה את AMG Project ONE במסגרתו חטיבת הספורט של הקונצרן שוקדת על פיתוח הייפר-קאר עם 1,000 כ"ס לפחות שתתחרה במכוניות קצה דוגמת הפרארי לה פרארי, פורשה 918, מקלארן P1 ובוגאטי שיירון.

עוד ב-TheCar: 
טויוטה תתחרה במרצדס AMG ובב.מ.וו M 
מרצדס X קלאס: האם העולם בנוי לטנדר יוקרתי? 
חמישה כוכבי הגנה למרצדס פיג'ו ורנו

המכונית, שבשלב זה נחשף איור בודד שלה בו נראית צלליתה האחורית, תציג יציבה סופר רחבה עם בתי כנף עוצמתיים וקוקפיט מעוגל בסגנון מכוניות מרוצי סיבולת גרופ C אך תעשה, כך על פי מרצדס, לראשונה במכונית עם רישוי לכביש, שימוש במנוע מעולם הפורמולה 1 – וי 6 מוגדש טורבו בנפח 1.6 עם קו אדום באזור עשרת סיבובים לדקה שנלקח היישר מרכב המרוץ של החברה שזכה ב-3 אליפויות עולם רצופות ויניע את הגלגלים האחוריים, ובתמיכת צמד מנועים חשמליים שיניעו את הקדמיים ויחדיו, כאמור, יספקו המנועים יותר מ-1,000 כ"ס.

מרצדס בשלב זה לא חושפת פרטים רבים, אך מציינת כי מדובר בפרויקט שמהווה אבן דרך משמעותית בדרך לעתידה של חטיבת AMG.
על פי מקורות לא רשמיים ההייפר-קאר של מרצדס תבוסס, כצפוי, על שלדת סיבי פחמן קלת משקל שתאפשר למכונית לשקול סביב טון – פחות מכל מכונית סופר מיני מודרנית.
כמו כן, "האחת" תציג האצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-2.5 שניות ומהירות מרבית של 350 קמ"ש לפחות.
בנוסף, כך על פי אותם מקורות, ניתן יהיה לבחור במצב נטול פליטת מזהמים בו המכונית תעשה שימוש רק במנועים החשמליים לטווח של עד כ-16 קילומטרים.

מגזין הרכב הבריטי "אוטו אקספרס" מדווח כי מרצדס מתכוונת לייצר 300 יחידות של ה-AMG הייפר-קאר עם תג מחיר של כ-4.5 מיליון דולר לאקזמפלר.

צילום מסך: מרצדס


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: