• Ad
  • כולם אוהבים מכוניות ש"סוחבות טוב" כשלוחצים על הדוושה, אבל נראה שלאחרונה מרוץ החימוש בין היצרנים יצא לגמרי משליטה. הכירו את הטסלה הסאלונית שמאיצה יותר מהר מבוגאטי ואת המוסטנג החדשה עם 740 כ"ס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    Tesla-Model_S_UK-Version-2013-1280-72מרבית הנהגים לא מחפשים מכונית שתתדביק אותם לכיסא בכל תאוצה, אולם אין ספק שמכונית שמרגישה כמו "עגלה" היא דבר מבאס מאוד ומעבר לעובדה שכיף ללחוץ על הדוושה במכונית ש"סוחבת טוב", יכולת האצה משכנעת היא מעל לכל פיצ'ר בטיחותי המאפשר להשלים עקיפות בזמן ולהתחמק מתאונות.

    עם זאת, גם לכוח צריכים להיות גבולות ואם חושבים על זה באופן הגיוני אף אחד אבל ממש אף אחד בכביש הציבורי לא באמת צריך מכונית שמאיצה למהירות תלת ספרתית בפחות מ-7 שניות עם מנוע המפיק מעל ל-250 כ"ס.

    עוד ב-TheCar:
    בקרוב בקו 4? טסלה תשיק מיניבוס לתחבורה ציבורית
    על מי אתם מנסים לעבוד? המכוניות שהתחפשו לבוגאטי ויירון
    טסלה מציגה: מכונית מיוחדת לטבעונים

    ואכן, במשך לא מעט עשורים ניתן היה לספור על אצבעות כף יד אחת את המכוניות שהציגו נתונים מוגזמים כמו האצה למאה בכ-5 שניות ומנועים עם עדר של 500 סוסים, אבל בשנים האחרונות משהו השתנה והנתונים שהיו שמורים למכוניות אקזוטיות במהדורות מוגבלות הפכו פחות או יותר לסטנדרט בכל רכב עם יומרות קצת מעל לממוצע.
    כך למשל כל הגרסאות הספורטיביות מסדרות M של ב.מ.וו, AMG של מרצדס ו-RS של אודי מסיימות את המאוץ הקלאסי מהר יותר מלמבורגיני קונטאש או פרארי טסטה רוסה וכל מכונית שרירים אמריקאית מציגה הספקים שפעם היו שמורים למותגי אקזוטיקה.

    יתרה מזאת, גם גרסאות ספורט של דגמים עממיים יחסית כמו גולף R, פוקוס RS, סיוויק טייפ R ואחרים מציגות היום ביצועים משוללי הגיון לחלוטין.

    tesla-model-s-brake-repair-4

    הגדילה לעשות יצרנית הרכבים החשמליים טסלה מעמק הסיליקון שציידה את הדגמים שלה ביחידות הנעה עוצמתיות המעניקות להם ביצועים קיצוניים שלא רק מתעלים על כל רכב חשמלי אחר בסביבה אלא גם מאתגרים את הליין העדכני של יצרנים כמו למבורגיני, פורשה ופרארי.
    אבל מסתבר שלמייסד החברה, אלון מאסק, זה כנראה לא הספיק ועל רקע יחסי הציבור השליליים שהחברה חוותה לאחרונה בשל מספר תאונות במצב "טייס אוטומטי", טסלה שיחררה השבוע גרסה בכירה חדשה למודל S הסאלונית המחליפה את ה-PD90 ונקראת PD100 – שם המרמז על קיבולת מצברים גדולה יותר של 100Kwh.
    בעזרת הסוללות הגדולות יותר טווח הנסיעה בין טעינות גדל ל-550 קילומטרים, הביצועים במצב Ludicrous הפסיכי השתפרו וכעת מכונית הסאלון המפוארת משלימה את המאוץ הקלאסי ב-0.5 שניה פחות מבעבר ובזמן שיא של 2.5 שניות – מהר יותר מכל פגאני, למבורגיני, פרארי ובעצם כל מכונית בייצור סדרתי שנמכרת היום בעולם ואיטי רק ב-2 עשיריות מגרסת הסופר ספורט של הבוגאטי ויירון שייצורה הופסק.
    מערך הסוללות הבשרני הזה מוצע גם במודל X, רכב הפנאי של החברה, המציע כעת יכולת לשנע שבעה נוסעים למהירות תלת ספרתית בתוך 2.9 שניות.


    דודג' Hellcat מול טסלה מודל S מגרסת PD85


    לפני כשנתיים דודג' הדהימה את חובבי הרכב כשהשיקה גרסת "Hellcat" לצ'אלנגר ולצארג'ר SRT עם לא פחות מ-707 כ"ס ממנוע HEMI וי 8 עם מגדש על ואחריות יצרן.

    על אף שקשה עד בלתי אפשרי לנצל עדר שכזה במכוניות שלא תוכננו מראש במיוחד כדי להפגין "יכולות על" בכביש המסתלסל, האמריקאים, המכורים למרוצי דראג, התאהבו בחתול הגיהנום והתניעו שוב את מרוץ החימוש בין היצרנים.
    מקורות אמינים מדווחים כי מהנדסי פורד שוקדים בימים אלה על פיתוח גרסת GT500 למוסטנג החדשה עם מטרה ברורה: לקחת מדודג' את כתר "מכונית השרירים" החזקה ביותר.

    בשלב זה פורד הרשמית לא פרסמה פרטים בנוגע להספק הצפוי של גרסת הקצה של הפוני החדש מתוצרתה וגם טרם אישרה את השמועות על מנוע וי 8 חדש לחלוטין בנפח 5.0 ליטרים עם צמד מגדשי טורבו, אך על פי אותם מקורות יחידת ההנעה החדשה תציג שיפור משמעותי לעומת המנוע שהניע את ה-GT500 הקודמת שהפיק 682 כ"ס וההספק שלה צפוי להגיע ל-740 כ"ס שיחד עם גוף קל משקל עם שימוש נרחב באלומיניום וסיבי פחמן ישאירו את ה-Hellcat ואת הקמארו ZL1 הרחק מאחור בכל זינוק מהמקום.

    Ford-Mustang_Shelby_GT350-2017-1280-06

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מפלצות התאוצה: טסלה שוברת שיאים חדשים ומוסטנג מצטרפת למועדון ה-700

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.