נבחרת
הכותבים
מסירות 2017: 281,563 מכוניות חדשות עלו לכבישים

מסירות 2017: 281,563 מכוניות חדשות עלו לכבישים

בניגוד לתחזיות הפסימיות נמסרו בישראל במהלך שנת 2017 בסך הכל 1.8% פחות מכוניות חדשות ביחס לשנה שעברה, שהייתה שנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי. היקף המסירות מתייצב על רמה של 280 אלף מכוניות חדשות בשנה. הקוראניות מוסיפות לככב, ושוק היוקרה מוסיף לגדול


שוק הרכב הישראלי מסכם שנת מכירות חזקה מאד, גם אם מעט פחות דרמטית מן השנה שקדמה לה, וזאת בניגוג מוחלט לתחזיות החורבן אשר לכל אורך השנה ניבאו צמצום משמעותי בהיקף המסירות. בסיכומם של דברים הסתכמה 2017 עם מסירת 281,563 מכוניות חדשות, לא כולל רישוי מיוחד, כלומר שכל הירידה במסירות מתבטאת ב-1.8% בלבד ביחס ל-2016 – שנה שהייתה שנת השיא של כל הזמנים במסירות רכב חדש בישראל.

כרגיל, נתוני המסירות מגיעים ממשרד התחבורה דרך איגוד יבואני הרכב ולא כוללים מסירות של כלי רכב שיובאו ביבוא אישי, מוניות ומכוניות שנמסרו לכוחות הביטחון, כך שהסיכום השנתי המלא חוצה מן הסתם, ולו במעט, את קו ה-300 אלף מכוניות חדשות בשנה.

במצב שבו התחבורה הציבורית מקרטעת, תחבורה שיתופית נחסמת על-ידי הממשלה, וביטוח החובה הגבוה מונע מן השוק הדו-גלגלי להתפתח, ולנוכח מצב שבו כסף מוסיף להיות זול והאשראי עדיין זמין – כל הסימנים מצביעים על-כך שגם שנת 2018 שבאה עלינו לטובה תגרום ללא מעט חיוכים בענף הרכב.

 

בחינת סדר המותגים בטבלת המכירות מגלה  שברביעיה הפותחת אין הפתעות – הסדר של 2016 נותר על כנו.

יונדאי הוא  המותג הנמכר ביותר בישראל, וזאת למרות צמצום של 5.9% בסך המסירות. יונדאי מסרה בשנה שהסתיימה  36,781 מכוניות לעומת 39,086 ב-2016.

גם בחברה  האחות, קיה , נרשמה ירידה, במקרה זה של  6.3%, עם 35,663 מכוניות. למרות הירידות, שתי האחיות הקוראניות עדיין מחזיקות ב-25.7% מסך המסירות בשוק הרכב הישראלי.

טויוטה מוסיפה לשמור על המקום השלישי בטבלת המסירות עם גידול קל, בשיעור של 3.5% לאחר מסירת 31,103 מכוניות, מהן כ-12 אלף יחידות של מכוניות היברידיות מן הדגמים השונים – ומדובר בהגדלת המסירות של דגמים היברידיים ב-50% לעומת 2016. סקודה במקום הרביעי, העצימה את מכירותיה ב-11.4% ומוסיפה להיות היצרנית האירופאית הנמכרת ביותר בישראל עם 21,742 מסירות.

סוזוקי מסכמת שנה חיובית במיוחד שבמהלכה טיפסה למקום החמישי עם זינוק של 24.7% אל 16,619 מסירות. זה הישג ראוי לציון בהתחשב בכך שבקו הדגמים של החברה אין משפחתית קומפקטית, ושאחד מלהיטי העת האחרונה שלה – ה'קרוסאובר', קטן משמעותית מרכבי פנאי כמו קיה ספורטאז' ושות'. את המקום החמישי קטפה סוזוקי ממיצובישי, אשר ירדה למקום התשיעי בטבלה לנוכח צניחה של 60.4%. הגורם העיקרי לצניחה הזאת הוא התרסקות מסירותיה של אטראז' וירידה בביקוש לאאוטלנדר. בסך הכל מסרה השנה מיצובישי 10,863 יחידות לעומת 17,988 בשנת 2016.

בהמשך העשיריה נמצאת ניסאן במקום השישי, עם 14,342 מסירות ועליה של 23%, וזאת לאחר שעקפה את מאזדה שממוקמת כעת שביעית. אצל מאזדה נרשמה ירידה של 8.8% במסירות, ואלה הסתכמו ב-13,033 מכוניות. במקום השמיני בטבלה מדורגת רנו לאחר שנה מוצלחת שבה נרשמה עליה של כ-20% אל 13,006 מסירות, ואת העשיריה סוגרת סיאט עם 8,471 מסירות ועליה זניחה של 1.3%.

שוק היוקרה ממשיך לפרוח

שנת 2017 האירה פנים גם למותגי היוקרה. אאודי הוא מותג היוקרה הנמכר ביותר, עם 4,598 מסירות ועליה של 9.9%. גם מרצדס עם 3,787 מסירות (עליה של 10.7%) וב.מ.וו עם 3,459 מסירות (עליה של 14.2%) רשמו שנה מצוינת, זאת בשעה שוולוו עם 1,284 מסירות ושני דגמים חדשים שמרה על כוחה ואילו לקסוס ירדה ב-12.4% ל-1,227 יחידות. קאדילאק, עם 525 מסירות וצמיחה בשיעור 84%, יחד עם אלפא רומיאו (718 מסירות וגידול של 40%) הרשימו יותר.

מותגי על העלו בסיכום 2017 על כבישי ישראל 165 מכוניות וקרוסאוברים עם סמל פורשה, 121 מזראטי, 21 אסטון מרטין ו-9 פרארי , ומספר זה לא כולל מספר מכוניות מתוצרת למבורגיני שהגיעו ביבוא אישי ואינן כלולות בדו"ח המסירות.


תגובות

אופיר דואק

נכתב על-ידי אופיר דואק

עיתונאי רכב מאז 2003 וכותב מאז כיתה א'. החל את דרכו במגזין אוטו, כתב במגזין ביזניסוויק ישראל וערך את האתר הדו-גלגלי דו"גרי. הקים את המגזין האינטרנט "אוקטן גבוה".
אוהב כל דבר שיש לו גלגלים ומנוע שעובד על דלק מאובנים, חובב נוסטלגיה מוטורית ומתמחה בחדשות רכב ומבחני דרכים.