נבחרת
הכותבים
מכונית סינית שברה את כל השיאים בנורבורגרינג

מכונית סינית שברה את כל השיאים בנורבורגרינג

הישג מרשים ל-NIO EP9 הסינית שבעזרת 4 מנועים חשמליים המפיקים 1360 כ"ס ותכנון אווירודינמי המעניק כוח הצמדה קיצוני הצליחה להקיף את הגיהנום הירוק בתוך 6 דקות ו-45 שניות


חצי שנה אחרי שהפכה לחשמלית המהירה ביותר בגיהנום הירוק, ה- NIO EP9 מקיפה שוב את הנורבורגרינג ועוצרת את השעונים לאחר 6 דקות, 45 שניות ו-9 עשיריות, דבר שהופך אותה למכונית המהירה ביותר מכל סוג שהוא שאי פעם הקיפה את הרינג.

ה-NIO EP9 היא המכונית הראשונה של חברת הסטארט-אפ Next-EV שהקים היזם וויליאם לי הסיני והיא נבנתה בבריטניה עם שותף אשר בשלב זה טרם נחשף.

למרות ההישג המרשים מאוד סביב המסלול האייקוני, ל-Next-EV אין שאיפות להתחרות בפרארי, למבורגיני או בוגאטי וה-NIO נולדה בעיקר כדי להוכיח יכולת בדרך לליין מוצרים עתידי שיתמקד ברכבים משפחתיים חשמליים שיוכלו להימכר בהיקפים גדולים.

בדרך לשם החברה לוקחת חלק במרוצי הפורמולה E ובשנת 2014 נלסון פיקה ג'וניור אף זכה באליפות הנהגים במסגרת הסבב במכונית החברה.

בעזרת פיטר דמברק, נהג מרוצים בריטי שברקורד שלו הופעות במרוץ 24 השעות של לה מאן, שאחז בהגה, ה-NIO EP9 שיפרה את שיא המסלול החשמלי של עצמה ב-20 שניות תמימות וכבשה, כאמור, את הפסגה תוך שהיא משפרת ב-3 שניות את שיא המסלול הקודם שנקבע ב-2009 על סיפונה של מכונית מסלול מדגם SR8 מבית רדיקל.

עם זאת, למרות שאין נכון להיום שום מכונית שהצליחה להקיף את מסלול הנורבורגרינג המפורסם, הנמתח לאורך 20.8 קילומטרים וכולל לא פחות מ-154 פניות, מהר יותר מה-NIO, מכיוון שלא ניתן להגדיר את ההייפר-קאר הסינית שרק 6 אקזמפלרים ממנה ייוצרו לששת המשקיעים הגדולים של החברה כמכונית ביצור סדרתי, שיא המסלול הרשמי למכונית עם רישוי לכביש אשר  נרשם לפני חודשים ספורים על ידי גרסת ה ה-Performante של ההורקאן של למבורגיני ישמר בשלב זה.

מעבר ליכולות מרשימות של הנהג שאחז בהגה, זמן ההקפה המדהים הושג בזכות שילוב בין ארבעה מנועים חשמליים אשר לכל אחד מהם תיבת הילוכים עצמאית והם מעבירים יחד כ-1360 כ"ס לארבעת הגלגלים ומומנט מפורר אספלט זמין בכל רגע של 150 קג"מ לבין מבנה אווירודינמי מיוחד הכולל כנף אחורית עצומה הנעה בהתאם למהירות הנסיעה וזווית ההיגוי, דיפיוזרים, מנהרות ונטורי ועוד אלמנטים שיחד מייצרים כוח הצמדה גדול משל מכונית פורמולה 1 המאפשר לעמוד בפניות בעוצמה של מעל ל-2.5 ג'י.

ה-NIO מצוידת בשתי סוללות ליתיום ענקיות עם מערכת קירור מים אשר שוקלות לא פחות מ-635 קילוגרמים. מערך הסוללות מספק טווח נסיעה מרשים למדי של 427 קמ"ש (כנראה לא בפול גז…) בין טעינות שאמורות להמשך 45 דקות בלבד ואם למישהו זה איטי מדי ניתן גם להחליף את הסוללות הריקות באחרות טעונות בתוך 8 דקות בלבד.

מעבר לזמן שיא בגיהינום הירוק, גם שאר הביצועים של ה-EP9 בהחלט מרשימים עם 2.7 שניות בדרך למהירות תלת ספרתית, 200 קמ"ש בתוך 7.1 שניות וחציה של קו הרבע מייל בתוך 10.1 שניות. המהירות המרבית עומדת על 313 קמ"ש.

 

 

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: