נבחרת
הכותבים
מכונית סופר נדירה שהייתה בבעלות אלביס פרסלי מוצעת למכירה

מכונית סופר נדירה שהייתה בבעלות אלביס פרסלי מוצעת למכירה

אחת המכוניות הלא שגרתיות שהייתה שייכת למלך הרוקנ'רול, שרק 11 כמותה יוצרו אי פעם, מחפשת בעלים חדשים


לפני קצת יותר משנה  דיווחנו לכם על הב.מ.וו 302 הנדירה של אלביס פרסלי שהתגלתה במקרה, מוזנחת ונשכחת, במחסן של אספן ושופצה והועברה למוזיאון ב.מ.וו. כעת מכונית אפילו נדירה יותר שהייתה שייכת למלך נחשפת ומוצעת למכירה בקרייגסליסט בקליפורניה.

מדובר ב-Intermeccanica Murena GT משנת היצור 1969 – מכונית ספורט ייחודית שגם בלי קשר לאגדת הרוקנ'רול בעברה נחשבת לסופר נדירה שכן רק 11 שכמותה יוצרו מאז ומעולם.

הדגם נולד כחלק משיתוף פעולה בין סדנת Intermeccanica האיטלקית לבין צמד סוחרי רכב אמריקאים מניו יורק והציג שילוב בין עיצוב וסטיילינג איטלקי לשרירים אמריקאיים מתחת למכסה המנוע הארוך בדמות וי 8 ביג בלוק בנפח 7 ליטרים מתוצרת פורד שהפיק 360 כ"ס.

המכונית, שהגיעה עם מרכב סטיישן ארוך ונמוך פרופיל שכלל רק שתי דלתות, הייתה ללא ספק אחת הראשונות שהגדירה את תצורת ה"שוטינג ברייק".

עוד ב-TheCar:
המוזיקאי ניל יאנג מוכר חלק מאוסף המכוניות שלו 
מכוניות של פול מקרטני ורינגו סטאר למכירה
פרארי נדירה השווה מיליונים התגלתה במחסן לאחר 40 שנה

תא הנוסעים המרווח הציג את מיטב הפאר האמריקאי והסטייל האיטלקי של אותה תקופה והגיע כסטנדרט עם תיבת הילוכים אוטומטית, מזגן, חלונות חשמליים ומערכת סטריאו איכותית וכלל ארבעה מושבי עור ספורטיביים, שטיחים מפוארים, מתגים בעיצוב תעופתי ועוד.

ה-Murena GT נמתחה לאורך של יותר מ-5.2 מטרים אך הסתפקה בגובה של פחות מ-1.3 מטרים – פרופורציות שהעניקו לה צללית ייחודית מאוד.
למרות המימדים הנדיבים, המנוע הענק והאבזור הרב, המהנדסים האיטלקיים הצליחו לשמור על נתון משקל  סביר יחסית של 1,700 קילוגרם וכך, על אף שהמכונית הגיעה רק עם תיבת ההילוכים האוטומטית הלא מאוד מתקדמת, הביצועים היו בהחלט מרשימים לתקופה עם 100 קמ"ש בפחות מ-7.5 שניות ותאוצה לרבע מייל בתוך כ-15 שניות.

שילוב בין העיצוב הלא שגרתי ותג מחיר של 15 אלף דולרים, גבוה למדי במונחי התקופה, היה ככל הנראה הסיבה המרכזית לחוסר הצלחתה של ה-Murena GT. עם זאת, לבד מאלביס ברשימת הלקוחות הקצרה ניתן היה למצוא גם את הזמר והקומיקאי דין מרטין ואת הגיטריסט של להקת הרוק הפסיכדלי איירון באטרפליי.

שיתוף הפעולה בין סדנת Intermeccanica האיטלקית למפיצים האמריקאים הוליד בסך 500 מכוניות ולמרות שדגם ה-Murena GT הוא ככל הנראה הנדיר שבהם, עד היום הערך האספני שלו לא הרקיע שחקים ודגמים אחרים פרי אותו מיזם כמו ה-Italia Spyder המרהיבה נחשבים למבוקשים וליקרים יותר.

בשנת 2013 Murena GT דומה הוצעה למכירה בעבור כ-50 אלף דולרים. כעת המחיר המבוקש גבוה בהרבה ועומד על 375 אלף דולרים – לא מעט כסף למכונית ישנה שלא הפכה לאייקון המוצעת למכירה בפלטפורמה כמו קרייגסליסט אבל מצד שני, אם אכן מדובר ברכב שהיה שייך לאלביס ובהתחשב במצבו המצוין ובעובדה שהוא, כך לטענת המוכר, עבר בכל חייו פחות מ-4,000 קילומטרים זו עשויה להיות מציאה מעניינת מאוד לאספני רכב שמחפשים משהו שאין לאף אחד אחר.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.