נבחרת
הכותבים
מחממים מנועים: לוטוס תחזור להתחרות בפרארי

מחממים מנועים: לוטוס תחזור להתחרות בפרארי

חודשים ספורים לאחר שג'ילי הסינית רכשה את יצרנית רכבי הספורט הבריטית, הבוס של הענקית מהרפובליקה העממית מבטיח להחזיר עטרה ליושנה ולהציג דגמים חדשים שיסתכלו למכוניות פרארי בלבן של הפנסים


לפני כמה חודשים יצרנית הרכב הסינית ג'ילי רכשה את השליטה בלוטוס הבריטית וכעת מתברר שבעלת הבית החדשה מתכוונת לערוך שינויים מרחיקי לכת במותג ולהפוך את לוטוס, שבשנים האחרונות סבלה מבעיית תזרים מזומנים קשה, למתחרה של ממש ליצרניות על כמו פרארי.

עד בערך סוף שנות ה-80 של המאה ה-20, לוטוס הוזכרה תמיד בנשימה אחת עם יצרניות האקזוטיקה הנחשבות ביותר אבל מאז, אם מתוך אידיאולוגיה צרופה או מתוך אילוצים והכרה שהיכולות הכלכליות של המותג לא מאפשרות להשאר במרוץ החימוש המטורף של יצרניות העל, משהו השתנה ובהתאם לאמונתו של המייסד קולין צ'פמן, אשר תמיד דאג להוריד כל קילוגרם מיותר, היצרנית הבריטית התמקדה בייצור ובתכנון של מכוניות ספורט הארד קור  קלות משקל  – מרשימות מאוד בכל הנוגע ליכולות בכביש המפותל אך פחות לוהטות בטבלאות הביצועים בקו ישר וספרטניות מאוד בכל הנוגע לתנאי המחייה, האבזור והנוחות של האוחזים בהגה.

עוד ב-TheCar:
בנזיד עדשים: ג'ילי קנתה את פרוטון ואת לוטוס
יצאנו לחפש את העתיד והתאהבנו בדלוריאן מהאייטיז
לוטוס אספרי חוגגת 40

"אנחנו רוצים להחזיר את המורשת של לוטוס ולתת לה את היכולת הכלכלית להיות אחת השחקניות הבולטות בסגמנט רכבי העל", הצהיר אן קונג הוי, הבוס של בעלת הבית החדשה, בראיון למגזין "Autocar" הבריטי. "לוטוס הייתה מדורגת במשך שנים לצד פרארי ופורשה ואנחנו צריכים ויכולים לחזור שוב לדרגה הזאת".

בשלב זה בעלי הבית החדשים עדיין לא חשפו למה בדיוק ניתן לצפות מהמותג בשנים הקרובות וטרם פרסמו פרטים בכל הנוגע לדגמים חדשים שעומדים על הפרק, אך מקורבים לחברה מציינים שמדובר בתוכניות שאפתניות למדי.

בכל מקרה, בשלב זה כבר ברור שאחד הדגמים החדשים (וככל הנראה גם הראשון שיוצג) יהיה רכב פנאי ראשון עם לוגו לוטוס שבוודאי יעזור, כפי שהטיבו להבין בסופו של דבר כל מותגי העל כולל למבורגיני ופרארי, לשיפור תזרים המזומנים במטרה לאפשר פיתוח בלתי מתפשר של רכבי ספורט חדשים.

רכב הפנאי של לוטוס יהיה מבוסס ככל הנראה על הפלטפורמה המודולרית החדשה המשמשת את הוולוו XC40 ואת המכונית הראשונה של המותג Lynk & Co שהושק בשבוע שעבר  בסין ועל אף שלצמד המכוניות הללו אין יומרות ספורטיביות, הגמישות של הפלטפורמה אמורה להיות מסוגלת להתמודד גם עם מנועים עוצמתיים שמעבירים את רוב הכוח שלהם לסרן האחורי.

מקורות בג'ילי מציינים שתחת ההנהלה החדשה לוטוס לא תנטוש גם את ליין הדגמים הנוכחי שלה שיש לו לא מעט לקוחות נאמנים ובהתאם לכך דור חדש לאליז הקטנה כבר נמצא על הפרק.

מעבר לליין דגמים נרחב יותר, בג'ילי מתכננים לבסס את מעמדה של יצרנית רכבי הספורט הבריטית בשווקים חדשים כמו זה הסיני ולרענן את השורות בשווקים בהם היקפי המכירות של המותג מדשדשים בשל היצע דגמים מוגבל כמו השוק האמריקאי.

כעת נשאלת השאלה האם לוטוס החבוטה באמת יכולה לעמוד ביעדים השאפתניים הללו. מצד אחד הסקפטים יציינו שהתוכניות של לוטוס היו תמיד גרנדיוזיות ואופטימיות מדי, כמו למשל התוכניות של הבוס לשעבר, דני בהאר, להשיק חמישה דגמים חדשים בתוך שנתיים, אך במציאות זה אף פעם לא באמת קרה והחברה לא הצליחה להתרומם משורת המשברים אליהם נקלעה שוב ושוב.
מאידך אין ספק שבעלי הבית החדשים מסין משנים את התמונה ומעבר לתזרים מזומנים כמעט בלתי מוגבל שהם מביאים עימם, אנשי ג'ילי כבר הוכיחו עם וולוו השבדית שיש להם את היכולת ואת הכישרון לעשות את השינויים הנדרשים ולרענן בתוך פרק זמן קצר מותג מדשדש ולהפוך את תוצריו לתחרותיים ולאטרקטיביים אל מול המתחרים המובילים.

 

 

 

 

 

 

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.