נבחרת
הכותבים
למבורגיני חושפת אקזוטיקה עתידנית

למבורגיני חושפת אקזוטיקה עתידנית

יצרנית רכבי העל האיטלקית שיתפה פעולה עם המכון הטכנולוגי MIT שבארצות הברית. התוצאה: Terzo Millennio – קונספט מרהיב הכולל הרבה טכנולוגיה מתקדמת ומרמז על עתיד מכוניות העל


יצרנית רכבי העל האיטלקית למבורגיני ו-MIT, אחד מהמוסדות הטכנולוגים המובילים בעולם ממסצ'וסטס שבארצות הברית, הציגו אתמול במשותף קונספט מרהיב לאקזוטיקה ל"מילניום השלישי". ה-Terzo Millennio  (בתרגום חופשי "המילניום השלישי") שנחשפה לאחר כמה טיזרים מציגה קווים מאוד אגרסיביים ויציבה סופר נמוכה אפילו במונחים של למבורגיני.

ה-Terzo Millennio מציגה פרונט קצרצר, בתי גלגל עצומים, קבינה עם שמשה קדמית ענקית, כונסי אוויר עצומים מאחורי הדלתות ואחוריים עם שלל עזרים אווירודינמיים לשיפור ההצמדה של המכונית לאספלט במהירויות גבוהות.

אבל מה שמעניין במיוחד בקונספט הזה הוא מה שנמצא מתחת למעטפת ומעבר לשימוש בחומרים מתקדמים ובראשם מרכב ושלדה העשויים מסיבי פחמן, את מקומו של מנוע הבעירה הפנימית המסורתי של למבורגיני בתצורת וי 10 או וי 12 מחליפים ארבעה מנועים חשמליים שימוקמו בגלגלים.

למבורגיני לא חושפת יותר מדי פרטים באשר לסוג ולעוצמת המנועים אך מדווחת על טכנולוגיה חדשה לשילוב סוללות דקות שיותאמו במיוחד לרכב ויותקנו בין לוחות המרכב והשלדה. בלמבורגיני מדווחים שמעבר לאפשרות חלוקת משקל אופטימלית בין הסרנים והשימוש במספר רב של בטריות קטנות יחסית מבטיחים לספק זמני טעינה סופר מהירים ואפשרות לנצל אנרגיה קינטית הנוצרת בזמן בלימה לטובת יכולות האצה רגעיות חזקות במיוחד (ככל הנראה בדומה למערכת KERS המוכרת מרכבי פורמולה 1).

מעבר לסוללות המאוד ייחודיות, אנשי MIT מציגים בקונספט גם פיתוח מעניין מאוד עם מערכת המסוגלת לזהות בשלב מוקדם סדקים הנוצרים במרכב או בשלדת סיבי פחמן ולתקן את הבעיה באופן אוטומטי בעזרת תהליך המוגדר "ננו ערוצים" שישחרר במידת הצורך כימיקלים מסוימים לאזור הפגוע ואלה ימלאו את החללים שנוצרו.

אין ספק שמדובר בקונספט עתידני מאוד ולא צריך לצפות לראות גרסת ייצור סדרתי שלו בקרוב, אבל נראה ששיתוף הפעולה עם MIT בהחלט עשוי להוביל להטמעת טכנולוגיות מתקדמות במכוניות למבורגיני בשנים הבאות.

כמו כן יתכן שהקונספט מרמז על קווי העיצוב של יורשת האבנטדור, הדגם הבכיר של למבורגיני שהוצג לפני 6 שנים ולאחרונה חגגו בסנטה אגתה ייצור 7,000 יחידות ממנו.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: