נבחרת
הכותבים
לג'וק של יונדאי קוראים קונה

לג'וק של יונדאי קוראים קונה

הקרוסאובר הקטן של יונדאי יושק ברבעון האחרון ויציג שפת עיצוב חדשה. על הכוונת: טויוטה C-HR ומאזדה CX-3


יונדאי חשפה הלילה (ב') תמונת טיזר ראשונה של הקרוסאובר הקטנטן שלה, תוך שהיא מגלה באופן רשמי את מה שכבר מסתובב ברשת מזה כחודש: הוא ייקרא 'קונה', על שם אזור חוף מפורסם בהוואי.

 

קונספט FE

'קונה' (KONA) מבוסס על הפלטפורמה המעט מחודשת של i20 אבל יונע באמצעות מנועים שמניעים את i30, בהם גם מנוע הטורבו-בנזין החדש של הקבוצה בנפח 1.0 ליטר. הוא יוצג ככל הנראה בעוד פחות משבועיים בתערוכת ניו-יורק, והייצור שלו – בקוריאה – יחל בחודש יוני הקרוב.

הודעתה של יונדאי לעיתונות עוסקת ברובה באיזור החוף 'קונה' שבהוואי, ומסבירה ששם הדגם נבחר בהמשך לשמות שאר דגמי הדור הנוכחי של הקרוסאוברים שלה – 'סנטה פה' ו'טוסון' המוכרים לנו, 'ורה קרוז' שנמכר בארה"ב ו'כרתה' (Creta, כרתים) שנמכר בעיקר בהודו ובמדינות מתפתחות.

תמונת הטיזר אמנם מאפשרת לנו רק הצצה מזערית על הדגם עצמו אבל מגלה לנו חדשות חשובות ומעניינות: היות שלאף דגם אחר של יונדאי אין פנסים צרים כמו זה של 'קונה', ומכיוון שמדובר במכונית עצמה ולא בדגם תצוגה, הרי שאנחנו מביטים בנתח משפת העיצוב החדשה של יונדאי, לכל הפחות בעולם הקרוסאוברים.

הפנסים הקדמיים הדקיקים שמוצגים בטיזר מונחים מעל שבכה די דרמטית ויוצרים פרצוף בוטה וקשוח. רמז כלשהו לשפת העיצוב הזאת הוצג בעבר עם דגם התצוגה FE שעיקר העניין בו הוא טכנולוגיית תא דלק ועולם ההנעה המימנית.

רמז חשוב נוסף שיונדאי מגלה לקראת פתרון חידת הקרוסאובר הקטן שלה הוא שהכלי הזה מציע את "הממדים המרווחים ביותר בקטגוריה".
המשמעות היא שמדובר אמנם באח קטן ל'טוסון' ובמתחרה ב"קטגוריית הג'וק" (כלומר קרוסאובר שמבוסס על פלטפורמת סופרמיני), אבל הוא יימצא על הגבול העליון של הקטגוריה וכך יתמודד מול הונדה HR-V וטויוטה CH-R ויהיה גדול ממאזדה CX-3.

יונדאי מאשרת שתחילת המכירה של קונה בארה"ב תהיה באוקטובר (בקוריאה הוא צפוי להימכר מיד בסמוך לתחילת הייצור שלו, ביוני כאמור), וזה אומר שאפשר לצפות להשקה אירופאית בתערוכת פרנקפורט באמצע ספטמבר ותחילת מכירה שם, אולי גם בישראל, ברבעון האחרון של 2017.


תגובות

גיל מלמד

נכתב על-ידי גיל מלמד

עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה.
כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'.
ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.