• Ad
  • כריות האוויר של טקאטה מוסיפות להרוג

    נהגת בת 44 נמצאה מתה במכוניתה מסוג הונדה ג'אז, לאחר שה"נפגעה בחזה מפריט שנפלט ממרכז ההגה". משרד התחבורה הישראלי מוסיף להפקיר את הנהגים והנוסעים בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נהגת בת 44 ממלזיה, שנהגה במכונית מסוג הונדה סיטי (גרסת הסדאן של הונדה ג'אז) נמצאה לפני מספר ימים הרוגה במלזיה לאחר שנפגעה מהתפוצצות כרית-האוויר במכוניתה.

     

    כרית אוויר 6677

     

    בכך עולה ל-14 מספר ההרוגים הוודאי כתוצאה מחומר הנפץ הקטלני שבו השתמשה חברת טקאטה היפנית, אלא שספק אם המספר הזה מייצג את המספר האמיתי של הרוגי הפרשה.

    לא בכל המדינות בעולם ישנה מודעות לתקלות סדרתיות כפי שקיימת בארצות הברית, שם מבוצעת כעת הקריאה לתיקון הגדולה ביותר בהיסטוריה להחלפת מנגנוני הניפוח של כריות-אוויר מתוצרת החברה היפנית. לולא הכותרות הרבות שעשתה הפרשה הזאת עד עתה ספק רב אם מישהו היה מקשר את מותה של הנהגת המלזית עם האסון הכלל עולמי לו גרמה טקאטה.

    כמו רוב ההרוגים הוודאיים שנפגעו מכריות האוויר המתפוצצות של טקאטה, גם המקרה המלזי התרחש במכונית מתוצרת הונדה, והקורבן הפעם היא אישה בת 44 אשר לדברי השלטונות במלזיה "נמצאה עם פגיעות חזה מפריט שנפלט ממרכז ההגה".

    גורמים בהונדה אישרו שכרית האוויר בהונדה סיטי שבה נהגה האישה נמצאו פתוחות וקרועות, כמו גם את העובדה שמכוניות אלה נקראו לתיקון בחודש מאי 2015 לצורך החלפת שתי כריות האוויר הקדמיות – של הנהג ושל הנוסע לצידו.

    באזורים שונים של מלזיה, ממש כמו בישראל, שוררים תנאי חום ולחות אשר מאיצים את ההתדרדרות ביציבות חנקת האמוניום – חומר הנפץ שבו השתמשה רק חברת טקאטה במנגנוני הניפוח שלה, וגורמים לכך שהוא מתפוצץ בעוצמה רבה מכפי שתוכנן לה, וכך קורע את מיכל המתכת שבתוכו הוא מאוכסן.

    טקאטה ויצרניות הרכב השונות (28 מותגים שונים) שהתקינו כריות-אוויר מתוצרתה מבצעים כיום את הקריאה לתיקון הגדולה ביותר בהיסטוריה של תעשיית הרכב, לכ-100 מיליון מכוניות, אולם החברה לא מסוגלת לעמוד בהיקפי הייצור הנדרשים של מנגנוני ניפוח חדשים – ולכן ההערכה היא שהמבצע לא יושלם לפני שנת 2019.

    משרד התחבורה הישראלי לא ביצע עד היום אף פעולה יזומה אשר שיקפה לציבור את היקף הבעיה בישראל, או הועילה לזרוז ביצוע החלפת מנגנוני הניפוח מעבר לקריאות הבודדות לתיקון שהוכרזו על-ידי יצרניות הרכב, והוא מסרב להעביר לנו מידע בנוגע לפעולותיו בנושא. לכן אפשר לקבוע שהמשרד מפקיר את בטיחותם של נהגי ונוסעי ישראל גם בנושא זה.

    משרד התחבורה האמריקני, באמצעות מינהל הבטיחות בדרכים (NHTSA) פרסם בארצות הברית כבר לפני שנה את רשימת הדגמים שבהם יש צורך להחליף בדחיפות מנגנוני ניפוח כדי למנוע מוות מיותר נוסף, והוא מוסיף לעדכן את הציבור ככל שהפרשה מתפתחת.

    את תגובת משרד התחבורה נפרסם אם וכאשר נקבל כזאת.

     

    כרית אוויר 6676

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.