• Ad
  • יש אליפות: סדרת מרוצי 208 קאפ יוצאת לדרך

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורים עבר מזמן ולמרות החום הרב לא נראה לי שמדובר בפאטה מורגנה, בכל מקרה ליתר ביטחון  אני צובט את עצמי, רק כדי לוודא שזה אכן אמיתי, ומרגיש כאב, – וואו אני לא הוזה ואשכרה אני לובש סרבל מרוצים וקסדה ויושב על כיסא באקט תיקני במכונית מרוץ אמיתית עם כלוב בטיחות, רתמות מרוץ, לוח מחוונים יעודי וכמה פקדים בסיסיים.

    המרשל מסמן לי לצאת לדרך ואני משחרר את המצמד ומתחיל בהקפה הראשונה בחיי של מסלול המרוצים בערד ברגעים הבאים השרב בחוץ והמחנק בחליפת המרוצים כבר ממש לא מטרידים אותי כל המחשבות שלי מתרכזות באיפקס הבא ויש הרבה כאלה בתוואי הטכני של המסלול בערד.

    אמנם במסגרת עבודתי רבת השנים כעיתונאי רכב כבר נהגתי בהמון מכוניות חזקות בהרבה מה-208 קאפ שאני אוחז בהגה שלה כעת ולמעשה גם הרכב היומיומי שלי מציג הספק כפול משל הצרפתייה, אבל כל אלה לא באמת מעניינים כעת ואני רק מקווה שהחלום הזה לעולם לא יגמר ואני יוכל להמשיך להקיף שוב ושוב את המסלול הדרומי.

    לצערי הרב אחרי הרבה פחות מדי הקפות. כשבדיוק הכל מתחיל להתחבר לי, דגל השחמט מונף וגידי קרונין המדריך מורה לי על הקפת קירור בדרך לפיטס, אני "גונב" עוד כמה פניות במצערת מלאה, חוזר לרחבת הטיפולים ובחוסר רצון מופגן מפנה את המושב לעיתונאי הבא.

    בכל מקרה בדקות הבאות חיוך בלתי רצוני מתנחל על פני וקל לקבוע שללא ספק, לפחות עבורי, מדובר באירוע השיא של השבוע  – הרבה יותר מהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים או זכייתה של נטע באירוויזיון.

    משהו קורה כאן

    ימים טובים עוברים על חובבי הרכב בישראל, קרוב ל-3 עשורים לאחר גויותו של הספורט המוטורי עם סיום המרוצים באשקלון ואחרי כל כך הרבה שנים של יובש, משהו קורה כאן-  ובגדול כשבחודשים האחרונים אירוע רודף אירוע בקצב מסחרר ואחרי השקת המסלולים בפצאל וערד, סיכום עונה ראשונה ומוצלחת של ליגת קאדילק TIME ATTACK וחשיפת מסלול שלישי, מרשים מאוד בגודלו, בסמוך לבאר שבע לקראת השקתו הרשמית בהמשך השנה, בקרוב אליפות ה-208 קאפ תצא לדרך עם סדרה של מרוצי ראש -ראש עם מספר רב של מכוניות על המסלול ממש כמו בימי אשקלון העליזים.

    החזון

    מאחורי היוזמה עומד ראם סמואל שהחל את דרכו המוטורית על המסלול המיתולוגי באשקלון ובהמשך רשם הישגים מרשימים בעולם ואף זכה באליפות צרפת בראלי.

    סמואל היה גם זה שהקים את בית הספר לנהיגה מתקדמת הגדול "מסלולים" שלפני מספר שנים נסגר (בשל קשיים כלכליים של השותף העסקי) ובמקומו סמואל הקים  ביחד עם גידי קרונין את פרודרייב.

    כמי שספורט מוטורי תחרותי זורם בעורקיו, סמואל לא יכול היה כנראה להישאר אדיש להקמת המסלולים החדשים בישראל והוא החליט שהוא חייב לתרום להתנעה המחודשת של התחום שהוא כל כך אוהב על ידי ייסודה של ליגת מרוצים ממשית (לא מדידת זמנים נגד השעון במכוניות עם רישוי כביש) ובה בעת עממית יחסית שתתאים לענף שעושה שוב את צעדיו הראשונים ולמתקנים שהוקמו כאן.

    סמואל ניסה לעניין כמה יבואני רכב מקומיים ובלובינסקי, יבואנית פיג'ו,סיטרואן וMG, הוא זכה מיד לאוזן קשבת.
    חלפו עוד מספר חודשים ולארץ הגיעו 8 מכוניות מרוץ מדגם 208 קאפ שנבנו על ידי סדנת פיג'ו ספורט המפורסמת.

    המכונית

    המכוניות מבוססות על גרסת ה-3 דלתות של הסופר מיני של החברה ונבנו כדי לעמוד בתקני הבטיחות המחמירים ביותר – כולל כלוב בטיחות מלא, שלדה מחוזקת ומיגונים נוספים.

    בזכות ויתור על כל מה שלא הכרחי (מזגן, רדיו, דשבורד, דיפונים, שטיחים ועוד) המשקל עומד על כ-950 ק"ג  שאותם דוחף קדימה מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי המפיק 140 כ"ס ומצויד במפת ניהול מיוחדת המעניקה לו אופי פעולה ספורטיבי ונמרץ. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת 5 הילוכים ידנית. ההגה הוא חד וישיר מאוד ללא תגבור, המתלים מחוזקים ובעלי שלל אפשריות כיוונון ועל הבלימה אחראים 4 בלמי דיסק כשמקדימה מדובר בקליפר רציני מאוד עם 4 בוכנות ודיסק בקוטר 310 מ"מ המבטיח עוצמת בלימה משמעותית . הרכבים נעולים בחישוקי 16 קלים מתוצרת ספדליין וצמיגי מישלין פיילוט ספורט.

    האליפות

    אליפות פיז'ו 208 קאפ תצא לדרך בעוד פחות מחודש – הרעיון הוא לשחרר את הנהגים שישתתפו מכל המנהלות וההוצאות הכבדות הנדרשות כדי לקחת חלק במרוצים  – מרכישת רכב, דרך התאמתו למסלול, הוספת ציוד בטיחות ועד לאחזקה שוטפת, טיפולים, אחסון, הובלה, תיקונים, צמיגים ואפילו רכישת סרבל מרוצים וקסדה. ובעצם כל מה שמי שיצרף לליגה יצטרך לעשות הוא רק להגיע בזמן ולנהוג.

    באליפות 208 קאפ הראשונה ייקחו חלק 21 נהגים והיא תערך על פני תשעה סופי שבוע במהלך שנת 2018. בכל סוף שבוע ישתתפו 7 נהגים ואלה יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מרוצים באורך של כ-20 דקות כל אחד שבהם הם יצברו ניקוד לאליפות.

    כל מתחרה ישתתף ב-6 מרוצים ב-3 סופי שבוע ומעבר לתחזוקה השוטפת ייהנה גם מסט צמיגים ובלמים חדשים לכל סופשבוע.

    בכל סופשבוע, לאחר מקצי האימונים, החימום ומדידות הזמנים, המתחרים יוזנקו כשהמיקום בגריד המרוץ הראשון יקבע לפי הזמנים, במרוץ השני, ינוהל חצי גריד הפוך, כלומר מי שניצח במרוץ הראשון יזנק רביעי ומי שסיים רביעי יזנק ראשון.

    בסיום תשעת סופי השבוע המקדימים יקבעו המשתתפים במרוצי גמר סיום העונה – 5 הנהגים שיצברו במהלך העונה את הדירוג הגבוה ביותר יקבלו כרטיס אוטומטי לגמר ואילו על 2 המקומות הנוספים יתחרו ביניהם, בגמר ב', שבעת הנהגים הבאים בדירוג. שני המשתתפים שיחצו ראשונים את קו הגמר במרוץ זה יצטרפו לגמר הגדול.

    העלות

    בעקבות הצטרפות של ספונסרים נוספים לאליפות מעבר לפרודרייב ולובינסקי כמו סדנת PITSTOP ו- קו-גול יבואנית צמיגי מישלן בישראל,  העלות להשתתפות בעונה הראשונה, בה נותרו מספר מקומות ספורים, ירדה לקצת יותר מ-50 אלף שקלים – בהחלט לא כסף קטן או תענוג שווה לכל כיס, אבל ללא ספק מחיר לא מאוד גבוה בהתחשב בזה שהוא כולל הכל (המשתתף צריך, כאמור, למעשה רק להגיע למרוץ ולנהוג) ונמוך מהמקובל בחו"ל.

    צילומים: נעם וינד ורונן טופלברג 

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.