נבחרת
הכותבים
יצרני רכב בארצות הברית: צריכת הדלק לא מעניינת את הלקוחות

יצרני רכב בארצות הברית: צריכת הדלק לא מעניינת את הלקוחות

בזמן שכולם מדברים על הצורך במעבר למכוניות קטנות ויותר ידידותיות לסביבה, לטענת איגוד יצרניות הרכב בארצות הברית במבחן המציאות הלקוחות שבאים לאולמות התצוגה מעדיפים רכבי פנאי גדולים וטנדרי פיק אפ מפלצתיים


מספר קבוצות של יצרני רכב בארצות הברית פנו לפני כמה ימים לרגולטורים בוושינגטון בבקשה שאלה ישנו את התקנות המחמירות שקבע ממשל אובמה בשבועותיו האחרונים (כבר לאחר בחירתו של טראמפ בנובמבר ובטרם כניסתו לתפקיד בינואר) בכל הנוגע לצריכת דלק ולפליטת מזהמים, בהן יאלצו לעמוד כל יצרני הרכב המשווקים רכבים בארצות הברית עד שנת 2025.

עוד ב-TheCar:
טראמפ למנכ"לי יצרניות הרכב: החזירו את הייצור למדינה ותיהנו מהקלות
בועה על גלגלים: טסלה שווה יותר מג'נרל מוטורס
הבריטים ממקדים את גריטת הרכב, אנחנו מתים מזיהום אוויר

מעבר לשאלה אם בכלל ניתן לעמוד באותם יעדים המדברים על ממוצע של 23.4 קילומטרים לליטר, מבחינה טכנולוגית ללא מעבר לרכבים חשמליים או לרכבים היברידיים נטענים ובלי קשר לעלויות הפיתוח האדירות שיצרני הרכב יצטרכו להשקיע לצורך כך, הלוביסטים של אותן קבוצות המייצגים את ג'נרל מוטורס (שרק לפני כשבוע הצהירה שהיא מחויבת לעתיד החשמלי), טויוטה, פולקסווגן, הונדה, יונדאי ואחרים טוענים כי מעל לכל בעבור הלקוחות, במציאות של מחירי דלק נמוכים בכל העולם וכרגיל בעיקר בארצות הברית שם גלון (3.785 ליטר) נמכר במחירים שבין 2.1 ל-2.8 דולרים, נתון צריכת הדלק ממש לא מהווה שיקול מרכזי בבחירה ועל אף שלמרבית אותם יצרנים יש גם היצע של דגמים ידידותיים יחסית לסביבה, מרבית הרוכשים מצביעים ברגליים ומעדיפים רכבי פנאי אדירי מימדים וטנדרים מפלצתיים על פני רכבים היברידיים.


לטענת הלוביסטים התקנות שנקבעו מנותקות מהמציאות, מהדרישות ומהרצונות של הלקוחות שלא נראה שבעתיד הקרוב ירצו לנטוש את רכבי הפנאי שלהם שרק הולכים וגדלים כל הזמן ויעברו לרכבים קומפקטיים או במילים אחרות – התקנות יאלצו את יצרני הרכב להשקיע סכומי עתק בדגמים שלא יהיו להם ביקושים.

לטענת הלוביסטים של יצרני הרכב שבשלב זה לא הציבו דרישה ספציפית ליעד שונה מסוים, הגישה השונה בתכלית של הנשיא הנוכחי לנושא אשר אמר בין היתר במרץ כי על אף שנושא איכות הסביבה חשוב גם לו יש צורך להציב יעדים יותר ריאליים שיוכלו לקדם צמיחה כלכלית, להגן על המפעלים ולמנוע פיטורי עובדים המוניים, כנראה חלחלה גם ל-EPA (הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית) שעשויה לשקול גישה מתונה יותר.
דובר ב-EPA סירב לאשר את הדברים אך אישר שהטענות יתקבלו והם ישקלו בכובד ראש.
בכל מקרה, גם אם ב-EPA יגלו גמישות בנושא או ישקלו להיטיב עם יצרני הרכב גם בכל הנוגע לזיכויים שאלה מקבלים על כלי רכב ידידותיים לסביבה שהם מייצרים או שינויים במערכות הרכב שתורמים לסביבה (כמו למשל מעבר לשימוש בגז ידידותי יותר לסביבה במערכות המיזוג אוויר), הרשויות במדינת קליפורניה, המדינה המאוכלסת ביותר בארצות הברית ואחת המדינות עם המודעות הסביבתית הגבוהה ביותר, הודיעו בתגובה לפניית יצרני הרכב לרגולטורים בוושינגטון כי גם אם האחרונים יתמכו בשינויים הם יסרבו בתוקף לכל שינוי שהוא וקבעו כי אם יבוצעו שינויים בניגוד לחוקים הפדראליים שנקבעו הם יאלצו, כמו בעבר, בו רכבים ששווקו בקליפורניה נדרשו לעמוד בתקני זיהום וצריכת דלק מחמירים יותר, להשתמש בכל הסעדים החוקיים הניתנים כדי לפחות שבקליפורניה ישווקו רק מכוניות ידידותיות לסביבה.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: