נבחרת
הכותבים
טסלה לא עוצרת: חושפת את הדור הבא של הטייס האוטומטי

טסלה לא עוצרת: חושפת את הדור הבא של הטייס האוטומטי

העתיד כבר כאן? טסלה חושפת את הדור השני של מערכת "הטייס האוטומטי" שיצויד ב-8 מצלמות היקפיות ומכ"מ ולטענת טסלה יאפשר נהיגה אוטונומית מלאה


בטסלה החליטו כנראה שהמגננה הטובה ביותר היא מתקפה ועל רקע ההד התקשורתי השלילי לו זוכה החברה לאחרונה בעקבות מספר תאונות בעת שימוש ב"טייס האוטומטי", ולאחר שממשלות גרמניה והולנד אסרו על בעלי הרכבים החשמליים של טסלה לעשות שימוש במערכת שלטענתן לא בטוחה דיה, החברה של אלון מאסק החליטה שהגיע הזמן לחשוף את הדור הבא של "הטייס האוטומטי" שלמעשה מאפשר נהיגה אוטונומית מלאה.

על פי הפרסומים בבלוג של היצרנית מעמק הסיליקון, החל מעוד זמן קצר כל מכונית טסלה חדשה, כולל המודל 3 הבסיסית ששיווקה צפוי להתחיל בעוד כשנה, תצויד במערכת "טייס אוטומטי" מדור 2.0 שתכלול 8 מצלמות היקפיות שיעניקו ראיה של 360 מעלות לטווח של עד 250 מטרים. בנוסף המערכת תיעזר גם בחיישנים קוליים ובמכ"מ קדמי משופר שיאפשרו שימוש גם בגשם כבד, ערפל או סופות חול.

עוד ב-TheCar:
מנכ"ל טסלה: אפל מעסיקה את מי שאנחנו מפטרים
ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי
נשיא טויוטה: אנחנו במרחק 14 מיליארד קילומטרים ממכונית אוטונומית

כדי לעבד את כל הנתונים שהמערכת תאסוף בכל רגע היה צורך לשדרג גם את "המוח" ועל פי טסלה המחשב שיותקן במכוניות החדשות מצויד בכוח מחשוב חזק פי 40 מאשר בגרסה הקודמת.

654676576879868

בכל מקרה, המוח של המערכת לא רק ינתח בזמן אמת את הנתונים הנאספים מכל המצלמות והחיישנים ויצליב אותם עם מסד הנתונים הכולל כבר כעת ניתוח של מיליוני קילומטרים של נסיעה, אלא גם יעביר את הנתונים שהוא אוסף למרכז הבקרה של טסלה שינתח את נתוני הנהיגה בעולם האמיתי של המשתמשים כדי להגדיל את מסד הנתונים וכתוצאה מכך את הדיוק של המערכת.

כדי להדגים את היכולות של המערכת, טסלה שחררה בסוף השבוע סרטון קצר ודי מרשים בו מכונית טסלה מודל X נוהגת לגמרי בעצמה (מסיבות רגולטוריות עם אדם היושב בעמדת הנהג) במגוון כבישים באזור פאלו אלטו בסמוך למטה החברה בעמק, ואף מחפשת חניה וחונה בעצמה ללא נוכחות הנהג ברכב.

לטענת מאסק, המערכת החדשה בטוחה לפחות פי 2 מנהג אנושי ועד סוף 2017 בטסלה מבטיחים להמחיש את היכולות של המערכת במסע אוטונומי מחוף לחוף, מלוס אנג'לס לניו יורק, בפחות מ-48 שעות.

מעבר ליכולת של המערכת לאפשר לאנשים להגיע ממקום למקום מבלי להתעסק במלאכת הנהיגה, לאחר שהמערכת תזכה להכרת מוסדות וארגוני הבטיחות ובעיקר לאחר שיפתרו כל הסוגיות הרגולטוריות, בעלי טסלה יוכלו למעשה לשלוח את המכונית לבד, ללא יצור אנושי מאחורי ההגה, כדי לאסוף את הילדים מהחוג, לקחת משדה התעופה קרוב משפחה שהגיע לביקור ועוד.

בטסלה לא מסתפקים בכך ובמקביל לחשיפת המערכת החברה הודיעה גם על פיתוח "מערך שירות נסיעות אוטונומי" שיושק בתוך כשנה, בדומה למיזם דומה של "אובר" שכבר נמצא בשלבי ניסוי ראשונים, ולמעשה יאפשר לבעלי טסלה, בזמן בו הם לא עושים שימוש ברכב, לשלוח את המכונית שלהם לעבוד ולהרוויח עבורם כסף בשירותי הסעה ללא נהג במקום סתם לחנות.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: