• Ad
  • טויוטה יאריס: עיצוב חדש, מנוע חדש, יותר בטיחות

    יאריס מתוחה תוצג בתערוכת ז'נבה. מנוע 1.5 ליטר חדש יחליף את מנוע ה-1.33 הנוכחי, ואפילו רמת האבזור הבסיסית ביותר תכלול מערכות בטיחות אקטיביות להימנעות מתאונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טויוטה פרסמה תמונות ופרטים רשמיים ראשונים אודות מתיחת הפנים של הדור השלישי של מכונית הסופר-מיני שלה, יאריס, אשר תוצג לראשונה בפני קהל בעוד כחודש בתערוכת ז'נבה.

     

     

    בנוסף לעדכוני עיצוב חיצוניים ופנימיים תונע מעתה גרסת הבנזין באמצעות מנוע הבנזין האטמוספירי החדש של טויוטה, בנפח 1.5 ליטר, אשר מספק הספק גבוה ב-10% מזה של מנוע ה-1.33 ליטר הוותיק שאותו הוא מחליף – על אף שתצרוכת הדלק שלו צנועה בכ-12%.

    המנוע מיוצר במפעל מנועים חדש של טויוטה בפולין ומספק כעת 111 כ"ס ומומנט מרבי של 14 קג"מ, מה שמשפר את ביצועי התאוצה של המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש ב-0.8 שניה (11 שניות כעת), ומצמצם את משך הזמן שנדרש לתאוצת ביניים מ-80 ל-120 קמ"ש בשניה אחת ושתי עשיריות (17.6 שניות כעת).

    כוכבת מכירות

    הדור השלישי של יאריס היא אחת ממכוניות הסופר-מיני המצליחות ביותר בישראל, וזאת לא משימה קלה כאשר היא מתמודדת מול סיאט איביזה ופיג'ו 208 שמוצעות במחירים אטרקטיביים מאד, וביונדאי i20 אשר מציעה "הנחת כמות" לציי הרכב ולחברות הליסינג.

    בסיכום שנת 2015 יאריס הייתה הסופר-מיני הנמכרת ביותר בישראל ובסיכום 2016 היא נעקפה על-ידי סיאט איביזה אך עדיין החזיקה במקום השני בקטגוריה.

    קרוב ל-40% מכלל היאריסים שטויוטה מוכרת באירופה הן גרסאות היברידיות, וזאת גם אחת מנקודות הייחוד של הדגם הזה, ובעוד שלטויוטה אין בשורה טכנולוגית מבחינת המערכת ההיברידית עצמה – היא מבטיחה שיפורים שונים במספר מערכות ורכיבים היקפיים.

    כך, למשל, הונדסו מחדש תושבות המנוע ותת השילדה שנושאת את המנוע ובוצעה עבודה על בולמי הזעזועים ועל הגברת ההיגוי החשמלית, ואלה, לטענת אנשי טויוטה, שיפרו את תחושת האיכות ואת נוחות הנסיעה על-ידי צמצום רעידות ורעשים, וכן שיפרו את תחושת ודיוק ההיגוי.

    בישראל, אגב, למרות הטבת המס הנדיבה לה זוכות מכוניות היברידיות, נמכרו 3,710 יאריס עם מנוע בנזין בסיכום 2016 ורק 905 יאריס היברידיות.

    אנשי טויוטה מכריזים שהשקיעו 90 מיליון אירו במתיחת הפנים, שבמסגרתה הוחלפו לדבריהם 900 חלקים, והם מספרים גם שעל שינויי העיצוב הופקדה סדנת העיצוב של טויוטה בצרפת. לראשונה בתולדות הדגם, כך הם אומרים, הועתקו הפעם שינויי העיצוב גם לגרסה היפנית / אמריקנית של יאריס אשר נקראת 'ויטץ'.

    יאריס הושקה במקור בשנת 2011, ומאז השקת הדור הראשון שלה, בשנת 2001, היא מיוצרת בצרפת עבור רוב מדינות העולם למעט ארה"ב ויפן.

    העיצוב החיצוני של יאריס נראה כעת מעט יותר חד וספורטיבי עם פגוש ופנסי חזית חדשים, פנסים אחוריים מעוצבים מחדש ומספר צבעים "צעירים" יותר. על אף שאין שינויים בממדים של המכונית המעצבים הדגישו את הקווים האופקיים שלה והעצימו את תחושת הנפח, תוך יצירת תחושה מעט יותר רחבה ונמוכה.

     

     

    עיצוב הפנים מציע מעתה מגוון חדש של דיפונים ובדי ריפוד וכן מספר שילובים והתאמות בין הצביעה החיצונית לשילובי הצבעים בתא הנוסעים (כחול עם כחול/שחור, בורדו ואפור עם אדום/שחור, אפור עם ברונזה/שחור, וכן שחור עם לבן/שחור).

    מעצבי הפנים שינו גם את מיקומם של מתגים שונים ושל מסך המגע המרכזי ובין שני השעונים האנלוגיים – שקיבלו תאורת אווירה "כחולה קרירה" הם הטמיעו תצוגת TFT צבעונית בגודל 4.2 אינטש (ברמת האבזור האמצעית ומעלה).

    בטיחות לכל

    טויוטה שינתה גם את השמות ואת התכולה של רמות האבזור השונות, אם כי לא ברור האם שינוי כזה יחול גם אצלנו, אבל המסר החשוב ביותר שלה עם יאריס המתוחה הוא סטנדרט גבוה של בטיחות לכל רמות האבזור – החל בבסיסית ביותר.

    חבילת המערכות כוללת מעתה התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית (AEB), התרעת סטייה מנתיב הנסיעה, כיבוי אוטומטי של אורות גבוהים למניעת סינוור, וברמת האבזור השנייה ומעלה מוצע גם זיהוי תמרורים.

    מאד מעניין להדגיש שמערכת הזיהוי של אי שמירת מרחק (התרעת התנגשות) לא מבוססת רק על מצלמה – כמקובל ברוב המערכות הבסיסיות, אלא גם על חיישן לייזר שמודד בכל עת את הטווח וקצב ההתקרבות לכלי רכב ועצמים שעל הדרך לפני המכונית. גם היושבים מאחור זכו לשיפור בטיחותי עם הוספת קדם-מותחנים לחגורות הבטיחות שלהם.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.