נבחרת
הכותבים
טויוטה ומאזדה ישתפו פעולה בתכנון מתחרה למודל 3 של טסלה 

טויוטה ומאזדה ישתפו פעולה בתכנון מתחרה למודל 3 של טסלה 

סגן נשיא מאזדה רומז כי החברה משתפת פעולה עם יצרנית הרכב הגדולה ביפן בתכנון מכונית אוטונומית מתקשרת 


מאזדה האזומי - תערוכת ז'נבה 2014קצת יותר משנה אחרי שטויוטה ומאזדה חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מערכות הנעה חסכוניות ולאחר שבהמשך השנה היצרניות הודיעו כי ירחיבו את שיתוף הפעולה ביניהן לאפיקים נוספים, סגן נשיא מאזדה, אקירה מרומוטו, הצהיר השבוע בתדרוך לעיתונאים בטוקיו כי לאחרונה הוחלט שהיצרניות ישתפו ביניהן פעולה בפיתוח מכוניות חשמליות ומתקשרות.

מארומוטו סירב למסור פרטים נוספים אך נראה כי במאזדה וטויוטה לא מעוניינים להישאר יותר מדי זמן מאחור כשמדובר על פיתוח ושיווק מכוניות חשמליות המצוידות ביכולות אוטונומיות מתקדמות במחיר נגיש כמו המודל 3 של טסלה שתגיע לשווקים בעוד כשנה, וצפויה, כך עושה רושם, לטלטל את תעשיית הרכב המסורתית.

טויוטה חתמה לפני כחודש על הסכם שיתוף פעולה גם עם סוזוקי ובין השורות הוזכרו גם נושאים כמו הנעה חשמלית ומערכות בטיחות אקטיביות, אך נראה שדווקא מאזדה, אמנם יצרנית קטנה מסוזוקי מבחינה מספרית, עשויה להיות פרטנרית טובה יותר בדרך להשקת מכונית יפנית חשמלית משפחתית במחיר סביר עם עיצוב מרשים, ביצועים וטווח טובים ואפשרות לשימוש אוטונומי, לפחות חלקי.

עוד ב-TheCar:
טסלה לא עוצרת: חושפת את הדור הבא של הטייס האוטומטי
טויוטה מראה לטסלה מה עושה פרה
המודל 3 של טסלה נחשף ושובר שיאים חדשים

בעולם הרכב יש מי שמעריכים שהרחבת שיתוף הפעולה יכולה להוביל בתזמון הנכון בעתיד גם לרכישת חלק ממניות מאזדה, שאחרי הפסקת השת"פ עם פורד נותרה עצמאית לחלוטין, על ידי קונצרן טויוטה כתגובה לרכישת השליטה במיצובישי על ידי קונצרן ניסאן לאחרונה.

על אף שטויוטה ומאזדה מוזכרות לא אחת בישראל בנשימה אחת מתוקף היותן המותגים היפנים המבוקשים ביותר בשוק שלנו, טויוטה היא יצרנית הרכב הגדולה בעולם והיא מייצרת יותר מעשרה מיליון כלי רכב בשנה, לעומת כ-1.2 מיליון מכוניות שמייצרת מאזדה.

Tesla-Model3-6

מעבר לכך טויוטה השלימה השנה את רכישת מותג המכוניות הקטנות דייהטסו שהיה עד כה בבעלות חלקית שלה, והיצרנית הגדולה ביפן מחזיקה גם בשליטה במותג הרכב המסחרי "הינו" שהוא בעל המניות המרכזי של סובארו ומחזיק גם אחוזים מאיסוזו.

בכל מקרה, על אף זרועותיה הארוכות של טויוטה ולמרות שת"פים טכנולוגיים גם עם ב.מ.וו וגם עם ג'נרל מוטורס, נראה כי בטויוטה החליטו לפעול בכל החזיתות ויתכן כי בענקית היפנית מאמינים שדווקא יצרנית קטנה כמו מאזדה שהיטיבה בשנים האחרונות לשמור על ייחודיות, להשיק דגמים נחשקים למכוניות עממיות ולשפר טכנולוגיות קיימות, תוכל, בעזרת קופת המזומנים השמנה של טויוטה, לעזור לייצר בזמן שיא מתחרה ראויה למכונית שעשויה לשנות את כללי המשחק כמו המודל 3 של טסלה.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: