חדשות רכב ותחבורה

חמש החדשות החשובות ביותר מז'נבה 2018

תערוכת המכוניות הבינלאומית של ז'נבה תפתח מחר את שעריה לקהל הרחב, ואנחנו מביאים לכם את חמש המכוניות החשובות ביותר לשוק הישראלי אשר מוצגות בה

תערוכת ז'נבה היא אחת משתי תערוכות הרכב האירופאיות החשובות ביותר עבור השוק הישראלי, ועל אף שהיא מתאפיינת בדרך כלל בעיקר בחשיפת דגמים יקרים ויוקרתיים, אין שנה שבה לא מוצגים בה חידושים חשובים גם עבור שוק הרכב הישראלי. מבין שלל ההשקות של תערוכת ז'נבה 2018 בחרנו עבורכם את חמש המכוניות החדשות בעלות המשמעות הגדולה ביותר לשוק הישראלי, ונודה על האמת – השנה הבחירה הייתה קשה יותר מאשר בדרך כלל – בגלל שפע הדגמים החדשים שרלבנטיים אלינו.

 

טויוטה אוריס

מבין כל המכוניות החדשות העממיות, אוריס של טויוטה היא החדשה החשובה ביותר לשוק הישראלי וזאת למרות שהיא נאבקת אצלנו בפלח שוק פחות פופולרי של מכוניות האצ'בק קומפקטיות, מול מכוניות כמו פולקסווגן גולף ויונדאי i30 החדשה. הדור השלישי של אוריס, אשר כמו קודמו ייוצר בבריטניה ובכך עשוי לסייע לנו ליהנות כלכלית מן המשבר שחווים הבריטים בעקבות הנטישה של השוק האירופאי, מבוססת על פלטפורמת TNGA החדשה והמודולרית של טויוטה, שעליה בנויות גם פריוס ו-C-HR.

 

 

לא שזה ממש משנה לנו אבל כמיטב המסורת העכשווית טויוטה זנחה את מנוע הדיזל ובמקומו מוצעת מעתה מערכת היברידית נוספת, כך שאוריס מציעה תצורה היברידית בסיסית של מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר עם תוספת היברידית (115 כ"ס) או תצורה חזקה יותר של מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם תוספת היברידית (180 כ"ס). בנוסף, מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר שמוכר לנו מה-C-HR מוצע עבור מי שלא מתרגש מהיברידיות.

המעבר לפלטפורמה החדשה מנמיך את מרכז הכובד של המכונית, וזה אמור לשפר את היכולות הדינמיות שלה, ובנוסף לכך היא גם נמוכה יותר ב-2.5 ס"מ אבל מרווחת יותר בזכות הגדלת האורך ב-4 ס"מ וחשוב מכך – הרחבתה ב-3 ס"מ.

סקודה פאביה

פאביה המחודשת של סקודה עשויה להיות מכונית מעניינת בישראל דווקא בגלל מה שאין בה: חידוש משמעותי. צריך להיות חסיד נלהב של סקודה כדי להתלהב משיפורי העיצוב הנחמדים אבל הלא ממש משמעותיים שמעצבי סקודה ביצעו במכונית הזאת בשעה שעמיתיהם בסיאט החליפו את הסופרמיני המקבילה – איביזה – במכונית חדשה לגמרי שמבוססת על פלטפורמה מודרנית.

 

 

פאביה "החדשה" היא בעצם רק מתיחת פנים נוספת של מכונית די ותיקה, וגם אם רוב מתחרותיה בפלח השוק הזה מבוססות אף הן על פלטפורמות לא צעירות זה לא מכהה את תחושת האכזבה. יחד עם זאת, בזכות התבססות על מכלולי מרכב קיימים לא יצטרכו לקוחות סקודה לחלוק בשלב זה את עלויות הפיתוח של מכונית חדשה לגמרי – לכן לא מן הנמנע שסקודה תוכל להיות אטרקטיבית יותר במחיר שלה, ולכן גם מאד מעניינת בישראל.

הפנסים הקדמיים והאחוריים של פאביה עוצבו מחדש ומכילים כעת תאורת LED הי-טקית, סקודה מציעה (לראשונה בדגם הזה) אפשרות לבחור בגלגלים גדולים בקוטר 18 אינטש, וגם הפגושים זכו לשינויי עיצוב קלים. השינוי המשמעותי יותר התרחש בתוך המכונית, שם מקדמת אותנו מערכת מולטימדיה חדשה שמתקשרת מבעד למסך מגע בגודל 6.5 אינטש ומכילה את כל מה שמציעות המכוניות הגדולות יותר של המותג.

מעצבי הפנים השקיעו בגימיקים החמודים הרגילים מסדרת "פשוט חכם" שמאפיינים את סקודה, אבל מה שהרבה יותר חשוב הוא תוספת כל מערכות הסיוע לנהג הנחוצות כיום, החל מבלימה אוטונומית וכלה במערכת מדידת עייפות נהג. גם כאן הוסר מנוע הדיזל מן ההיצע ותפקיד ההנעה מוטל על כתפי מנוע הטורבו-בנזין התלת צילינדרי החדש של הקבוצה, בנפח 1.0 ליטר, שמספק 95 ו-110 כ"ס בשתי גרסאותיו.

יונדאי סנטה פה

פיג'ו 5008 החדשה הצטרפה לאחרונה אל סקודה קודיאק המוצלח כדי "לעשות חיים קשים" לקרוסאובר הגדול הנמכר ביותר בישראל (אם לא סופרים את הלהיט האמיתי בשוק ה-7 מושבים, מיצובישי אאוטלנדר), הלא הוא יונדאי סנטה פה. אבל יונדאי משיבה כעת מלחמה עם דור רביעי וחדש של סנטה פה, אשר לא רק גדל ברוב ממדיו אלא מציע גם גרסה היברידית חדשה.

הגדלת בסיס הגלגלים של הדור הרביעי משפרת, לטענת יונדאי, את מרחב הרגליים מאחור, בעיקר עבור יושבי השורה השלישית, וכל הנוסעים ייהנו גם מהרחבת המרכב בסנטימטר אחד ומהארכתו ב-7 ס"מ. אל מנוע ה-2.2 ליטר טורבו-דיזל הוותיק (197 כ"ס) נוסף מעתה מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר שמוצע בשני הספקים: 150 ו-182 כ"ס. בנוסף מוצע גם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר שמספק 185 כ"ס.

כל המנועים מוצעים גם עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה, ואילו בגרסאות בעלות ההנעה הכפולה מותקנת מעתה מערכת חשמלית חדשה שאחראית על העברת הכח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. זאת מערכת שהוצגה לראשונה במותג היוקרה של יונדאי, 'ג'נסיס', והיא יכולה לבחור להעביר עד מחצית מכח המנוע לגלגלים האחוריים, במקביל לעבודתה של מערכת אלקטרונית אחרת שמחלקת את הכח בין שני הגלגלים שמותקנים על כל סרן כדי להשיג אחיזה אופטימלית בתוך פניות.

 

 

57% מן המרכב עצמו, אומרים הקוריאנים, בנוי מפלדה בחוזק מתיחה גבוה, זהו השיעור הרב ביותר של פלדה כזאת מבין כל דגמי החברה, ובדרך זאת הם השיגו חיזוק משמעותי של  העמידות בפני פיתול מבלי להעלות את המשקל הכולל.

אל שלל מערכות הסיוע לנהג – מבלימה אוטונומית ועד להיגוי אקטיבי למניעת סטייה מנתיב הנסיעה – נוספה מערכת חביבה חדשה אשר מונעת את פתיחת הדלתות האחוריות כאשר חיישני הרכב מזהים תנועה בנתיב הנסיעה הסמוך לדלת. עיצוב הפנים של סנטה פה החדשה דומה במידה רבה לזה של i30 החדשה, כלומר שהוא ידידותי מאד למשתמש ושם דגש על נוחות השימוש במסך המגע המרכזי.

פיז'ו 508

פלח השוק של משפחתיות גדולות בישראל, ובעולם, נדרס עד דק על-ידי הקרוסאוברים הקומפקטיים והגדולים, אבל פיג'ו לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על מכונית דגל ולכן היא בנתה אחת חדשה כזאת על בסיס הפלטפורמה המודולרית הגדולה של 3008 ו-5008. רוב הפרטים אודות 508 פורסמו לפני זמן מה, כך שלא נותר הרבה מה לחדש בתערוכה עצמה, ובכל זאת 508 היא בכל זאת המכונית הרביעית בחשיבותה לשוק הישראלי מבין כל החדשות של ז'נבה 2018.

 

 

לרגל הופעת הבכורה שלה מציעה פיג'ו באירופה "מהדורה ראשונה" של המכונית עם רמת אבזור גבוהה במיוחד ועם שני המנועים הבכירים מתוך שישה שבהיצע: טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 225 כ"ס וטורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר שמספק 180 כ"ס, ושניהם מחוברים לתיבת ההילוכים האוטומטית בת 8 יחסי ההעברה.

אאודי A6

אאודי, לעומת זאת, המתינה כמעט עד לרגע האחרון עם פרטים רשמיים אודות אחד הדגמים החשובים ביותר שלה, שמתחרה בב.מ.וו. מסדרה 5 ובמרצדס E קלאס. נכון, זאת אמנם לא מכונית שתמכור המון יחידות בישראל אבל זהו אחד מפלחי השוק החשובים ביותר עבור יצרניות היוקרה ואאודי השקיעה במכונית שנראית כמו מהדורה מוקטנת של מכונית הדגל שלה, A8.

 

 

הדור החמישי של A6 (שמיני אם סופרים את כלל דגמי אאודי בקטגוריה זאת) מוצע מעתה כאשר רוב המנועים מתוגברים באמצעות מערכת היברידית קלה שעשויה לזכות להטבת מס בישראל. בעת ההשקה באירופה תוצע המכונית עם שני מנועי V6 חדשים, שניהם בנפח 3.0 ליטר, האחד בנזין והאחר דיזל ושניהם מוגדשי טורבו. מנוע הבנזין מספק 340 כ"ס וכ-52 קג"מ של מומנט והדיזל, שמציע ביצועים די דומים, מספק 286 כ"ס "בלבד" אבל 62 קג"מ של מומנט. שני המנועים מחוברים אך ורק לתיבות הילוכים אוטומטיות עם 8 יחסי העברה.

ההשראה של A8 ניכרת לא רק בעיצוב החזית והפנסים של A6 אלא אף יותר מכך בעיצוב הפנים היוקרתי של המכונית החדשה, במערכת המולטימדיה ובטיב החומרים שבשימוש. כדי להדגיש את היכולות הדינמיות מצוידת A6 החדשה בהיגוי אקטיבי לארבעת הגלגלים.