• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יו"ר איגוד המוסכים תוקף את פקידות משרד התחבורה וטוען ש"גורמים בקרב המשרד" מכשילים את יוזמת שר התחבורה לרפורמה בענף הרכב

    "הצעת חוק רישוי השירותים לרכב, שאמור היה להביא תקווה וחזון לענף הרכב, לעוסקים בו וללקוחותיהם, הפך להיות חוק נטול חזון ומשאיר אצלנו את הטעם המר שכבר הורגלנו אליו – אי-שקיפות בתהליך, מחטפי חקיקה, ריח חריף של הון-שלטון מאחורי הקלעים, ועוד רעות חולות שרצינו כבר לנער מאיתנו". כך כותב רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, באגרת השבועית שלו לחברי האיגוד.

    "אנו מקווים שפיזור הממשלה טרם התקציב וטרם סיום החקיקה (של חוק רישוי שרותי רכב – ב.ב.), יביא לקיצו הזמני של החוק ואולי נזכה בכנסת הבאה להתעשתות, חשיבה מחדש, ולהליכים שקופים וראויים שישלבו חזון ואור בקצה מנהרת החושך אליה מנותב ענף הרכב על כל שלוחותיו – יבוא רכב, תיקון רכב, מידע לתיקון, הכשרות מקצועיות, חופש תחרות, חופש חוזים, אכיפת חוזים, עידוד עסקים קטנים ועוד", מוסיף לוי.

    יו"ר איגוד המוסכים תוקף את משרד התחבורה אשר לדעתו נסוג, בדיוני ועדת הכלכלה, מעמדתו הבסיסית והמקורית להביא לשינוי בתחום צרכנות הרכב והתחזוקה בישראל.

    "בשבועות האחרונים ביקש שר התחבורה להאיץ את הליך החקיקה ואכן כך קרה. האצה זו גרמה לכך כי משרד התחבורה מוציא את נוסח הסעיפים להצבעה בסמוך מאד לדיונים, עובדה הגורמת לכלל הגורמים האמורים להיות מושפעים מדבר החקיקה לפגיעה קשה ביכולת להתארגן ולהתכונן – בין אם לתמוך ובין אם להתנגד ובין אם לבקש דיון רציני ויסודי יותר בשל ההשלכות הרבות של כל סעיף וסעיף.

    כרגע, סעיפי חקיקה רבים נוגדים וסותרים את החלטת הממשלה ואת נוסח החקיקה שעבר בקריאה ראשונה, ויוצא מכך כי אנו עלולים למצוא את עצמנו עם חוק ראשי ומסמיך שלא רק שלא ישפר את המצב הנוכחי בשוק הרכב אלא ירע אותו" , טוען לוי.

    "כך למשל בשלב זה", הוא מוסיף, משרד התחבורה מסרב להכניס לחוק את המלצות (ועדת) זליכה המהותיות לפתיחת התחרות שגם אושרו לאימוץ על ידי ועדת היישום של כלל משרדי הממשלה: המלצה מספר 11 הקובעת שלא יותר ליבואן רכב ישיר להיות בעל החזקות (במישרין או בעקיפין) ביותר ממוסך אחד, במטרה למנוע מצב בו הבעלות הצולבת של יבואן במוסך יוצרת הסדרים כובלים ובמטרה לעודד את התחרות בענף הרכב.

    האוייב שבפנים
    לוי טוען ששר התחבורה נקט בפעולות רבות בכדי להביא ליישום שינוי בשוק, אבל: "הכוחות שפועלים נגדו מנצחים אותו שוב ושוב ואנו מתרשמים, לצערנו, כי עיקר הכוחות הפועלים לנטרל את שאיפתו של השר ושל הציבור באים דווקא מקרב משרדו שלו, ולאו דווקא מבחוץ…

    … נוסח הצעת החוק שעובר בימים אלה בכנסת בהליך מוזר ומואץ, ללא הליך שימוע אמיתי ורציני הראוי לחוק כה מהותי ובעל השלכות רוחב בל תשוערנה, הוא נוסח "מרוכך", משונה, מסובך ועתיר סתירות פנימיות, ובאקלים הארגוני הנוכחי של משרד התחבורה – בלתי ישים ובלתי אכיף", טוען רונן לוי.

    לוי מביע תקווה שהאיגוד יצליח לשכנע את סיעות הבית לעצור את הליך ה"אי-רפורמה" כהגדרתו, עד שתקום ממשלה חדשה שתחליט סופית ובאופן ברור אם יש לה עניין ברפורמה בענף ואם לאו.

    "עוסקי ענף הרכב זכאים לפחות לוודאות בניהול עסקיהם ותכנון עתידם ואנו סבורים כי חמש שנות תעתוע הן די ויותר ושהגיע הזמן שהממשלה תספק תשובה הגונה וחותכת בכל הקשור לכוונותיה בנושא זה"- מסיים לוי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    "חוק רישוי שרותי רכב הוא כשלון ונודף ממנו ריח הון שלטון"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.