נבחרת
הכותבים
התוכנית האסטרטגית של פורד: יותר חשמל ויותר טנדרים

התוכנית האסטרטגית של פורד: יותר חשמל ויותר טנדרים

יצרנית הרכב הגדולה מציגה תכנית התייעלות ואסטרטגיה חדשה לשנים הקרובות. בין הדגשים: השקעה במכוניות ירוקות, הגדלת תקציבי פיתוח לטנדרים ורכבי SUV וקיצוץ אופציות ללקוחות


תעשיית הרכב  עוברת בימים אלו שינויים טקטוניים, כאשר המרוץ בפיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית והנעה חשמלית עתידיות לשנות את פניה של התעשייה ללא היכר בעשור הקרוב. בהתאם לכך, יצרניות הרכב צריכות להסתגל ולהתאים את עצמן, וכשמדובר בענקיות כמו ג'נרל מוטורס, פורד, טויוטה או פולקסווגן מדובר בתהליכים מורכבים וקרים, אך כאלו שהם בלתי נמנעים אם ברצונן לשרוד.

פורד אמריקה חשפה לפני מספר ימים את התכנית האסטרטגית שלה לשנים הקרובות, תכנית שלא רק תצביע על הכיוון אליו הולכת הענקית מדטרויט, אלא גם כוללת תהליכי התייעלות שנועדו להוזיל את עלויות הייצור ולהפנות משאבים לפיתוח דגמים וטכנולוגיות עדכנית.

עוד חדשות רכב ב-TheCar
האם הפוקוס הבאה תגיע מסין?
פורד משתפת פעולה עם יצרנית הטקילה קווארבו
ג'נרל מוטורס מתחייבת לעתיד ללא זיהום

אחד המאפיינים הגדולים בתכנית ההתייעלות של פורד הוא קיצוץ דרמטי ברשימת האופציות המוצעות ללקוחות, והתמקדות במפרטים הנמכרים ביותר לכל דגם. כך למשל בדור הבא של האקספלורר הפופולארי יצטמצמו רשימת האופציות בארה"ב מ-1,168 ל-672, באסקייפ (המוכר לנו בשם קוגה) יצומצם היצע האופציות מ-2,302 ל-228 בלבד ואילו בפורד פיוז'ן (הגרסה האמריקאית למונדיאו) יוצעו 96 תצורות לבחירה במקום למעלה מ-3,500 כיום.

בנוסף, ישודרגו תהליכי הייצור לשיטות מתקדמות, ובהן שימוש במדפסות תלת מימד לייצור חלקים הכרכיים במפעלים עצמם במקום להסתמך על ספקים חיצוניים. יחד עם הגדלת השימוש בחלקים משותפים מקווים בפורד לחסוך בחמשת השנים הקרובות 10 מיליארד דולר בעלויות הייצור, ובנוסף לכך לצמצם את עלויות הפיתוח ב-4 מיליארד דולר.

ולאן ילך הכסף שאמור להיחסך מתהליך ההתייעלות? מן הסתם הכסף אמור להיות מושקע בפיתוח דגמים חדשים וטכנולוגיות עדכניות. הכיוון אליו הולכת פורד בארה"ב בחמשת השנים הקרובות הוא ברור. 7 מיליארד דולר יעברו מפיתוח מכוניות נוסעים לפיתוח רכבי SUV וטנדרים. בדיוק כמו שאמריקה אוהבת. מהלך זה מתאפשר הודות לעבודה שרוב מכוניות הנוסעים של פורד בארה"ב יהיו מכוניות גלובליות, כמו הפיאסטה, הפוקוס הבאה (שככל הנראה תגיע מסין) והפיוז'ן שהיא למעשה מונדיאו.

כבר בשנת 2018 תציג פורד את הריינג'ר החדש, טנדר קומפקטי במונחים אמריקאים שממוקם מתחת לסדרת ה-F150. אליו יצטרף האקוספורט הקטן בגרסה מאובזרת בהתאם לטעם האמריקאי, כאשר בשנת 2020 יוצג סוף סוף הברונקו שאמור לנגוס הפופולאריות של דגמי הרנגלר של ג'יפ.

בהתאם לרוח ימים אלו, גם מקומם של מכוניות ירוקות וחשמליות מתבקש בתכנית האסטרטגית של פורד. על פי התכנון, בחמש השנים הקרובות תציג פורד 13 דגמים ירוקים, מתוכם 3 דגמים בעלי הנעה חשמלית, כולל רכב פנאי קטן. יתר הדגמים יהיו בעלי הנעה היברידית, ובהם ניתן למנות רכב אוטונומי היברידי, גרסה  היברידית ל-F150, גרסה היברידית לטרנזיט קאסטום ושומו ושמיים, אפילו גרסה היברידית למוסטאנג.


תגובות

אופיר דואק

נכתב על-ידי אופיר דואק

עיתונאי רכב מאז 2003 וכותב מאז כיתה א'. החל את דרכו במגזין אוטו, כתב במגזין ביזניסוויק ישראל וערך את האתר הדו-גלגלי דו"גרי. הקים את המגזין האינטרנט "אוקטן גבוה". אוהב כל דבר שיש לו גלגלים ומנוע שעובד על דלק מאובנים, חובב נוסטלגיה מוטורית ומתמחה בחדשות רכב ומבחני דרכים.

ארכיון: