• Ad
  • בשנים האחרונות שוק הרכב הישראלי עבר מהפך והגרסאות המוזלות של רכבי הפנאי כבשו את טבלאות המכירות בסערה. האם בעידן בו ניתן לרכוש רכבי פנאי מוצלחים למדי במחיר של משפחתית יש באמת הצדקה לדחוף את היד עמוק יותר לכיס ולגרד עוד כמה עשרות אלפי שקלים כדי להצטייד באחד מרכבי הפנאי שלא הצטרפו לבזאר המחירים? יצאנו לבדוק זאת עם הדורות החדשים של ה-CX5 של מאזדה והטיגואן של פולקסווגן והוספנו גם את הראב 4 של טויוטה שהמציא את הסגמנט ואת הגרסה הבכירה של הטוסון שבגרסת הבסיס שלו, יחד עם הספורטאז', אחראי למהפך בשוק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עד לפני לא יותר מדי זמן מי שחשק להרגיש מעל כולם היה צריך להכין כמה עשרות אלפי שקלים נוספים מעבר למחירה של משפחתית ואלה אפשרו לו להצטייד בקרוסאובר קומפקטי, "ג'יפון" בלשון העם, של אחד מהמותגים העממיים שמחיריהם התחילו באזור ה-165 אלף שקלים והגיע עד קרוב ל-200 אלף שקלים לגרסאות המאובזרות או כפולות ההנעה.

    או אז הגיעו הגרסאות המוזלות של הספורטאז' והטוסון, בתחילה עם מנוע 2.0 ליטר, שהציבו את רף הכניסה לחבורת ה"על הגובה" על כ- 150 אלף שקלים, אבל לפני כשנתיים וחצי הכל השתנה כשטלקאר, יבואנית קיה בישראל, הטילה פצצה חכמה היישר לליבו של שוק הרכב הארץ-ישראלי עם ספורטאז' 1.6 במחיר של משפחומטית משמימה.
    הספורטאז' הפך בן לילה ללהיט המכירות הגדול של ישראל ולאחר ששאר היבואנים התאוששו מההלם חלקם, שעד לפני רגע היו מוכנים להישבע שאין שום אפשרות לתמחר רכב פנאי בפחות מ-160 אלף שקלים ולהישאר בביזנס, החלו ליישר קו ולמכור את רכבי הפנאי שלהם במחירים תחרותיים מאי פעם. אבל בזמן שניסאן, רנו, פיג'ו, יונדאי ואחרים החלו להציע רכבי פנאי במחירים קרובים לאלה של הספורטאז' היו גם מי שהחליטו שלא להצטרף לאפקט הקופיקס והעדיפו לשמור על רמת המחירים הגבוהה מהעבר.
    האם באמת יש לכך סיבה ואותם כלים שווים 20 אחוזים יותר, או שליבואניהם פשוט קשה להפנים שהגבינה זזה?

    עוד ב-TheCar: 
    מכונית מהעבודה: מבחן השוואתי לסקודה אוקטביה, רנו גרנד קופה וסובארו אימפרזה 
    מבחן השוואתי: טויוטה C-HR, הונדה HR-V, קיה נירו וג'יפ רנגייד 
    סוזוקי קרוסאובר, שברולט טראקס ופיג'ו 2008 במבחן השוואתי

    החלטנו לבדוק זאת עם הדורות החדשים של הטיגואן של פולקסווגן וה-CX5 של מאזדה שנחתו לאחרונה בארץ. אליהם צירפנו גם את כבוד הראב 4 של טויוטה המציע גם הנעה כפולה ואת גרסת הסופרים היקרה למדי של הטוסון, שבדומה לגרסת ה-GT של הספורטאז' זוכה לנתוני מכירות מפתיעים למדי, ככל הנראה בעיקר מצידם של לקוחות שבאו לקנות את הג'יפון שכולם קונים במחיר של משפחתית ובסופו של דבר החליטו לדחוף את היד עמוק יותר לכיס (או סביר יותר להניח להגדיל את ההתחייבות לחברת המימון) ולהתפנק בגרסה מאובזרת של להיט המכירות.

    מתרשמים
    עיצוב חיצוני

    מעבר לאפקט הישיבה על הגובה שנחשב לאחד מנקודות המשיכה המשמעותיות של הסגמנט, גם לעיצוב יש משמעות גדולה במיוחד כשזה מגיע לרכבי פנאי, וגם מי שבכל חייו הסתפק במכוניות בעלות מראה שקוף לחלוטין מעוניין שאת רכב הפנאי שלו אף אחד מהשכנים לא יפספס.

    לראב 4, אולי הקרוסאובר הקומפקטי הראשון בעולם שהושק ב-1996 ומי ששימש מקור השראה לסגמנט הצומח בעולם הרכב, יש מעמד מיוחד בישראל, קהל לקוחות אדוק וערך גרט גבוה במיוחד בשוק היד השנייה, אבל בכל מה שנוגע לעיצוב הדור הנוכחי שהושק ב-2013 לא ממש מספק את הסחורה: לכבוד הראב יש אמנם את היציבה המתבקשת מרכב פנאי וחזית כוחנית, אבל אין לו עיצוב שיגרום לאנשים לסובב ראשים ומאידך גם לא את החינניות של הדור הראשון.

    העיצוב לא היה הצד החזק של רכבי הפנאי של פולקסווגן עד לאחרונה והטיגואן החדש ללא ספק נראה טוב מקודמיו ומציג מראה מגובש המעניק לו נוכחות מוצקת, אבל הוא לא מצליח להבריק או לחדש, לא מציג יציבה גבוהה באמת ומעל לכל נראה כמו עוד איזו גרסה של הגולף פלוס ולא רכב פנאי.
    בסגמנטים אחרים זו לא בעיה אמתית ויש לא מעט אנשים שאוהבים את השמרנות המחוטבת האופיינית לרכבי קונצרן VAG, אבל בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים נראה שאנשים מצפים לקצת יותר.

    הטוסון בדורו הנוכחי נראה מצוין, עם חזית מרשימה הכוללת שבכה עצומה ובתי גלגל תפוחים, שבגרסה הנבחנת מאכלסים חישוקי "19 המשלימים מראה מחוטב ושרירי שפוגע בול במה שהלקוחות מחפשים בבואם לקנות רכב פנאי. עם זאת, יש שיטענו שהטוסון קצת מצועצע מדי. בכל מקרה המספר הגדול של טוסונים שעלו על הכביש בשנים האחרונות והדמיון הרב (ההבדלים מתמקדים בחישוקים גדולים וחלון גג פנורמי) לגרסת ה-1.6 ההמונית קצת מחלישים את אפקט ההגעה של הקוריאני.

    ה-CX-5 של מאזדה בדורו השני הוא למעשה מתיחת פנים נרחבת של הדור הראשון שהוצג ב-2012 והציג לעולם את שפת העיצוב "קודו" החדשה של היצרנית היפנית בעידן שאחרי פורד. ה-CX5 הקודם נראה טוב, אך לקראת ערוב ימיו ואל מול דורות חדשים של המתחרים הוא התקשה לסובב ראשים.
    במבט מהצד ה-CX-5 נראה דומה לקודמו, אך הפרונט עבר שינוי של ממש וכולל כעת פנסים צרים וסבכה גדולה יותר שמעניקים לטעמנו לרכב הפנאי את הלוק המוצלח ביותר מבין המתמודדים.

     

    תאי נוסעים ואבזור

    תא הנוסעים של הראב 4 מתקשה להרשים: העיצוב של הדשבורד תמוה ומפוזר, דיפוני הצד פשוטים, המושבים מרופדים באריגי ליסינג סטייל טיפוסייים ואפילו ציפוי הכאילו-עור לרוחב חלק מהדשבורד ושילוב של חלקי פלסטיק בגוונים כסופים לא באמת משפרים את המצב.

    עם תג מחיר של לא פחות מ-175 אלף שקלים לגרסת הבסיס הראב כולל אמנם מערכת מולטימדיה מקורית עם ממשק טויוטה קונקט שפיתחה היבואנית וגם WAZE עם שירותי דרך נוספים, אך מעבר לכך הוא מציע מפרט מאוד בסיסי עם מזגן בתפעול מכני וחמור מכך מגיע ללא מערכת בטיחות מתקדמות כמו בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית ומערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב המגיעות (יחד עם בקרת אקלים דו אזורית, מראות מתקפלות חשמלית ועוד כמה זוטות) ברמת הגימור פרימיום ב-185 אלף שקלים.

    המרווח הפנימי שמציע הראב 4 טוב מאוד ועל אף שהמושבים הקדמיים לא משרים רושם יוצא דופן או מציעים תמיכה צידית הם מתגלים כנוחים לנסיעות ארוכות.
    המרווח בשורת המושבים השנייה מצוין וכולל, בזכות רצפה שטוחה (למרות ההנעה הכפולה) את מרווח הרגליים הטוב ביותר מבין הרכבים במבחן זה, וגם רוחבו של המושב השטוח נדיב יחסית. עם זאת התחושה הכללית פשוטה ואי אפשר שלא לציין את העדרן של יציאות מיזוג אחוריות בכל רמות הגימור.

    הקבינה של הטוסון ברמת הגימור סופרים ללא ספק נראית הרבה יותר איכותית מזו של גרסת ה-1.6 ועם ריפודי עור בהירים, חלון שמש ענק והתנעה בכפתור היא מעניקה תחושה טובה משמעותית מזו של הגרסה העממית, אך אם נהיה מעט קטנוניים נציין שאיכות הפלסטיקה בשביל רכב ב-180 אלף שקלים לא מזהירה.

    את הטוסון המשודרג ניתן לקבל בגרסת "OPEN SKY" ב-170 אלף שקלים או בגרסת סופרים עם ריפודי עור ב-180 אלף שקלים. מעבר לכך המפרט זהה וכולל חלון שמש ענק, חישוקים עצומים וגם בקרת אקלים מפוצלת, גגון מסילות, שמשות כהות ואת מערכת המולטימדיה המשוכללת שכלמוביל היבואנית פיתחה ושבדורה הנוכחי כבר לא סובלת ממחלות הילדות שהיו לה בעבר.

    עם זאת, מפרט הבטיחות דל ולמרות שלקונצרן יש שלל מערכות בטיחות מתקדמות מוצלחות אותן ניתן לפגוש גם ברכבים במחירים עממיים יותר, הטוסון סופרים, ממש כמו הגרסה הבסיסית ביותר של הדגם, מגיע רק מובילאיי בהתקנה המקומית.
    המרווח הפנימי בטוסון בסך הכל טוב בשתי שורות המושבים ובאופן מפתיע משהו חלון השמש לא מפריע למרווח הראש כלל. המרווח לרגליים מאחור מספק אך מעט פחות נדיב מבטיגואן ובראב 4.

    הטיגואן מגיע עם תא נוסעים אופייני של קונצרן VAG לטוב ולרע, מה שאומר איכות חומרים טובה מאוד והנדסת אנוש מצוינת אך גם עיצוב ללא שאר רוח ומראה כללי משעמם מעט.

    רמת האבזור טרנדליין הבסיסית כוללת בתמורה ל-165 אלף שקלים מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך גדול, מצלמת רוורס ואפשרות סנכרון לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם יציאות ושליטה על עוצמת המיזוג גם מאחור ועוד, אבל לא כוללת דברים די בסיסיים כמו מראות מוארות בסכי השמש וחיישני חניה ומגיעה עם מושבי בד פשוטים למדי.

    גם מפרט הבטיחות של גרסה זאת חלקי וכולל רק מערכת בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית ומערכת להתראת התנגשות.
    רמת הגימור קומפורטליין של רכב המבחן בעבור 25 אלף שקלים נוספים ובסך הכל 190 אלף שקלים כוללת בנוסף חלונות כהים מאחור, עיטורי כרום לרוחב הדשבורד, חישוקי "18, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה המדמה תמונת 360 מעלות ממעוף הציפור, מושבים קדמיים איכותיים יותר עם מערכת מסאז', ריפוד המשלב בין בד לזמש, מגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך לד בעל כמה אפשרויות תצוגה וגם בקרת שיוט אקטיבית ובלימת חירום בנסיעה לאחור בעת התקרבות למכשול.

    רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הגבוהה והמושבים הקדמיים שלו התגלו כמוצלחים מאוד. גם מאחור המשוב נוח למדי, מרווח הראש טוב ואילו מרווח הרגליים פחות נדיב מאשר בראב 4 אבל עדיף מזה שבמאזדה ובטוסון.


    תא הנוסעים של ה-CX5 איכותי מאוד ומציג עיצוב לא מצועצע ובה בעת לא משעמם. מאזדה היא היחידה ששלחה למבחן זה רכב ברמת האבזור הבסיסית המתומחר ב-167 אלף שקלים, אך למרות שהפרשי המחיר מול גרסאות הרכבים שהתייצבו מולו נעו בין 13 אלף שקלים (טוסון סופרים) ל-23 אלף שקלים (טיגואן קומפורטליין) הוא לא הרגיש נחות מהם בדבר – להיפך.

    בין היתר הוא כולל, החל מגרסת הבסיס, ריפודי עור, מערכת מולטימדיה מקורית מצוינת, מצלמת נסיעה לאחור, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, תאורת לד מלאה, מושב נהג חשמלי ועוד.
    מפרט הבטיחות כולל שילוב בין מערכת בלימה אוטונומית במהירות של עד 80 קמ"ש כולל זיהוי הולכי רגל מתפרצים לכביש ובין מובילאיי בהתקנה מקומית. מערכת אקטיבית מקורית למניעת סטייה מנתיב מגיעה רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר (פרימיום ב-192 אלף ששקלים) או בגרסת ההנעה הכפולה.

    המושבים הקדמיים של ה-CX5 טובים מאוד אך מאחור המרווח פחות מרשים מאשר אצל שאר המתמודדים, במיוחד כאשר הוא מאכלס 3 נוסעים.

    מערכות הנעה
    למרות ש-2017 עוד רגע מאחורינו שלוש מהמתמודדות במבחן זה מצוידות במנוע 2.0 ליטרים אטמוספרי בדיוק כפי שהיה מקובל בסגמנט כבר לפני עשור וחצי.

    בטוסון יש גל זיזים עליון כפול והזרקת דלק רב נקודתית וההספק עומד על 155 כ"ס עם מומנט  של 19.6 קג"מ. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה ודף הנתונים מספר על מהירות תלת ספרתית בתוך 11.1 שניות ו-181 קמ"ש מרביים. נתון צריכת הדלק הרשמי הוא 12.5 קמ"ל.

    בראב 4 יש תזמון שסתומים כפול גם לשסתומי היניקה וגם לפליטה, ההספק הוא 152 כ"ס, נתון המומנט עומד על 19.9 קג"מ ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה המעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים. על פי היצרן 100 קמ"ש ירשמו בתוך 10.7 שניות בדרך ל-185 קמ"ש מרביים ונתון צריכת הדלק הרשמי עומד על 15.3 קמ"ל.

    ב-CX5 החדש אנו פוגשים את מנוע הסקייאקטיב המוכר של מאזדה העושה שימוש ביחס דחיסה גבוה והזרקה ישירה. ההספק עומד על 165 כ"ס, המומנט על 21.4 קג"מ והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה. המאוץ הקלאסי ימשך 10.1 שניות והמהירות המרבית היא 189 קמ"ש. נתון צריכת הדלק המשוקלל עומד על 14.9 קמ"ל.

    הטיגואן הוא היחיד העושה שימוש ביחידת הנעה מוגדשת בנפח צנוע. מדובר בגרסה החדשה יחסית של מנוע ה-1.4 TSI של הקונצרן המפיקה 150 כ"ס ומומנט מרשים של 25.5 קג"מ המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים רובוטית-אוטומטית עם שישה יחסי העברה. דף הנתונים מדווח על 9.2 שניות למאה, מהירות מרבית של 200 קמ"ש ובזכות מערכת המנתקת את זרימת הדלק לשתיים מהבוכנות בעת נסיעה רגועה נתון צריכת דלק רשמי של 16.4 קמ"ל.

    נוהגים
    מרבית המתמודדים במבחן זה סיפקו הצדקה מסוימת לתוספת המחיר אל מול קרוסאוברים זולים בסעיפי האבזור, אך האם גם על הכביש הם יצדיקו את הפרמיה הנוספת?

    הטוסון הוא היחידי בהתמודדות זו המוצע גם בגרסת 1.6 בטווח המחירים שבעבר היה שייך למשפחומטיות. המעבר ממנוע ה-1.6 למנוע ה-2.0 ליטרים לא בולט במיוחד בעת נסיעה רגועה אך בהחלט מורגש ככל שהלחץ עולה, בעקיפות או בכבישים הרריים, ויחידת הנעה זו מרגישה יותר בשרנית וחזקה ופחות עסוקה בהחלפת הילוכים על מנת לשמר את הדחף.
    הטוסון מציע נוחות נסיעה ראויה ובסך הכל הוא מצליח לטפל בצורה מפתיעה למדי בשיבושים האופייניים כל כך לכבישי ישראל. עם זאת הוא פחות שקט ורעשי הרוח והכביש מורגשים יחסית, אולי גם בגלל חישוקי ה-19" העצומים והצמיגים נמוכי החתך.

    התנהגות הכביש גם היא מפתיעה לטובה ובשונה מגרסת ה-1.6 המצוידת בצמיגי חסכון בדלק, כאן הגומי הרבה יותר דביק ויחד עם הגה המשדר תחושת כובד טובה בסך הכל מתקבל רכב אולי לא חד או דינמי מאוד אבל כזה שמרגיש מגובש ובטוח.

    הראב 4 הוא היחידי המגיע עם הנעה כפולה ויחד עם אופציה לנעילת דיפרנציאל מרכזי כבוד הראב, על אף שממש לא מדובר בתואם לנד קרוזר, מציע יתרון משמעותי מאוד אל מול המתחרים כאן בכל הנוגע ליכולות כשהאספלט נגמר.
    על הכביש הראב פחות מרשים ולמרות שהביצועים מספקים במרבית המצבים, תחת לחץ השילוב עם תיבת ההילוכים הרציפה לא מרשים וזו מייצרת הרבה רעש וביצועים עצלים.

    נוחות הנסיעה לא בולטת במיוחד לטובה ובכבישים משובשים הוא מרגיש קופצני למדי. גם בתחום הדינמי הראב לא מרשים במיוחד. אמנם, כמו אצל יתר המתמודדים במבחן זה, למרות מרכז הכובד הגבוה האחיזה גבוהה הרבה יותר ממה שהרוב המוחלט של האנשים אי פעם יזדקק לו, אך סמוך למגבלות ההיגוי מרגיש מעט מעורפל מדי והראב 4 באזורים הללו משרה פחות ביטחון.

    כמו מרבית הרכבים של פולקסווגן גם הטיגואן מרגיש מגובש מאוד. מנוע הטורבו ותיבת ההילוכים כפולת המצמדים מעניקים לו יתרון בזינוקים מהמקום וגם בהמשך הדחף משכנע.
    נוחות הנסיעה טובה במרבית המצבים ועל אף מערך מתלים נוקשה יחסית הטיגואן לא מתרסק על בורות ומצליח לטפל בכבישים משובשים תוך כדי שמירה על נינוחות ושקט יחסי.
    מגבלות האחיזה של כל הרכבים המבוססים על פלטפורמת MQB המודולרית של פולקסווגן גבוהות עד כדי שעמום, עם זאת באופן מפתיע משהו הטיגואן מרגיש תחת עומס כבד מעט נוירוטי.

    ל-CX5 יש את נתון ההספק הגבוה ביותר כאן ובתאוצות הביניים החשובות יותר בעולם האמיתי מזינוקים מהמקום במרבית המצבים הוא התגלה כמהיר מבין הרכבים במבחן זה, וגם בשימוש מתון יחידת ההנעה בהחלט עושה את מה שמוטל עליה בצורה מרשימה.
    נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב המצבים ובידוד הרעשים מוצלח. היכולות הדינמיות מרשימות לרכב פנאי ובכביש המפותל ה-CX5 מציג מגבלות אחיזה גבוהות יותר והיגוי חד ההופכים אותו לרכב המהנה לנהיגה בצורה ברורה.

    מסכמים
    אנחנו לא נקבע בשבילכם אם באמת אתם חייבים לעשות מאמץ ולגרד עוד כמה עשרות אלפי שקלים כדי להצטייד באחד מרכבי הפנאי במבחן זה ולא להסתפק ברכב פנאי ב-140 אלף שקלים, אבל אין ספק שכל אחת מהמתמודדים כאן מציע כאן, בדרכו שלו לפחות, יתרון משמעותי אחד אל מול רכבי הפנאי הזולים.

    אצל הראב 4 מדובר במרווח נדיב יותר בשורת המושבים השנייה ובעיקר במערכת ההנעה הכפולה שמאפשרת למי שלא מסתפק רק בפוזה גם לצאת עם הג'יפון שלו לטיולים בעומק השטח.
    עם זאת, עד כמה שזה פרדוקסלי, בעבור מרבית הלקוחות היכולות כשהאספלט נגמר הן די חסרות חשיבות ועל כן אין מנוס מלקבוע שעם רמת אבזור כמעט מביכה בגרסת הכניסה, עיצוב מיושן, תא נוסעים פשוט ותג המחיר הבסיסי הגבוה ביותר ראב 4 מסיים את המבחן הזה במקום האחרון.

    הטוסון בגרסת סופרים אוOPEN SKY מציע תא נוסעים טוב משמעותית מזה של גרסת ה-1.6, יחידת הנעה נעימה יותר וגג נפתח ענקי. יתכן מאוד שעבור חלק מהלקוחות זה מספיק כדי להוסיף בין 30 ל-40 אלף שקלים מעבר למחירו של הטוסון הבסיסי ויתכן שרבים מהם גם מקבלים אותו בהנחה יפה שהופכת את הדיל לאטרקטיבי בהרבה, אבל בשבילנו זה מספיק ללא יותר מאשר למקום השלישי.

    הטיגואן החדש מציג קפיצת מדרגה של ממש לעומת הדור הקודם ויש לו את יחידת ההנעה המודרנית בהתמודדות זו. הוא גם מציע יכולות גבוהות, איכות חומרים מצוינת, את צריכת הדלק הנמוכה ביותר, מרווח פנימי טוב ותחושה כללית מגובשת מאוד שכמעט מעניקים לו את הבכורה, אבל בסיכומו של מבחן המנצח שלנו הוא ה-CX5 של מאזדה.

    אמנם לא מדובר ברכב חדש לגמרי ואין מנוס מלציין שהוא מבוסס בכבדות על הדור היוצא, אך אין ספק שמדובר בהרבה יותר ממתיחת פנים קוסמטית ומהנדסי מאזדה הצליחו לעשות עבודה טובה בדיוק היכן שצריך.
    עם תא נוסעים איכותי ומאובזר כבר מרמת הבסיס, התנהגות כביש מהנה, נוחות גבוהה ועיצוב מצוין, אין ספק שה-CX5 מציג את החבילה המוצלחת ביותר אל מול המתחרים כאן והוא זה שלדעתנו מספק הצדקה אמיתית לפרמיה הנוספת אל מול רכבי הפנאי הזולים.

    צילומים: נעם וינד
    בחנו: אביאל יעקובי, אופיר דואק, גיל מלמד ונעם וינד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השוואתי ענק: CX5, טיגואן, ראב 4 וטוסון סופרים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.