• Ad
  • יותר משמונה שנים נדרשו לפורד כדי להציג מחליפה למכונית הסופר מיני שלה. למרות הדמיון לפיאסטה המוכרת זאת מכונית חדשה לחלוטיו שמציגה סטנדרט חדש של מערכות בטיחות ברכבים עממיים קטנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    GoFurther-Fiesta-2017-8

    קצת יותר מארבעה עשורים לאחר שנולדה, ולא פחות משמונה שנים מאז הצגת הדור השישי שלה, נחשפה אתמול בערב (ג') בגרמניה הפיאסטה החדשה של פורד.
    הדור השביעי של פיאסטה מוגדר אמנם כמכונית חדשה לחלוטין אך מעבר לעובדה שהיא מבוססת על שדרוג הפלטפורמה של המכונית היוצאת ניכר גם דמיון עיצובי לקווי המתאר של הדור השישי בגרסתו שלאחר מתיחת הפנים מ-2013.

    בחזית, לצד סבכה ענקית בהשראת דגמי אסטון מרטין, ניתן לפגוש יחידות תאורה ראשיות קטנות מבעבר ומכסה מנוע מעוגל יותר.
    מראה הצדודית אף הוא שומר על קשר הדוק לזה היוצא וניכר כי השינויים הבולטים ביותר הם דווקא באחוריים הכוללים כעת יחידות תאורה רוחביות, אחרי שנים רבות שפנסי האיתות האנכיים היו לאחד מסממני ההיכר של הסופר מיני מבית פורד.

    עוד ב-TheCar:
    הקטנה של פורד חוגגת 40
    7 מועמדות סופיות בדרך לתואר "מכונית השנה"
    אמזון תמכור מכוניות באינטרנט

    פיאסטה החדשה מציגה תפיחה קלה במימדי האורך והרוחב אבל היא לא מבוססת על פלטפורמה מודולרית חדשה – כפי שהיו מי שניבאו תחילה – אלא על פלטפורמה ששורשיה מגיעים עד לראשית המילניום.

    תא הנוסעים, אחד מנקודות התורפה של הדור הקודם, עבר שינוי יסודי ומעבר לטענה כי המרווח שופר בכל המימדים, אי אפשר שלא להודות לפורד על כך שהדשבורד הרובוטריקי המסורבל ועמוס הכפתורים, פינה את מקומו לדשבורד בפריסה שונה בתכלית עם עיצוב נקי, חומרים באיכות משודרגת ומסך גדול השולט במערכת ford SYNC 3 במרכז הקונסולה.

     

    GoFurther-Fiesta-2017-95

     

    בתא המנוע יותקנו מנועי בנזין ודיזל כשהמעניין בהם הוא מנוע שלושת הצילינדרים המוגדש, בנפח 1.0 ליטר, מסדרת "אקו בוסוט" אשר יוצע במספר רמות הספק.

    כמו כן, לראשונה בעולם במנוע עם 3 צילינדרים, יכלול מנוע זה מערכת לניתוק צילינדרים בעת שיוט נינוח. בשלב ראשון תוצע פיאסטה עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, ובמועד מאוחר יותר תצטרף אליה התיבה האוטומטית החשובה לשוק שלנו.

    בשלב זה לא ברור אם האוטומטית תהיה התיבה הדו מצמדית הרובוטית שמשמשת את פיאסטה הנוכחית (אשר המוניטין שלה לא מאד מרשים), או תיבה פלנטרית קונבנציונאלית.

    פיאסטה החדשה תוצע עם הרבה אפשריות להתאמה אישית ופרסונולזציה ובמפרט האירופאי היא מופיעה עם בארבע רמות גימור: טיטניום, ויניאלה (שמייצגת קו יוקרתי ומסוגנן יותר), ST ליין (בניחוח ספורטיבי) ו'אקטיב', עם איפור מעולם רכבי הפנאי שכולל פגושים קרביים, דיפוני פלסטיק מסביב לבתי הגלגל, גגון מסילות ומרווח גחון משופר.

     

    GoFurther-Fiesta-2017-3

     

    בכל מקרה, נראה שגולת הכותרת של פיאסטה החדשה הוא מערך הבטיחות שמציג סטנדרט חדש לרכבי סופר מיני עממיים וניתן לקוות שיגיע (לפחות ברובו) בכל רמות הגימור הכולל מערכת התראה מפני התנגשות המזהה גם הולכי רגל מתפרצים לכביש, בלימה אוטונומית במצב חירום במהירות עירונית, בקרת סטיה מנתיב, זיהוי רכבים בשטחים המתים, בקרת תנועה צולבת , מערכת חניה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית.

    מאז השקתה בשנת 1976 פיאסטה היא אחת המכוניות החשובות בליין הדגמים של פורד, ובין היתר מחזיקה כבר שנים בתואר "המכונית הנמכרת ביותר בבריטניה". עם יותר מ-16 מיליון מכוניות שיוצרו  פיאסטה היא מכונית פופולרית יותר מ'מודל T' האגדית, ובפורד מאמינים ומקווים שהדור השביעי יצליח לשמר את ההצלחה הזאת.

     

    GoFurther-Fiesta-2017-4

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הפיאסטה החדשה של פורד נחשפה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.