נבחרת
הכותבים
בקרוב: הנעה היברידית לכל דורש

בקרוב: הנעה היברידית לכל דורש

חברת GNK מציעה רכיב הנעה שהופך כל מכונית הנעה קדמית סטנדרטית למכונית היברידית. כמעט. בקרוב במשפחתית הקומפקטית שלך?


SMALL_HYUNDAI SONATA HYBRID BY NOAM WINDֹ0023

הייבריד לכל פועל?

יצרניות רכב משקיעות משאבים רבים בפיתוח טכנולוגיות היברידיות מתקדמות, אלא שבפועל, כמו עם מכלולים אחרים שמוטמעים בכלי רכב (למשל תיבות הילוכים), חלק מן הפיתוח והייצור מבוצע על-ידי ספקים חיצוניים.

בתחום הטכנולוגיה ההיבירידית מתמחות מספר יצרניות בפיתוח וייצור מערכות הנעה, ואחת מהן היא GKN Driveline שהיא חטיבת הרכב בתאגיד GKN הבריטי, קבוצת חברות שבין השאר מייצרת גם מטוסים ומערכות נשק צבאיות.
GKN מייצרת למשל את המנוע החשמלי לדגמי עילית כמו פורשה 918 וב.מ.וו i8, וגם לגרסת T8, ההיברידית, של וולוו XC90 החדש.

את המנוע החשמלי שמשמש בדגמים אלה מכנים הבריטים eAxle, והוא הוצג לראשונה כבר בשנת 2002. זהו מנוע חשמלי שמותקן על גבי הסרן האחורי במכונית, וכך הופך אותה למעשה לבעלת הנעה כפולה.

כעת חושפת GNK גרסה קומפקטית ומוזלת של eAxle, אשר מתאימה לפלטפורמות ההנעה הקדמית הסטנדרטיות בייצור המוני.

לדברי אנשי החברה, מטרתם היא לאפשר ייצור פשוט וזול של מכוניות היברידיות "פלאג אין", וכן להסב בקלות מכוניות שכבר קיימות בייצור סדרתי לשימוש בטכנולוגיה היברידית עם הנעה כפולה.
מכלול ה-eAxle משלב בין מנוע חשמלי, שני הילוכים והסרן האחורי עצמו, והוא שוקל 20.9 ק"ג בלבד, וההספק המרבי שמתקבל ממנו עומד על 87 כ"ס.

תערוכת פרנקפורט 2013 - פורשה 918 ספיידר

המכונית שלכם לא תהפוך לפורשה 918

ב-GKN טוענים ששימוש בסרן ההיברידי שלהם מאפשר לקצץ מספר שניות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, ולהפחית את פליטת ה-CO2 ל-50 גרם לק"מ בהשוואה לגרסאות סטנדרטיות של מכוניות משפחתיות קומפקטיות.

כאמור – המנוע/סרן ההיברידי הוא כעת בסיס זמין להסבת מכוניות קיימות להנעה כפולה היברידית, אבל יש לזכור שזהו חלק ממערכת מורכבת יותר: יחידת ההנעה הזאת זקוקה גם לסוללות, מערכת טעינה ומחשב לניהול הטעינה וחלוקת האנרגיה, לכן נדרש פיתוח נוסף של כל מכונית – קיימת או כזאת שעדיין נמצאת בפיתוח – במטרה לבצע הסבה כזאת.

ובכל זאת מדובר בבשורה, שכן עצם קיומו של מכלול כזה "על המדף" מאפשר ליצרניות רכב לשקול אותו ברצינות, תוך קיצור הליכי מו"פ, וכעת נותר לחכות ולראות מי מבין יצרניות הרכב תמהר לאמץ את eAxle כדי להוסיף למגוון הדגמים שלה גם גרסה היברידית.

BMW i8_01

אבל ההאצה תשתפר ופליטת המזהמים בנסיעה עירונית תרד באופן משמעותי


תגובות

אופיר דואק

נכתב על-ידי אופיר דואק

עיתונאי רכב מאז 2003 וכותב מאז כיתה א'. החל את דרכו במגזין אוטו, כתב במגזין ביזניסוויק ישראל וערך את האתר הדו-גלגלי דו"גרי. הקים את המגזין האינטרנט "אוקטן גבוה". אוהב כל דבר שיש לו גלגלים ומנוע שעובד על דלק מאובנים, חובב נוסטלגיה מוטורית ומתמחה בחדשות רכב ומבחני דרכים.

ארכיון: