נבחרת
הכותבים
המוסטנג קופה הראשונה שיוצרה צפויה לגרוף מיליונים

המוסטנג קופה הראשונה שיוצרה צפויה לגרוף מיליונים

המוסטנג הנושאת את מספר השלדה 00002 שוחזרה בנאמנות מוחלטת למקור ומוצעת למכירה. למרות מפרט שכולל מנוע 6 צילינדרים בטור עם רק 105 כ"ס, המומחים מעריכים כי היא תחליף ידיים בעבור סכום "קצת" יותר גבוה מ-2368 דולרים שתמורתם היא נמכרה במקור


זמן קצר לאחר שהמוסטנג שכיכבה בסרט "בוליט" התגלתה במקרה במקסיקו, מוסטנג נוספת מגיעה לכותרות ומעוררת הרבה עניין בקרב אספני הרכב וחובבי מכונית הפוני בפרט מסביב לעולם.
הפעם מדובר במוסטנג השנייה שירדה מקו הייצור, הראשונה בתצורת הארד טופ קופה וזאת שנושאת את מספר השלדה המסתיים בספרות 100002.

המוסטנג הזו, אשר הייתה גם הפורד הראשונה אי פעם שנצבעה בגוון "כספיין כחול",  יחד עם מוסטנג הנושאת את מספר השלדה 100001 שיוצרה בתצורת גג נפתח, היו אמורות להשלח לסוכנות פורד לקנדה יחד עם עוד 180 מכוניות מגרסת ייצור ראשונית כדי להיות מוצגות באולמות התצוגה של המותג ברחבי צפון אמריקה במקביל להשקה הרשמית של הדגם בתערוכת הרכב בניו יורק ב-17 באפריל 1964.

עוד ב-TheCar:
אמריקה החדשה? מוסטנג זונחת את מנועי ה-V6
5500 מוסטנגים ואספן מאוהב אחד
מקדש המשפרים: תערוכת SEMA נפתחת בלאס וגאס

בשל טעות, בסופו של דבר הרכב האמור לא הגיע לסוכנות בוונקובר, הגיע לסוכנות אחרת בקנדה ולא הוצג במקביל  להשקה הרשמית.
לאחר זמן מה הרכב נמכר לבעלים הראשונים ומאז החליף 12 ידיים עד שב-1997 הוא הגיע לידיו של בוב פרייה, אספן רכב המתמקד ברכבי פורד קלאסיים שהחליט לשפץ אותו מהיסוד תוך הקפדה יתרה על שמירה על נאמנות מוחלטת למקור.

המכוניות מסדרת הייצור הראשונה כללו דשבורד שלמעשה היה גרסה מוסבת שהותאמה ידנית של דשבורד מהפורד פאלקון המשפחתית ובין היתר ניתן לציין גם מוט הילוכים ישר שהוחלף בהמשך וטיפול מיוחד שהמכוניות שיועדו לתצוגה עברו שכלל מילוי של התפרים וחיבורי המרכב לפני הצביעה למען יצירת מראה נקי יותר וזורם.

כדי להציג מחיר אטרקטיבי במיוחד למכונית ספורטיבית באולם התצוגה, המוסטנג הנושאת את מספר השלדה 00002 הגיעה במפרט בסיסי ביותר עם מנוע 6 צילינדרים בטור בנפח 2.8 ליטרים המפיק 105 כ"ס, תיבת 3 הילוכים ידנית ומעט מאוד תוספות שהסתכמו ברדיו ובגלגלי 13" בעלי דופן לבנה.

 

למרות הביקושים ההיסטריים ואלפי ההזמנות שזרמו מיד לאחר ההשקה של המוסטנג, למעשה רק אותן 180 מכוניות ממהדורת ייצור הראשונה הן היחידות באמת משנת המודל 1964 וכל שאר 121 אלף המכוניות שנחשבות כדגם 1964.5 למעשה יוצרו לאחר חודש אוגוסט באותה שנה ועל כן נושאות מספר שלדה עם קוד לשנת הייצור 1965. מכוניות המוגדרות כמודל 1965 כללו מספר שינויים שבידלו אותן מדגמי 64 וחצי.

המוסטנג הפתוחה הנושאת את מספר השלדה 00001 נמצאת כבר מספר שנים במוזיאון הנרי פורד במישיגן ואילו המוסטנג המדוברת תוצע במאי למכירה פומבית באינדיאנאפוליס בעבור סכום "קצת" יותר גבוה מ-2,368 דולרים שהיו מחירה כחדשה, ועל פי הערכות בשל הייחוס שלה והשחזור המושלם למצב מקורי היא תחליף ידיים בתמורה לכמה מיליוני דולרים.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.