נבחרת
הכותבים
הכירו את Trumpch, הסינית שתעשה לטראמפ כאב ראש

הכירו את Trumpch, הסינית שתעשה לטראמפ כאב ראש

השנה, לראשונה בתערוכת הרכב של צפון אמריקה, יצרנית רכב סינית זזכתה למקום באולם התצוגה המרכזי. GAC ניצלה את הבמה כדי לחשוף רכב פנאי ושני קונספטים שאולי בעתיד יהיו בחוד החנית של הפלישה הסינית למערב


כפי שדיווחנו כאן לפני מספר ימים, תערוכת דטרויט מארחת השנה לראשונה באולם המרכזי שלה יצרנית רכב סיני שאף חשפה על אדמה אמריקאית דגם חדש וצמד מכונית קונספט מעניינות.

אולי דווקא לנוכח הצהרותיו של הנשיא הנבחר טראמפ כי יטיל הגבלות על היבוא מרפובליקה העממית, יצרנית הרכב GAC, הנמצאת בבעלות הממשלה הסינית, החליטה להפגין שרירים בעיר המכוניות של אמריקה ולרמוז כי אם טראמפ ירצה בכך ואם לאו, לא ירחק היום בו נתחיל לראות את מכוניות "מייד אין צ'יינה" על כבישי האומה שנולדה על גלגלים.
במערב מעט מאוד אנשים מכירים את השם GAC, אך בשוק הסיני מדובר בשחקנית גדולה המייצרת מדי שנה קרוב לחצי מיליון כלי רכב תחת מספר מותגים ואף מרכיבה בהסכם דגמים של טויוטה והונדה לשיווק בשוק המקומי.

עוד ב-TheCar:
אובמה מנסה לחשק את טראמפ גם בנושאי תחבורה
וולוו S90: רק הושקה וכבר עוברת לסין
הכירו את ה-NIO EP9, הייפר קאר מסין שחשמלה את הנורבורגרינג

לתערוכת דטרויט היצרנית הסינית הגיעה עם המותג Trumpch, שלמרות הדמיון שלו לשמו של מי שיושבע בעוד כשבוע וחצי כנשיאה ה-45 של אמריקה לא מדובר במותג מדבקה חדש שנולד בניסיון לקרוץ לקהל האמריקאי או להחמיא לנשיא הנבחר, אלא בשם המשמש את הקונצרן עוד הרבה לפני שטראמפ חשב בכלל על הגשת מועמדות לכסא היוקרתי שבבית הלבן.

בניגוד לעבר הלא רחוק בו מרבית יצרניות הרכב הסיניות התמקדו בעיקר בחיקויים עלובים של עיצובי דגמים מהמערב, בשנים האחרונות תעשיית הרכב ברפובליקה העממית עשתה קפיצת מדרגה עצומה בעיקר מבחינה טכנולוגית, אך מבחינה עיצובית לעיתים ניתן לזהות "השראה" מדגמים מוכרים.
בהתאם לכך ה-GS7, רכב פנאי בגודל שבמונחים אמריקאים נקרא בינוני (ואצלנו גדול), מציג עיצוב קופסתי שמזכיר את הניסאן ארמדה ומציע חמישה מקומות ישיבה, נוכחות שטח ויחידת הנעה מוגדשת בנפח 2.0 ליטרים.

ה-GE3-ev מוגדר עדיין כרכב קונספט אך על פניו נראה כמוכן לייצור בהינתן האות ובצירוף תג המחיר הנכון כבעל הסיכוי הטוב ביותר להצלחה בשווקי המערב הודות למראה במחוזות רכבי הפנאי, מימדים קומפקטיים ויחידת הנעה חשמלית שתעניק טווח של מעל ל-300 קילומטרים בין טעינות ובצירוף תג מחיר נמוך משמעותית משל חשמליות מקבילות.

הדגם השלישי שהחברה חשפה, ה- EnSpirit, הוא קרוסואבר רעיוני ששאב בין היתר השראה מדגמי טסלה ובמיוחד המודל X עם תצורת פנאי-קופה ויציבה גבוהה.
ה- EnSpirit אמנם לא יגיע עם דלתות השחף האחוריות של כמו המודל X, אך כולל בהחלט כמה אלמנטים לא שגרתיים כמו גג בד חשמלי מתקפל ושתיל של עץ בונסאי במשענת היד שבין המושבים האחרונים.

בשלב זה GAC לא הודיעה מתי היא מתכוונת להתחיל לשווק את רכביה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, אך הערכות מדברות על מועד לא קרוב במיוחד, בסמוך לתחילת העשור הבא.

 

כדי להערך לכך בצורה מיטבית , ב-GAC הצהירו כי בקרוב החברה תפתח גם מרכז מחקר ופיתוח בארצות הברית במטרה ללמוד מקרוב את צרכי השוק האמריקאי והעדפותיו.

עד היום בניגוד מוחלט להשתלטות הסינית על כמעט כל דבר שאנו צורכים, מפרטי לבוש דרך אביזרים לבית, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה ועד לסמארטפונים המשוכללים ביותר, הנושאים כולם את התווית "מייד אין צ'יינה", ובניגוד להערכות מראשית המילניום המכוניות הסיניות ממש לא הצליחו לפרוץ לשווקי המערב ולאתגר את יצרניות הרכב הגדולות.
מוקדם עדיין לדעת האם השינוי הצפוי בעולם הרכב העומד בפתחנו בעשור וחצי הקרוב שיכלול מעבר מסיבי לכלי רכב עם מנועים לא מזהמים ויכולות אוטונומיות ישנה את התמונה בעבור היצרנים הסינים, אך נראה כי זה הכיוון אליו מכוונים ומפללים יצרני כמו GAC.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: