• Ad
  • הזוי: אלפא רומיאו בדרך חזרה לפורמולה 1

    למרות היצע הדגמים החסר, דחיות חוזרות ונשנות של רכבים עתידיים ושמועות על כשלים תכנוניים בג'וליה החדשה, סרג'יו מרקיונה, הבוס הגדול של קונצרן קרייזלר-פיאט, סבור שכעת זה בדיוק הזמן הנכון שאלפא רומיאו תחזור לפעילות בסבב מרוצי הפורמולה 1
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלפא רומיאו היא ללא ספק אחת מיצרניות הרכב האיקוניות ביותר בעולם. ב-106 שנות קיומה היא הייתה אחראית ללא מעט פיתוחים ששמשו השראה לכל יצרני הרכב, הקפידה על חיבור ישיר בין הנהג למלאכת הנהיגה וכמעט לכל חובב הגה באשר הוא יש פינה חמה בלב למותג.

    עם זאת כבר לא מעט זמן שאלפא מחפשת את עצמה ולא מצליחה לחדש להפתיע או לאתגר באמת את המתחרות העדכניות.
    יתרה מכך, בשנים האחרונות היצע הדגמים הצטמצם מאוד וכיום, למעט ה-4C הסופר ספורטיבית שמיוצרת במספרים נמוכים מאוד, הפרוטפוליו של החברה כולל רק 2 דגמים – המיטו והג'ולייטה והיקף מכירות המותג עומד על כ-70 אלף רכבים בלבד בשנה.

    עוד ב-TheCar:
    שוב חוזר הניגון: עיכובים בהשקת הדגמים הבאים של אלפא רומיאו
    אלפא רומיאו חוזרת לאחור?
    האם אלפא-רומיאו ג'וליה מתעכבת בגלל תכנון בטיחותי לקוי?

    הג'וליה שנחשפה לפני מספר חודשים ועוד בגרסת תלתן ירוק עם מעל ל-500 כ"ס בגלגלים האחוריים נטעה תקווה אמיתית בקרב מכורי אלפא רומיאו וביחד עם הבטחה גם להשיק בשנה הקרובה סוף סוף רכב פנאי ראשון שבחברה מדברים עליו כבר מאז שנת 2003 לרגע האמנו שהנה סוף סוף אחרי שנים של דשדוש אלפא עולה על דרך המלך.

    מכונית פורמולה של אלפא רומיאו מימי הזוהר בשנות ה-50. צלם: נעם וינד
    מכונית פורמולה של אלפא רומיאו מימי הזוהר בשנות ה-50. צלם: נעם וינד

    אבל אז התחילו להישמע ניגונים ישנים ובפעם המי יודע כמה נתבשרנו על עוד דחייה במועד ההשקה של רכב הפנאי של החברה, וזה עוד היה כלום לעומת השמועות המבוססות שהחלו להציף בשבוע שעבר את הרשת לפיהם הג'וליה נכשלה במבחני ריסוק פנימיים ובימים אלה מתוכננת מחדש בתקווה שהיא תוכל לעמוד בסטנדרטים המקובלים בעולם הרכב בעשור השני של המילניום השלשי.

    אבל דווקא בנקודת זמן זו בה נראה שאלפא צריכה להתכנס להתפקס להתרכז בעיקר ולהשקיע את מה שנדרש כדי להיחלץ מהמשבר אליו נקלעה, סרג'יו מרקיונה, הבעלים של קונצרן פיאט-קרייזלר שאלפא רומיאו היא חלק ממנו, הצהיר בסוף השבוע בראיון ל- Gazzeta dello Sport כי הוא רוצה לראות את אלפא רומיאו חוזרת בקרוב אל סבב המרוצים היוקרתי בעולם – הפורמולה 1.

    אלפא רומיאו התבלטה מאוד בפורמולה 1 בשנות ה-50 וזכתה במספר תארים, אולם מאז שנות ה-60 היא התקשתה לשחזר את ההצלחה וגם הקבוצות שהשתמשו במנועיה לא רשמו נצחנות רבים ולקראת סוף שנות ה-80 אלפא עזבה סופית את הסבב המרוצים הנחשב בקול ענות חלושה.

    בשנים שעברו מאז גם כמה יצרניות רכב עם תזרים מזומנים טוב בהרבה מאשר של אלפא, כמו ב.מ.וו, טויוטה והונדה, החליטו להפסיק את השתתפותם בסבב הפורמולה הדורש משאבים גדולים ותקציב גבוה מאוד ולהתמקד בענפי ספורט מוטורי זולים יותר, כמו ראלי או מרוצי טורינג, בהם גם הקשר עם מכוניות מיוצר סדרתי בולט יותר.

    אך למרות שבוודאי בימים אלה, אלפא היא לא בדיוק היצרנית הכי רווחית בעולם, מרקיונה חושב בגדול ואם עד לא מזמן נראה היה כי שילובה של אלפא בפורמולה 1 יהיה על ידי מיתוג שונה למנועי פרארי שיוצעו לקבוצות פעילות בסבב, אחרי שנכשלו המגעים עם רד בול שחתמה לבסוף עם רנו לעונה נוספת, כעת הבוס סבור כי אלפא רומיאו מסוגלת לתכנן ולייצר שלדות ומנועים באופן עצמאי ולהריץ בסבב קבוצה עצמאית.

    אפילו אם זה נכון, לפחות לטעמנו, לפני שדואגים לפעילות על מסלולי המרוצים כחלק מקידום מכירות המותג, כדאי קודם למלא קצת את פורטפוליו הדגמים של החברה.

    מכונית פורמולה שעשתה שימוש במנוע אלפא משנות ה-70. צלם: נעם וינד
    מכונית פורמולה שעשתה שימוש במנוע אלפא משנות ה-70. צלם: נעם וינד
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.