נבחרת
הכותבים
הגיע הזמן: סאנגיונג חושפת רקסטון חדש

הגיע הזמן: סאנגיונג חושפת רקסטון חדש

אחרי יותר מעשור וחצי סאנגיונג סוף סוף מוציאה לגמלאות את הדור הראשון של הרקסטון שהושק ב-2001 ומציגה רכב חדש לחלוטין שאמנם שומר על מבנה של שלדת סולם שכמעט נעלם מעולם הרכב, אך מציג מראה מודרני ותא נוסעים מרשים. אצלנו לקראת שנת הדגם 2018


אחרי אי אלו טיזרים וכמה תמונות ופרטים שנחשפו לפני מספר ימים, סאנגיונג הקוריאנית חשפה הלילה בתערוכת סיאול את הדור השני של רכב השטח הגדול שלה שיחליף, אחרי יותר מעשור וחצי, את הרקסטון שהוצג ב-2001.
הרקסטון המקורי, אשר נולד בימים בהם תוצרי תעשיית הרכב הקוריאנית היו נחשבים, במקרה הטוב, לאמצעי תחבורה בסיסי לשינוע ממקום למקום, אמנם אף פעם לא הלהיב והציג עיצוב גמלוני מסורבל, אבל הציע יכולות שטח ראויות, מרווח פנימי נדיב ל-7 נוסעים, מערכת הנעה אמינה מתוצרת מרצדס ותג מחיר אטרקטיבי.

במהלך השנים הוא עבר כמה מתיחות פנים שיחד עם יכולות הבסיס שלו עזרו לו להישאר רלוונטי עבור אלה שחיפשו רכב ל-7 נוסעים עם יכולות שטח אמיתיות במחיר נמוך.
17 שנים אחרי וכשהמתחרות מבית, יונדאי וקיה, נמצאות במקום אחר לגמרי, לסאנגיונג היה ברור שהרקסטון החדש חייב לעבור מהפך של ממש שמצד אחד ישמור על ייחודו ומאידך יציג שינוי מהותי.
ואכן, מצד אחד הרקסטון שומר על מבנה שלדת הסולם הקשוח שכמעט ונעלם מעולם הרכב, למורתם של אנשי השטח האמיתיים, ומאידך מציג עיצוב שונה בתכלית משל קודמו.
אמנם גם הרקסטון החדש הוא לא בדיוק מלך היופי, אך המראה המעוגל הגמלוני פינה את מקומו לקווים חדים ולמראה שרירני עם הרבה השראה מהטיבולי, הקרוסאובר הקומפקטי של החברה, והוא משלב מרווח גחון נדיב ובתי כנפיים תפוחים המרמזים על יכולות של ממש בשטח.

עוד ב-TheCar:
סאנגיונג חושפת קרוס-אוברים נוספים בתערוכת ז'נבה
סאנגיונג טיבולי במבחן דרכים
מהינדרה מנסה לקנות את פינינפארינה


למרות השמירה על שלדה נפרדת, ועל אף גדילה במימדים של כמעט 10 ס"מ באורך ל-4.85 מטרים ו-2 סנטמטרים ברחוב ל-1.92 מטרים, בסאנגיונג מדווחים דווקא על דיאטה שהביאה להשלת כמה עשרות קילוגרמים טובים לעומת הדור היוצא.
תא הנוסעים עבר שינוי גדול אפילו יותר ואת המראה המאוד מיושן שאפיין את הדור הקודם, מחליפה כעת קבינה שנראית מודרנית ואיכותית בהרבה עם קווים נקים וניחוחות פרימיום.
התמונות שנחשפו, ככל הנראה של הגרסה הבכירה, מציגות תא נוסעים הכולל ריפודי עור ודיפונים מעור נאפה ובמפרט האבזור ניתן בין היתר לציין 9 כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות גם לשתי שורות המושבים האחוריות, התראת רכבים בשטחים המתים, מצלמות היקפיות המסוגלות לדמות שליטה "ממעוף הציפור" בתמרוני חניה, מערך מולטימדיה מתקדם הכולל מסך 9.2' ותאימות מלאה אפל פליי ואנדרואיד אוטו.

הרקסטון החדש יוצע בגרסאות הנעה אחורית או כפולה, עם מנועי בנזין או דיזל ובשילוב תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.
הגרסה הרלוונטית לישראל תצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים מתוצרת מרצדס ותיבת 7 הילוכים אוטומטית, גם היא מתוצרת היצרנית מגרמניה, והנעה כפולה עם הילוך כוח.
יחידת ההנעה הזו שודכה לרקסטון הקודם לפני קצת יותר משנה אולם מציגה כעת הספק מעט גבוה מבעבר של 182 כ"ס ומומנט של כ-42 קג"מ.

השיווק של הרקסטון החדש צפוי להתחיל בקוריאה במחצית השנייה של השנה ואלינו הוא יגיע לקראת שנת המודל הבאה.

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב".
ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako".
חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.