נבחרת
הכותבים
האם רובר חוזרת לחיים? לא בדיוק, אבל…

האם רובר חוזרת לחיים? לא בדיוק, אבל…

דיווחים בבריטניה מגלים כי קבוצת יגואר-לנד רובר מתכננת להציג בשנת 2019 מכונית יוקרה חשמלית חדשה תחת מותג חדש


רובר הייתה שירת הברבור של תעשיית הרכב הבריטית, וכשסגרה את שעריה בשנת 2005 נחתם הגולל על תעשיית הרכב הבריטית העצמאית (אם לא מחשיבים יצרניות בוטיק בתחום הספורט והיוקרה). אמנם קונצרן נאנג'ינג הסיני (SAIC) רכש את מפעל רובר בלונגברידג' ואת הזכויות לייצור דגמי רובר, אך הם רכשו רק את הזכויות על השם MG ולא על השם רובר, ובכך נעלם המותג שייצר מכוניות 101 שנים. התקציר ההיסטורי הזה מגיע כיוון שככל הנראה, על דיווחים בעיתונות הרכב הבריטית, השם רובר יחזור לחיים מכיוון בלתי צפוי.

על פי אותם דיווחים קבוצת יגואר-לנד רובר (JLR) ,הנמצאת תחת בעלות טאטא ההודית, תציג בשנת 2019 מכונית יוקרה גדולה חדשה בעלת הנעה חשמלית. באופן מפתיע, המכונית לא תוצג תחת מותג יגואר כמתבקש מהחלוקה בתוך קבוצת JLR, אלא תהיה הדגם הראשון במותג חדש בשם Road Rover.

עוד חדשות רכב ב-TheCar
רינג' רובר ולאר הושק בישראל
יגואר מציגה XE עם 600 כ"ס
הקונספטים המדליקים של תערוכת פרנקפורט

לנד רובר לכביש?

השאלה המתבקשת היא למה לא פשוט להשתמש בשם רובר, שהזכויות עליו עברו לידי טאטא, כאשר רכשה את לנד רובר מידי פורד. יש לך שתי סיבות. האחת היא שהמותג רובר לא נחשב יוקרתי ומספיק ומקושר עדין עם כישלון העבר. הסיבה השניה היא שב-JLR מעוניינים ליצור מעין מותג "מקשר" בין יגואר הקשורה לדגמי כביש (למרות שהחלה לייצר קרוסאוברים) לבין לנד רובר. בהתאם לכך Road Rover אמור להציע יכולת שטח מסוימת. ככל הנראה, Road Rover יהיה סוג של סדאן/סטיישן מוגבהת כמו גרסאות הקרוס קאנטרי שוולוו מייצרת לדגמי ה-S90 ו-V90.

הקניית יכולת אפייון פנאי/שטח מסוים מסבירה מדוע קבוצת JLR צריכה מכונית סאלון-פאר גדולה בנוסף לדגמי ה-XF וה-XJ של יגואר, שיישארו בתצורת הסדאן הקלאסית. על פי הדיווח הדגם המיועד להיות מוצג יחלוק בסיס מכאני משותף עם הדור הבא של היגואר XJ, שבהתאם לאסטרטגיה של יגואר להציע גרסאות חשמליות לכל דגמיה בשנת 2020, יוצע גם הוא עם הנעה חשמלית.

ה-Road Rover המקורית

אגב, השימוש בשם Road Rover מהווה סגירת מעגל היסטורית. לנד רובר בראשית דרכה הייתה חלק מקבוצת רובר על גלגוליה השונים עד אשר נמכרה בשנת 2000 לפורד. בסוף שנות ה-50' השתעשעו בלנד רובר בהצגת דגם כביש בעל הנעה אחורית בלבד, ואף יצרו אבטיפוס בשם Road Rover אשר עשה שימוש במנוע השישה צילינדרים של הרובר P5 וברכיבים נוספים ממנה. אבהטיפוס לא הגיע לייצור סדרתי, אך הוא שימש השראה לאנשי לנד רובר כאשר פיתחו עשור לאחר מכן את הריינג' רובר.

 


תגובות

אופיר דואק

נכתב על-ידי אופיר דואק

עיתונאי רכב מאז 2003 וכותב מאז כיתה א'. החל את דרכו במגזין אוטו, כתב במגזין ביזניסוויק ישראל וערך את האתר הדו-גלגלי דו"גרי. הקים את המגזין האינטרנט "אוקטן גבוה". אוהב כל דבר שיש לו גלגלים ומנוע שעובד על דלק מאובנים, חובב נוסטלגיה מוטורית ומתמחה בחדשות רכב ומבחני דרכים.

ארכיון: