• Ad
  • סמל"ת מוכרת את החברה שמייבאת את ארקטיק קאט, בטא וגאס גאס. מטרו קונה רק את ארקטיק קאט. מבולבלים? גם אנחנו. מה שברור זה שאם הממונה על ההגבלים העסקיים יאשר את העסקה תגדיל מטרו את הפער בינה לבין כלל שוק האופנועים והשטח בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 9/2/17 14:00

     

    חברת סמל"ת, יבואנית הרכב הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות, יוצאת מעסקי האופנועים והשטח ומוכרת אותם ליבואנית הדו-גלגלי הגדולה בישראל, חברת מטרו – בכפוף לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

     

     

    בהודעה לעיתונות שפרסמה אתמול (ד') חברת 'מטרו' היא דיווחה על מכירת זיכיון היבוא (ומן הסתם גם המלאי והאחריות כלפי לקוחות קיימים) של חברת Arctic Cat האמריקנית, יצרנית של טרקטורונים, אופנועי שלג, SBS וכלי עבודה ממונעים.

    בהודעה נכתב שהעברת הזיכיון מבוצעת לנוכח רכישת ארקטיק קאט על-ידי קונצרן Textron, אשר חטיבת EZGO (שמייצרת רכבי גולף וכלי רכב תפעוליים) ששייכת לו מיוצגת בישראל על-ידי חברת מטרו.

    לדברי מטרו, רכישת זיכיון היבוא של ארקטיק קאט בישראל "תאפשר ל-Textron לתת מענה שיווקי לשוק רכבי השטח הספורטיביים שצומח בקצב מואץ בארצות הברית ובשווקים אחרים כולל ישראל, ולהתברג בשלישיית היצרנים הגדולה בעולם בתחום".

    מבחינת מטרו יש בכניסה לשוק ה-SBS (טרקטורוני שטח גדולים) משום מענה לתחרות הקיימת בתחום מצד דל"ב מוטוספורט יבואנית פולאריס ועופר-אבניר יבואנית קאן אם.

    אלא שהיום פרסמה סמל"ת הודעה לעיתונות שממנה עולה ש'מטרו' רוכשת מסמל"ת לא רק את זיכיון היבוא אלא את כל חברת 'מוטוטראק' אשר הוקמה בשנת 2010 כחברת בת בבעלות מלאה של סמל"ת לצורך ייבוא ושיווק אופנועי השטח המקצועיים של חברת גאס גאס הספרדית (אשר בינתיים עברה סדרת משברים).

    בשנת 2014 רכשה מוטוטראק את זיכיון היבוא של ארקטיק קאט, אשר יובא בעבר לישראל על-ידי חברת 'קשר ימי', ובחודש מאי 2016 רכשה את זיכיון היבוא של אופנועי חברת בטא האיטלקית מידי חברת דל"ב מוטוספורט.

    אנשי מטרו, בתגובה, אומרים שהם רכשו רק את זיכיון היבוא של ארקטיק קאט.

    מטרו היא יבואנית האופנועים הגדולה בישראל, והיא מייבאת בין השאר את אופנועי סאניאנג, קאוואסאקי ויאמאהה (וכן 'אקסס', מלגזות קלארק, כלים תפעוליים מתוצרת מרשל, טיילור דאן ו-E-Z-GO, והיא גם המפיצה של קלנועית אפיקים) – ונטילת זיכיון יבוא נוסף, או שלושה, בתחום הדו-גלגלי והשטח תצטרך לקבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

    מכל מקום, בהנחה שהעסקה תתבצע המשמעות היא שחברת סמל"ת – אשר מייבאת כיום את קבוצת פיאט (כולל משאיות איווקו), סובארו, וקבוצת קרייזלר – תצא לחלוטין מן התחום הדו-גלגלי ומתחום השטח.

    מחברת סמל"ת נמסר לנו ש'מטרו' רכשה את הפעילות כולה וכן שעובדים שיחפצו להיקלט ב'מטרו' יוכלו לעשות כך. בחברה סרבו לגלות בשלב זה את היקף העסקה, אם כי יש לשער שהוא יופיע בדוחות הכספיים הבאים של חברת קרסו מוטורס, אשר מחזיקה ב-33% מן הבעלות ב'מטרו'.

    אנשי 'מטרו' טרם מסרו מדוע קיים פער בין הודעתם מאתמול לבין הודעת סמל"ת מהיום, ובעיקר מה בכוונתם לעשות עם זיכיון היבוא של אופנועי 'בטא', אולם ברגע שנקבל תשובות – נעדכן.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם סמל"ת מכרה ל'מטרו' את כל עסקי האופנועים והשטח?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.