הטוב, הרע והמכוער: המכונית הכי אמינות והכי גרועות של אמריקה

מגזין הצרכנות האמריקאי "קונסיומר ריפורטס" בדק מעל לחצי מיליון מכוניות וקבע מי הכי פחות "רואה מוסך". היפניות ובראשן טויוטה בראש ותוצרי קונצרן קרייזלר עדיין מתקשים להפגין אמינות
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

Oil Check 01אין ספק שפרמטרים כמו עיצוב, ביצועים, צריכת דלק ונוחות חשובים לכל מי שרוכש מכונית חדשה או משומשת, אבל משום שמרביתנו לא מאוד אוהבים להיתקע בצד הדרך או לבקר כל יומיים במוסך כל אותם דברים רבי חשיבות לחוויית השימוש היומיומית מקבלים, במיוחד בעת רכישת מכונית משומשת, חשיבות משנית אל מול נתון אחד – מידת האמינות של הרכב לאורך זמן.

הבעיה היא שבעוד שבכל הקשור לנושאים כמו נוחות, גימור וביצועים קל למצוא לא מעט מידע אמין במבחני הדרכים המתפרסמים במקומות שונים וכמובן גם כאן ב-TheCar, בכל הנוגע לרמת האמינות לאורך זמן ולשרידות המכלולים השונים לאחר שנים של שימוש קיים חוסר משמעותי במידע אמין ולמרות חדוות השיתוף האובססיבית של אנשים בעידן הויראלי, ברוב המקרים הדעות הרווחות בציבור מסתמכות על שמועות ממקור שלישי, על דעות קדומות ועל עצות לא ממש מבוססות של מומחים מטעם עצמם.

עוד ב-TheCar:
בתמונה לפניכם: טנדר טויוטה עם מיליון מייל
5 שנות אחריות גם לפיז'ו
מדינת ישראל עוברת לטופלס: כל המכוניות הפתוחות שנמכרות בארץ

מסיבות השמורות עימם ציי רכב הגדולים וחברות הליסינג המקומיות מעדיפים לשמור את הנתונים שברשותם הרחק מעיני הציבור וכדי לנסות לתת מענה אמיתי לשאלה שמטרידה מאות אלפי רוכשי מכוניות חדשות ומשומשות מדי שנה אין מנוס אלא לחפש תשובות מעבר לים אצל גופים כמו הקונסיומר ריפורטס האמריקאי הקיים כבר משנת 1933, או אצל חברת וורנטי דיירקט הבריטית שהוקמה בשנת 1997, שני גופים המפרסמים דירוגי אמינות מבוססים.

השבוע, כנהוג כבר שנים רבות לקראת סוף אוקטובר, הקונסיומר ריפורטס פרסם את סקר האמינות השנתי שלו המתבסס על נתונים שנאספו מחצי מיליון כלי רכב מהדגמים הפופולריים בארץ הדוד סם.
אמנם שוק הרכב האמריקאי, הדגמים הפופולריים בו, מפרטי המנועים והמותגים הנמכרים לא לגמרי חופפים לשוק שלנו כאן, אבל דו"ח האמינות המדובר בהחלט רלוונטי מאוד גם לשוק הרכב הארץ ישראלי.

בניגוד לעבר, בשנים האחרונות בקונסיומר ריפורטס לא מסתפקים רק ב"ברזלים" ונותנים משקל בדירוג גם לאבזרי העזר כמו מערכות הבידור ועזרי הבטיחות האקטיביים.

באופן לא ממש מפתיע וממש כמו שכל סוחר רכב קטן יכול לספר לכם, אין ממש חדש תחת השמש ותוצרי המותגים המגיעים מארץ השמש העולה, כשלושה וחצי עשורים לאחר שפתחו פער אמינות על המתחרים מאירופה ומארצות הברית, עדיין מצדיקים את התדמית החסונה שלהם עם יותר ממחצית מהמקומות הראשונים בעשיריה הפותחת של דגמי הרכב האמינים על פי דירוג מגזין הצרכנות האמריקאי.
יתרה מזאת, תוצרי קונצרן טויוטה (המותגים טויוטה ולקסוס) מוכיחים שוב את המוניטין שלהם בתחום עם חמישה דגמים ברשימה.
הרשימה גם כוללת חמישה דגמים שהוצגו השנה ולמעשה מדורגים על פי נתונים שנאספו בתקופה קצרה יחסית, זאת לעומת חמישה דגמים ותיקים יותר המשקללים נתונים שנאספו במשך מספר שנות שימוש.

במוסך 00443

הכי אמינים שיש 

טויוטה פריוס
הדור החדש של הפריוס ממשיך את המסורת של קודמיו ומציב שוב את המכונית ההיברידית המפורסמת בעולם במקום הראשון בדירוג האמינות.
אמנם הפריוס החדשה לא הביאה עמה בשורה בכל הנוגע למערכת ההיברידית, אך בקונסיומר ריפורטס מציינים, מעבר לאמינות המופלגת ולעלות השימוש הכוללת הנמוכה הודות לצריכת דלק נמוכה, כי הפריוס החדשה כוללת מערכת שליטה ידידותית יותר למשתמש, נוחות נסיעה טובה, שיפור חד ביכולות הדינמיות ושיפור משמעותי בצריכת הדלק, זאת על אף השימוש ביחידת הנעה דומה לזו של הדור הקודם.

טויוטה פריוס 4 - 2016.jpg - 007

לקסוס CT200h
במקום השני ברשימה אנו מוצאים את האחות המפוארת של הפריוס, ה-CT200h, המבוססת על הדור הקודם של הפריוס ונהנית כמוה ממוניטין אמינות מצוין ומעלות שימוש כוללת נמוכה ביותר.

אינפיניטי Q70
אנו נשארים בניחוח פרימיום ובמקום השלישי ברשימה פוגשים את מכונית הסאלון של אינפיניטי, ה-Q70 (שנקראה בעבר M), שהפגינה, למרות שלל מערכות עזר ובידור, אמינות טובה והייתה אהובה על משתמשיה בזכות מנועים עוצמתיים, תא נוסעים איכותי ונוחות נסיעה טובה.

אודי Q3
רכב הפנאי הקטן של אודי הוא הנציג הראשון של תוצרי היבשת הישנה והגיע למקום מכובד ברשימה הודות למנוע ולתיבת הילוכים מוצלחים (בארצות הברית משווקת גרסת ה-2.0 ליטרים עם 200 כ"ס ותיבת הילוכים DSG עם מצמדים רטובים ו-6 יחסי העברה), עלות שימוש כוללת נמוכה הודות לצריכת דלק טובה יחסית לרכבי פנאי ותא נוסעים אמנם מעט פשוט למראה אך איכותי.

אאודי Q3 מודל 2015

לקסוס GX
במקום החמישי אנו פוגשים שוב מכונית מתוצרת קונצרן טויוטה בדמות לקסוס GX שהיא למעשה גרסה מהודרת יותר לרכב הפנאי הקשוח של טויוטה, הלנד קרוזר.
הרכב מציג מוניטין אמינות מושלם ולמרות מבנה מיושן הכולל שלדת סולם, הוא זוכה לציונים טובים גם בכל הנגוע לאיכות הנסיעה וכמובן ליכולות הגבוהות והלא שגרתיות בעידן כל דגמי הכמו-שטח, כשהאספלט נגמר.

לקסוס GS
ממשיכים עם לקסוס גם במקום השישי אותו תופסת מכונית הסאלון של החברה, ה-GS.
מכונית הסאלון, בגרסותיה השונות, הפגינה אמינות טובה וזכתה לציונים טובים גם בכל הנוגע לשילוב בין נוחות נסיעה ומרווח פנימי ליכולות דינמיות גבוהות וביצועים טובים. כמו כן מפרט הבטיחות, הכולל מערכות אקטיביות כסטנדרט, זכה לביקורות חיוביות.

מרצדס GLC
נוכחות ראשונה (ויחידה) למרצדס ברשימה עם ה-GLC, רכב פנאי בגודל בינוני שהחליף השנה את ה-GLK האנמי ומבוסס על ה-C קלאס החדשה.
בשנה הראשונה שלו על הכביש רכב הפנאי של מרצדס הפגין אמינות טובה עם מגוון מנועי טורבו עוצמתיים וחסכוניים למדי ותיבת 9 הילוכים אוטומטית שעובדת טוב. בקונסיומר רפורטס מציינים גם את השיפור באיכות הנסיעה והמרווח מאחור, אך פחות מתלהבים ממערכת הבידור המסובכת לתפעול ומהאפשרות לצייד את הרכב במערכת נהיגה אוטונומית חלקית לא מספיק טובה.

שברולט קרוז
הקרוז הקודמת הושקה ב-2008 עם שאיפות גדולות, אך עד מהרה התגלתה כלא לגמרי מבושלת ומעבר ליכולות בינוניות זכתה גם למוניטין אמינות לא מאוד מרשים. כניסתה של הקרוז החדשה למקום השמיני בדירוג האמינות של הקונסיומר ריפורטס בהחלט מראה שבשברולט הפעם כנראה הקפידו יותר והציגו משפחתית גלובלית שלא סובלת ממחלות ילדות.
כמו כן מערך הבידור, המאפשר בחירה בין אפל קאר-פליי לאנדרואיד אוטו, זוכה לביקורת חיוביות יחד עם שיפור המרווח במושב האחורי ומערכות בטיחות מתקדמות בחלק מרמות האבזור.

שברולט קרוז החדשה 2016

אודי Q7
הדור החדש של רכב הפנאי הגדול של יצרנית הפרימיום מאינגולשטאט הגיע למקום ה-9 המכובד בדירוג האמינות והוכיח שלמרות שלל מערכות מתקדמות המעניקות לו ביצועים מצוינים, אחיזה גבוהה ורמת נוחות נסיעה מצוינת הוא מצליח להיות אמין מאוד (לפחות בשנתו הראשונה בשוק) וידידותי למשתמש.

טויוטה 4 ראנר
הכוכבת הבלתי מעורערת של דירוגי האמינות של קונסיומר ריפורט סוגרת גם את העשיריה הפותחת עם ה-4 ראנר, רכב פנאי-שטח (מקביל בגודלו ללנד קרוזר) שלא משווק בישראל. ה-4 ראנר מבוסס על טנדר הפיק אפ של החברה ועל אף שלא מדובר ברכב שמציג יכולות או תחכום רב הוא מפגין אמינות טובה, מצויד במנוע עוצמתי עם צריכת דלק מתקבלת על הדעת ואהוב על הלקוחות.

 

הצד הפחות זוהר של הרשימה: הדגמים הכי פחות אמינים באמריקה  

מן העבר השני, בקונסיומר ריפורטס פרסמו גם את "רשימת הבושה" של עשרת הדגמים שקיים סיכוי יותר מסביר שתתקעו איתם בצד הדרך או תסבלו מבעיות חוזרות ונשנות.
במקום העשירי אנו פוגשים את הפיאט 500L הסובלת מגיר (אוטומטי שלא משווק בארץ) עם נטיה להחלקת הילוכים ובעיות חשמל.
במקום ה-9 מהסוף ניצב רכב הפנאי במימדים אמריקאים GMC יוקון הסובל מרעידות בהגה ומערכת בידור בעייתית.
במקום ה-8 נמצאת הפורד פיאסטה שספגה הרבה תלונות על תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלה שסובלת מהעברות הילוכים נוקשות, החלפות קלאצ'ים תכופות, רעשים ונזילות.
המקום ה-7 ברשימת הלא אמינות שייך לטנדר הפיק-אפ הגדול ראם 2500 הסובל מרעידות בהגה, תקלות בחיישנים ובמערכת ההנעה הכפולה.
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה "מככבת" אף היא ברשימה במקום ה-6 עם המודל X הסובלת ממנגנון דלתות שחף אחוריות בעייתי.
המקום ה-5 ברשימה שייך לקרייזלר 200 בעיקר בשל בעיות בתיבת 9 ההילוכים האוטומטית שלעיתים נתקעת בהילוכים ואפילו מתמהמהת בתחילת תנועה.
במקום הרביעי ניצב השברולט סברבן הענק הסובל מנזילות מחלון השמש ובעיות בתיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה.

Fiat 500L_2013_02

ועכשיו קבלו במטח עגבניות רקובות את שלושת הרכבים הכי פחות אמינים באמריקה.

במקום השלישי הרנגייד הקטן של ג'יפ שסבל מבעיות בתיבת ההילוכים, נשירת חלקי פלסטיק חיצונים ואפילו חוסר איזון מסוכן של מערכת הבלמים.

כמו בישראל גם בארצות הברית, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של הפורד פוקוס התגלתה כבעייתית מאוד ופגעה קשות בתדמית הדגם שהגיע למקום השני בדירוג הבושה עם תלונות חוזרות ונשנות על העברות הילוכים מתלתלות, גיר מחליק ורעידות המהוות מטרד ממשי לנהיגה במהירות איטיות.

הרכב הכי פחות אמין בארצות הברית על פי הדירוג של הקונסיומר ריפורטס הוא קאדילק אסקלייד הענק והיוקרתי, שלמרות תג המחיר המכובד, סובל מבעיות במערכת ההנעה הכפולה הנתקעת בהנעה 4 על 4, מערכת בידור שמפסיקה לעיתים לתפקד ונזילות מים מחלון השמש.

Focus

המותגים האמינים ביותר ואלה שהרבה פחות

כפי שניתן להבין מדירוג הדגמים, מותגים מהמזרח הם האמינים ביותר ורכבים של מותגים אמריקאים סובלים לא פעם מבעיות בבקרת האיכות ופעולה של חלק מהמכלולים.
קיה פיקנטו. צלם נעם ונד
גם בהתייחסות רחבה יותר לכלל ההיצע של כל יצרן, באופן לא ממש מפתיע, טויוטה ולקסוס תופסות את המקום הראשון והשני בהתאמה.
את המקום השלישי בדירוג המותגים האמינים תופסת ביואיק שהציעה בשנת הדגם החולפת מכוניות בנויות היטב ואמניות למדי, במקום הרביעי נמצאת אודי שנהנית מדירוגי אמינות מעל לממוצע כבר כמה וכמה שנים, ולמקום החמישי הגיעה קיה שבאופן עקבי תוצריה מתגלים כאמינים יותר מאלה של חברת האם שלה יונדאי.

בצד הפחות זוהר של הרשימה, בחמשת המקומות האחרונים בדירוג האמינות, אנו מוצאים השנה את טסלה שזכתה לביקורות רבות בגללפתיחת דלתות השחף במודל X ואחריה בתחתית את דודג', קרייזלר, פיאט וראם השייכים כולם לקונצרן קרייזלר-פיאט ומצביעים, ככל הנראה, על קושי ממשי של הקונצרן האמריקאי-איטלקי לייצר מכוניות אמינות.

ראם 2500

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.