נבחרת
הכותבים
בקרוב בקו 4? טסלה תשיק מיניבוס לתחבורה ציבורית

בקרוב בקו 4? טסלה תשיק מיניבוס לתחבורה ציבורית

טסלה לא עוצרת ומסרבת לתת לפרשת התאונה במצב אוטונומי להפריע לה להמשיך בפול גז (ללא פליטת מזהמים, כמובן) בדרך לכיבוש עוד ועוד יעדים. כעת על פרק מיניבוסים עירוניים חשמליים ובעלי יכולת אוטונומית


אלון מאסק

אלון מאסק

לפני מספר שבועות, לאחר שהשלימה בהצלחה יתרה את כל הסעיפים של החלק הראשון בתוכנית האב שלה להפוך ליצרנית רכב משמעותית, טסלה חשפה פרטים ראשונים בנוגע לחלק השני של תוכנית המתאר שלה לשנים הבאות שכוללת את השלמת הקמתו של מפעל הייצור הגדול של החברה ויספק גם אנרגיה סולארית בכמויות מסחריות להמונים, השקת רכב פנאי חשמלי קומפקטי שיקרא מודל Y ויתבסס על המודל 3, טנדר פיק-אפ חשמלי, משאית כבדה חשמלית ובנוסף, אלון מאסק הפתיע וחשף שהחברה תשיק גם פתרון לתחבורה ציבורית עירונית.
בעוד שרוב הפרשנים סברו שההצהרה מבשרת את כניסתה של היצרנית מעמק הסיליקון לשוק האוטובוסים החשמליים הנשלט ברובו על ידי יצרניות סיניות, העיתונאים של Jalopnik פירשו את הדברים אחרת וטענו שהכוונה של מאסק הייתה למעשה למיניבוס קומפקטי בהשראת הפולקסווגן טרנספורטר באס המיתולוגי.

ובכן, מסתבר שהם צדקו ומאסק אישר בציוץ בטוויטר שהחברה מפתחת מיניבוס עירוני רבוע שיבוסס על פלטפורמת רכב הפנאי הדגול של החברה, המודל X.
בציוץ הוסיף מאסק שלמרות גודלו הקומפקטי ביחס לאוטובוסים קיבולת הנוסעים של הדגם החדש תהיה גדולה באופן מפתיע.

על פי התוכנית של טסלה, אותם מיניבוסים יציגו יכולות תנועה חצי אוטונומיות או אוטונומיות מלאות ובזכות גודלם הקומפקטי והיכולת שלהם להאיץ ולבלום ממש כמו רכבים פרטיים הם לא יגרמו לעיכובים בתנועה ויהיו יעילים יותר לקווים רבים בהם ממילא במרבית שעות היום התפוסה חלקית מאוד.

עוד ב-TheCar:
קריאות בארצות הברית: לאסור שימוש ב"טייס האוטומטי" ברכבי טסלה
אישור חצי רשמי: טסלה מפתחת מכונית ספורט קיצונית
המודל 3 של טסלה נחשפת ושוברת שיאים חדשים

אילוסטרציה, עיבוד מחשב

אילוסטרציה, עיבוד מחשב

בשלב זה לא לגמרי ברור כמה מושבים יכיל כל מיניבוס חשמלי שכזה, אך בהתחשב בעובדה שהסוללות יותקנו ברצפת הרכב ומנוע חשמלי שיתאים לקצב תנועה עירוני לא צריך להיות גדול בהחלט נראה שניתן יהיה לעשות שימוש בכמעט כל סנטימטר לרווחת הנוסעים.
העובדה שמדובר בדגם שמבוסס על פלטפורמה ומכלולים קיימים תוזיל באופן משמעותי מאוד את עלויות הפיתוח ותאפשר לטסלה להגיע לשלב הייצור הסדרתי בתוך שנה עד שנתיים.

יתכן גם שטסלה תבחר להציג שני דגמי משנה – גרסת בסיס גלגלים ארוך לשימוש כרכב ציבורי לכרך וגרסת מיניוואן פרטי מרווח שיעשה שימוש במנוע גדול יותר ויציג קבינה מפנקת יותר עם עד 8 מושבים כדי להתחרות ברכבים דוגמת טויוטה סיינה והונדה אודיסי שעדיין, למרות ההעדפה הברורה של מרבית הלקוחות שבוחרים ברכבי פנאי, נחשבים לרכבי "סוקר מאם" פופולרים מאוד ברחבי ארץ הדוד סם.

אי אפשר בלי לשאול שוב מתי סוף סוף נראה את רכבי טסלה בארץ הקודש וכעת להוסיף משאלה – במהרה בימינו – להחלפת הדיזלים המטרטרים והמזהמים של מוניות השירות בקו 4 ו-5 במיניבוסים החשמליים של טסלה.


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: