נבחרת
הכותבים
אלפא רומיאו חוזרת לפורמולה 1

אלפא רומיאו חוזרת לפורמולה 1

אלפא רומיאו חברה עם קבוצת סאובר השוויצרית ותתחרה כבר בעונה הקרובה תחת השם 'אלפא רומיאו סאובר'. פרארי תספק את המנועים ל"קבוצת הבת" שלה


פיאט קרייזלר הכריזה רשמית על הסכם שנחתם בינה לבין קבוצת המירוצים השוויצרית 'סאובר', לפיו החל מעונת הפורמולה 1 הקרובה תהווה סאובר בסיס לקבוצת המירוצים 'אלפא-רומיאו סאובר'.

 

 

השותפות מוגדרת אמנם כ"שותפות טכנית ומסחרית", אולם המשמעות המעשית שלה היא שלסאובר יש הזדמנות להתקדם סוף סוף מן המקום האחרון בגריד אל מרכז השדה עם תמיכה פיננסית וטכנולוגית של יצרנית רכב מן השורה. בהודעה לעיתונות שפרסמה פיאט-קרייזלר נכתב שקבוצת המירוצים של אלפא תעשה שימוש במנועים החדשים שפיתחה פרארי, שהיא חברה אחות של פיאט-קרייזלר.

"ההסכם עם צוות הפורמולה 1 סאובר הוא צעד משמעותי בעיצוב מחדש של המותג אלפא רומיאו, אשר יחזור לפורמולה 1 לאחר היעדרות של יותר מ -30 שנה", צוטט בהודעה לעיתונות סרג'יו מרקיונה שמכהן גם כמנכ"ל פיאט קרייזלר וגם כיו"ר פרארי. "ההסכם", הוסיף מרקיונה, "כולל שיתוף פעולה אסטרטגי, מסחרי וטכנולוגי בכל תחומי הפיתוח הרלוונטיים, כולל גישה לידע הנדסי ולמומחיות של הצוות הטכני של אלפא רומיאו. שותפות זו תספק הזדמנויות נוספות עבור שני הארגונים בפורמולה 1 ובתעשיית הרכב בכלל".

הזוי: אלפא רומיאו בדרך חזרה לפורמולה 1

בשלב זה טרם פורסם כמה כסף הקציב מרקיונה לפרויקט הפורמולה 1, אם כי ברור שמדובר בכסף גדול. להשתתפות, ובעיקר להצלחה, בפורמולה 1 יהיה ערך תדמיתי חשוב עבור אלפא-רומיאו, בעיקר בשעה שזו רוצה להסתער על השוק הצפון אמריקני, ובכל זאת קשה להשתחרר מן הרושם שמדובר בהימור לא קטן בעידן שבו רוב יצרניות הפרימיום שוקלות פרישה מסידרת המירוצים הזאת ומשקיעות את רוב כספי המו"פ שלהן בטכנולוגיה אוטונומית ובמערכות הנעה אלטרנטיביות.

עבור קבוצת סאובר, שנאבקת לא מעט שנים בקשיים כלכליים, מדובר בחבל הצלה. הקבוצה, שסיימה את העונה במקום האחרון באליפות היצרנים עם 5 נקודות בלבד, עושה שימוש במנועים מתוצרת פרארי מזה עשרים שנים, למעט מספר שנים שבהם רכשה מנועים מב.מ.וו.

מערכת היחסים הצפויה כעת בין פרארי ל'אלפא רומיאו סאובר' תהיה דומה לזאת שבין שתי הקבוצות של 'רד בול' – 'טורו רוסו' ו'רד בול'. הקבוצה טרם דיווחה מי ינהג עבורה בעונה הבאה אולם בבורסת השמות עלו כבר שמותיהם של נהג המבחן של פרארי, אנטוניו ג'ובינוזי, אלוף ה-GP2 צ'רלס לקלר.

 

 

אלפא רומיאו בנתה את המותג שלה בתחילת ואמצע המאה הקודמת בזכות הצלחותיה בעולם המירוצים, החל מן הגרנד פרי של 1925, והייתה אחד הכוחות המובילים החל בעונת 1950 כאשר זכתה פעמיים ברצף בעונות 50 ו-51 עם נהגים מפורסמים כמו חואן מנואל פאנגי'ו ונינו פארינה. אלפא גם סיפקה מנועים למספר קבוצות גרנד פרי בשנים 1961 עד 1979, לפני שחזרה להתחרות עם קבוצה רשמית בין השנים 1979 ל-1985, ואז הוסיפה לספק מנועים עד לשנת 1988.


תגובות

גיל מלמד

נכתב על-ידי גיל מלמד

עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה.
כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'.
ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.