נבחרת
הכותבים
אין חדש תחת השמש: גם ב-2017 מכוניות מארץ השמש העולה הן האמינות ביותר  

אין חדש תחת השמש: גם ב-2017 מכוניות מארץ השמש העולה הן האמינות ביותר  

סקר האמינות השנתי של מגזין הצרכנות הנחשב בעולם המבוסס על נתונים שהתקבלו מבעליהם של יותר מ-600 אלף מכוניות, מדרג את הדגמים הכי אמינים באמריקה ואת אלו שהרבה פחות. כמו תמיד בעשורים האחרונים היפנים בראש


אין ספק שבדרך לבחירת מכונית חדשה או משומשת יש הרבה פרמטרים שצריך לקחת בחשבון ובעוד שיש לא מעט אנשים שיתנו משקל משמעותי יותר לעיצוב או לנוחות בבחירה שלהם, אחרים ייחסו יותר חשיבות לביצועים או לאבזור.
בכל מקרה, מאחר שמרביתנו לא מאוד אוהבים להיתקע בצד הדרך או לבקר כל יומיים במוסך נראה שכל אותם דברים רבי חשיבות לחוויית השימוש היומיומית מקבלים משום מה חשיבות משנית אל מול נתון אחד שמעלה ומפיל מכוניות – רמת האמינות שלהן.

הבעיה היא שבעוד שבכל הקשור לנושאים כמו נוחות, גימור וביצועים קל למצוא לא מעט מידע אמין במבחני הדרכים המתפרסמים במקומות שונים וכמובן גם כאן ב-TheCar, בכל הנוגע לרמת האמינות לאורך זמן ולשרידות המכלולים השונים לאחר שנים של שימוש קיים חוסר משמעותי במידע אמין ולמרות חדוות השיתוף האובססיבית של אנשים בעידן הויראלי, ברוב המקרים הדעות הרווחות בציבור מסתמכות על שמועות ממקור שלישי, על דעות קדומות ועל עצות לא ממש מבוססות של מומחים מטעם עצמם.

עוד ב-TheCar: 
בגלל הגאדג'טים: ירידה נוספת באמינות כלי הרכב 
ענקית יפנית סיפקה מתכות פגומות לתעשיית הרכב במשך שנים  
דילמת שלב הביניים: לאפשר למכונית לנהוג בעצמה ולשמור על הנהג עירני

מסיבות השמורות עימם ציי הרכב הגדולים וחברות הליסינג המקומיות מעדיפים לשמור את הנתונים שברשותם הרחק מעיני הציבור וכדי לנסות לתת מענה אמיתי לשאלה שמטרידה מאות אלפי רוכשי מכוניות חדשות ומשומשות מדי שנה אין מנוס אלא לחפש תשובות מעבר לים, אצל גופים כמו הקונסיומר ריפורטס האמריקאי הקיים כבר משנת 1933, או אצל חברת וורנטי דיירקט הבריטית שהוקמה בשנת 1997, שני גופים המפרסמים דירוגי אמינות מבוססים.

השבוע, כנהוג כבר שנים רבות לקראת סוף אוקטובר, הקונסיומר ריפורטס פרסם את סקר האמינות השנתי שלו המתבסס הפעם על נתונים שנאספו מכ-640 אלף בעלי כלי רכב כלי רכב מהדגמים הפופולריים בארץ הדוד סם.

אמנם שוק הרכב האמריקאי, הדגמים הפופולריים בו, מפרטי המנועים והמותגים הנמכרים לא לגמרי חופפים לשוק שלנו כאן, אבל דו"ח האמינות המדובר בהחלט רלוונטי מאוד גם לשוק הרכב הארץ ישראלי.

בניגוד לעבר, בשנים האחרונות בקונסיומר ריפורטס לא מסתפקים רק ב"ברזלים" – תפקודם של המנוע, הגיר, מערכת המתלים והבלמים ונותנים משקל משמעותי למדי בדירוג גם לאביזרי העזר כמו מערכות הבידור ועזרי הבטיחות האקטיביים.

באופן לא ממש מפתיע וממש כמו שכל סוחר רכב קטן יכול לספר לכם, אין ממש חדש תחת השמש ותוצרי המותגים המגיעים מארץ השמש העולה, כשלושה וחצי עשורים לאחר שפתחו פער אמינות על המתחרים מאירופה ומארצות הברית, עדיין מצדיקים את תדמית האמינות החסונה שלהם עם לא פחות מ-8(!) מהמקומות בעשיריה הפותחת של דגמי הרכב האמינים על פי דירוג מגזין הצרכנות האמריקאי. מתוך שמונת הדגמים ממוצא יפני, תוצרי קונצרן טויוטה (המותגים טויוטה ולקסוס) מוכיחים שוב את המוניטין המוצק שלהם בתחום עם מספר לא יאמן של 7  דגמים בעשיריה הראשונה.

לבד מטויוטה ברשימת הדגמים האמינים ביותר ניתן למצוא גם מכוניות מתוצרת אינפיניטי, קיה הקוריאנית ואודי – שהיא הנציגה הבודדת של תעשיית הרכב המפוארת של אירופה ברשימה.

חלק לא מבוטל מהדגמים ברשימה הם ותיקים למדי, מה שהופך את ההצטיינות שלהם למרשימה עוד יותר מאחר שמסד הנתונים שנלקח בשקלול הוא רחב יותר ומקיף יותר שנות שימוש, אבל מן העבר השני לדגמים ותיקים יש גם יתרון מסוים משום שבהלך תקופת חייהם ליצרנים היה מספיק זמן כדי לפתור כל מיני מחלות ילדות, לתקן כשלים תכנוניים או לשפר ממשקים לא נוחים לתפעול במערכת הנלוות שלהם.

קיה נירו

הנירו הקוריאני הוא למעשה הרכב היחידי ברשימת האמינות ששיווקו החל רק השנה (בארה"ב). הלקוחות מציינים את פשטות התפעול של הרכב למרות שהוא מצויד במערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בקרת שיוט וסטייה מנתיב אקטיביות ובלימת חירום אוטונומית. גם יחידת ההנעה ההיברידית זוכה לשבחים בזכות נעימות תפעול ונתוני צריכת דלק מרשימים בתנאי אמת.

טויוטה 86 / סובארו BRZ

צמד התאומות הסיאמיות מיפן מוכיח שאין שום סתירה בין יכולות ניהוג גבוהות והנאה יוצאת דופן מנהיגה לאמינות ברמה הגבוהה ביותר.

לקסוס ES

הנוכחות הראשונה של לקסוס ברשימה היא עם ה- ES – למעשה גרסה מפוארת עם תג פרימיום בחזית של הטויוטה אבלון (גרסה נאה יותר של הקאמרי שלא מיובאת לארץ), אך למרות שלא מדובר ברכב מרגש במיוחד הלקוחות מציינים לטובה את היעילות של הגרסה ההיברידית וכמובן את האמינות המוחלטת.

לקסוס GS

ממשיכים עם לקסוס והפעם עם מכונית הסאלון של החברה, ה-GS. מכונית הסאלון, בגרסותיה השונות, הפגינה אמינות טובה וזכתה לציונים טובים גם בכל הנוגע לשילוב בין נוחות נסיעה ומרווח פנימי ליכולות דינמיות גבוהות וביצועים טובים. כמו כן מפרט הבטיחות, הכולל מערכות אקטיביות כסטנדרט, זכה לביקורות חיוביות.

יתרה מזאת, היצע הגרסאות מאפשר ללקוחות שונים להתחבר לדגם ובעוד ששוחרי איכות הסביבה בוודאי יבחרו בגרסה ההיברידית, חובבי הביצועים ילכו על ה-GSF עם מנוע V8 עצבני המפיק יותר מ-450 כ"ס.

אודי Q3

ה-Q3  הוא למעשה הדגם האירופאי היחידי שזכה למקום בעשיריה הראשונה. רכב הפנאי הקטן של אודי הגיע למקום מכובד ברשימה הודות למנוע ולתיבת הילוכים מוצלחים (בארצות הברית משווקת גרסת ה-2.0 ליטרים עם 200 כ"ס ותיבת הילוכים DSG עם מצמדים רטובים ו-6 יחסי העברה), עלות שימוש כוללת נמוכה, חווית נהיגה גבוהה ביחס לרכבי פנאי, תא נוסעים איכותי ושקט ונוחות נסיעה טובה.

טויוטה RAV4

מאז הדור הראשון שהיה ממציאי סגמנט רכבי הפנאי הרכים, כבוד ה-RAV4 זוכה לפופולריות גבוהה בארצות הברית ומצדיק את מוניטין האמינות המוצק שלו. הדור הנוכחי שהוצג ב-2013 אמנם כבר נמצא בערוב ימיו ומלכתחילה היה פחות צעיר ושיקי מקודמיו, אבל בכל הנוגע לתמורה למחיר (בארה"ב), נוחות השימוש והאמינות הראב עדין גורף ציונים גבוהים המאפשרים לו להיכלל בעשיריה הפותחת.

 

לקסוס IS

על אף שחלק מהרוכשים ציינו שה-IS פחות ספורטיבית ותוססת ממה שהעיצוב שלה משדר, בסך הכל מרבית הלקוחות מרוצים מהבחירה ביוקרתית הקומפקטית שמציעה איכויות מרשימות שהגיעו מאחיה הגדולים, עיצוב נאה, תפעול ידידותי למשתמש וכמובן אמינות גבוהה בהרבה אל מול המתחרות בסגמנט.

טויוטה פריוס V

על אף שאל מול העיצוב המרהיב של הפריוס בדורה הנוכחי גרסת המיניוואן המבוססת על הדור השלישי נראית משמימה למדי, המרחב הפנימי הנדיב, יעילות מערכת ההנעה, צריכת הדלק הנמוכה וכמובן האמינות המופלגת העניקו לפריוס V מקום בצמרת גם בשנתו האחרונה.

טויוטה פריוס פלוס מלפנים

טויוטה פריוס C

גם האחות הקטנה במשפחת ההיברידיות של טויוטה נמצאת בסוף דרכה וגם הלוק שלה לא מושך מדי, אבל היא הפריוס הזולה ביותר ומעבר לתג המחיר המזמין ולאמינות הטובה היא גם מציגה את אחת האופציות המשתלמות ביותר בכל הנוגע לחסכון בדלק בארצות הברית.

 אינפיניטי Q70

מכונית הסאלון של אינפיניטי, ה-Q70 (שנקראה בעבר M), מפגינה ב-7 שנותיה בשוק, למרות שלל מערכות עזר ובידור, אמינות טובה ונחשבת לאהובה על ידי משתמשיה בזכות מנועים עוצמתיים, תא נוסעים איכותי ונוחות נסיעה טובה.

אינפיניטי Q70 מאחור

 

הצד האפל: הדגמים הפחות אמינים באמריקה 

מן העבר השני, בקונסיומר ריפורטס פרסמו גם המכוניות שהגיעו לצד השני של הרשימה וזכו לדירוגי האמינות הנמוכים ביותר – מכוניות אשר בהן יש סיכוי יותר מסביר להיתקע בצד הדרך או לכל הפחות "ליהנות" מכמה בעיות חוזרות ונשנות.

האמריקאים מאוד אוהבים מכוניות שרירים והדורות האחרונים של המוסטנג והקאמרו מציגים מעבר למנוע עוצמתי גם יכולות דינמיות מרשימות למדי. עם זאת בעלי שברולט קאמרו מדווחים על תקלות (נדירות יחסית) בגיר ובעיות במערכות האלקטרוניות השונות בתא הנוסעים.

מרצדס GLC – רכב הפנאי בגודל בינוני המבוסס על ה-C קלאס של יצרנית הפרימיום מגרמניה מוצא את עצמו ברשימה המבישה בשל תלונות על בלמים לא מספקים, בלאי מואץ למערכת המתלים ותקלות במערכות חשמליות טריוויאליות כמו חלונות חשמליים ונעילה מרכזית.

יגואר F פייס – רכב הפנאי הראשון של החתול האצילי הבריטי נהנה מעיצוב מושך, יכולות דינמיות גבוהות ומנועים חזקים, אך תלונות נרשמו על תקלות ותפעול לקוי של חלק מהמערכות המתקדמות בתא הנוסעים, קרקושים משונים וככל הנראה בהשראת המסורת המוטורית הבריטית גם נזילות שונות.

ה-GMC Acadia – רכב פנאי במימדים אמריקאים שזוכה לביקושים ערים בארץ הדוד סם, אך חלק מהמערכות האלקטרוניות שלו לא מתפקדות כראוי ואבזור די מתבקש וטריוויאלי שלא קיים אפילו בגרסאות היקרות ביותר פוגעים בחוויית המשתמש של הרוכשים.

לאמריקאים קשה להתרגל למכוניות קטנות באמת, אך עיצוב הרטרו בכובש של הפיאט 500 הצליח לגרום ללא מעט אנשים לשנות את העדפותיהם. עם זאת במבחן האמינות ה-500 לא מצליחה להרשים ומתמקמת בחלק התחתון של הרשימה בשל תלונות על מערכת הבלמים, רמת האבזור וממשקי התפעול של המערכות האלקטרוניות.

הפורד פוקוס היא מכונית עם שלדה מצוינת ויכולת ניהוג גבוהות, אבל תיבת ההילוכים כפולת המצמדים האוטומטית ששירתה ללא הצלחה יתרה עד לפני קצת יותר משנה את המכונית וסבלה מתקלות חוזרות ונשנות ורעידות קשות בעת תחילת נסיעה, חירבה את המוניטין של הדגם.

גם האחות הקטנה, הפיאסטה, נמצאת בצד האפל של הרשימה לאחר שספגה הרבה תלונות על תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שלה שסובלת מהעברות הילוכים נוקשות, החלפות קלאצ'ים תכופות, רעשים ונזילות ובנוסף הרוכשים ציינו גם פעולה לא משכנעת של מערכת בקרת האקלים.

הוולוו XC90 הוא רכב הפנאי מרשים מאוד שהצביע על קפיצת מדרגה גדולה של היצרנית השוודית. עם זאת בכל הנוגע לאמינות לא הכל מושלם ורוכשים של הרכב היקר דיווחו על קשיים בתפעול מערכות אלקטרוניות בקבינה ותקלות חשמל שונות.

קאדילק אסקלייד הוא ללא ספק רכב פנאי מוגזם, אבל בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות והסופר סייז כדרך חיים זה כנראה מה שהופך אותו למבוקש כל כך כבר יותר מעשור. עם זאת רשימת החסרונות לא קצרה וכוללת תלונות על נסיעה קופצנית, מרווח פנימי עלוב ביחס למימדים המפלצתיים, מערכת בקרת אקלים שלפעמים שובתת ותקלות חמורות שמופיעות לעיתים בתיבת ההילוכים.

טסלה היא ללא היצרנית המהפכנית והמתקדמת ביותר בארצות הברית בעשורים האחרונים אבל המודל X שלה  "מככב" בתחתית הרשימה בשל מנגנון דלתות שחף אחוריות בעייתי, בידוד רעשים ונוחות נסיעה נמוכים באופן משמעותי מאשר במודל S ותלונות על איכות חומרים בקבינה ורמת צביעה נמוכה מדי לרכב בטווח המחירים היקר.

 

 


תגובות

נעם וינד

נכתב על-ידי נעם וינד

התאהב במכוניות כנער ובעקבות תשוקתו זו נקשר בעולם העיתונות לכל חייו. בגיל העשרה עבד במגזינים "אוטו" ו"טורבו", בצבא שירת בעיתון "במחנה" ומשם המשיך לשנים רבות בעיתונות הארצית, בעיקר ב"מעריב". ב-2008 חזר לאהבה הישנה והתמקד בכתיבה מוטורית במגזינים "אוטו" ו"הגה". ערך את אתר האינטרנט "מוטוקאר" והקים וערך את ערוץ הרכב באתר "mako". חובב מושבע של רכבי הנעה אחורית ודריפטים ומקבל צביטה בלב מרכבי אספנות.

ארכיון: