• Ad
  • קיה חושפת רכב פנאי קטן שימוצב מתחת לספורטאז' בתקווה לחזק את מעמד המותג בעיקר באירופה. אצלנו בתחילת 2018
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שבועיים לאחר שקיה חשפה סקיצות בקו חופשי של האח הקטן של הספורטאז' ושבוע אחרי שהוצג קרוב משפחתו, הקונה של יונדאי, גם הסטוניק של קיה נחשף אתמול באופן מלא לאור הזרקורים לקראת תחילת השיווק באירופה בסוף השנה ובישראל במחצית הראשונה של השנה הבאה.

    הסטוניק, רכב פנאי הממוצב מתחת לספורטאז' ומבוסס על פלטפורמת הקיה ריו, נולד יחד עם הקונה כדי להעניק לקונצרן הרכב הגדול בקוריאה נוכחות בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים אל מול רכבים כמו ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור הזוכים להצלחה גדולה באירופה.

    בניגוד לקווים וליציבה הדרמטית של הספורטאז', הסטוניק מציג עיצוב מתון יחסית. עם זאת, הקווים בהחלט נאים עם פגוש אגרסיבי, כנפיים תפוחות עם מגיני פלסטיק שחור סביב בתי הגלגלים וקו הדלתות התחתון, גגון מסילות וצביעה דו גוונית ב-20 שילובים שונים אפשריים.

    בשלב זה קיה לא חושפת את המידות של רכב הפנאי הקטן שלה וגם מהתמונות קשה בדיוק לאמוד האם הסטוניק יציג את אותה יציבה "ג'יפית" גבוהה כמו של הספורטאז' או שהוא ירגיש יותר "פרייבט" כמו הנירו ההיברידי.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן השוואתי: טויוטה C-HR, הונדה HR-V, קיה נירו וג'יפ רנגייד
    שולטטתתת? קיה פיקנטו החדשה במבחן
    מבחן השוואתי: פיג'ו 3008, קיה ספורטאז', רנו קדגאר

    בקיה מבטיחים כי הקבינה תהיה עמוסת אפשרויות ובעיקר יותר מזמינה ושונה מהאפרוריות שמאפיינת את תאי הנוסעים של מרבית דגמי המותג ותכלול אפשרויות לבחירה בין מגוון חבילות פרסונליזציה שונות.

    במרכז הקונסולה האמצעית ניתן יהיה לפגוש בכל רמות האבזור במערכת מולטימדיה עם תאימות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
    כמו כן הסטוניק יציע מערך בטיחות אקטיבי מרשים שיכלול זיהוי רכבים בשטחים המתים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית במקרה חירום ובקרת שיוט אדפטיבית.

    קיה גם לא חושפת פרטים באשר ליחידות ההנעה שיוצעו ברכב, אך יש להניח שכמו הפלטפורמה גם המנועים יגיעו מהריו ויכללו מנועים אטמוספריים ותיקים ופשוטים בנפח 1.25, 1.4, ו-1.6 ליטרים וגם את מנוע ה-1.0 ליטרים התלת צילינדרי המוגדש החדש של הקונצרן המפיק 120 כ"ס.

    כרכב שמיועד בעיקר לשוק האירופאי הידוע בחיבתו המסורתית לגיר ידני, כל הגרסאות יוצעו עם תיבת הילוכים ידנית ויש להניח שתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית או רובוטית כפולת מצמד תוצע בהמשך בעיקר בגרסאות המוגדשות.

    משום שבאירופה סגמנט הג'יפונים הקטנים נחשב לצומח ביותר בשנים האחרונות בקיה מאמינים כי הסטוניק יחזק מאוד את מעמדו של המותג ביבשת הישנה. עם זאת, בישראל, בשל תמחור קרוב מדי של רכבי הפנאי הקטנים לאלו הקומפקטיים (בראשות הספורטאז' והטוסון), ג'יפוני B סגמנט לא הצליחו עד היום לדגדג את נתוני המכירות של סגמנט הג'יפונים הקומפקטיים ואין ספק שאם לא יוצמד לסטוניק תג מחיר אטרקטיבי במיוחד, הספורטאז' ימשיך ככל הנראה להוביל את מכירות המותג בארץ.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אח קטן לספורטאז': קיה חושפת את הסטוניק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.