• Ad
  • אדי דיזל: פורשה תחויב לתקן 60 אלף רכבים והאם מנועי הדיזל של ג'יפ וראם צוידו בתוכנה חשודה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מעת לעת ניתן עדיין לשמוע התבטאויות של בכירים בעולם הרכב שממש משוכנעים שהדיזל לא אמר את מילתו האחרונה ובקרוב הוא יעשה קאמבק. במקביל יש גם יצרנים שמשיקים טכנולוגיות, כמו מערכת ה-48 וולט היבריד בגרסת הדיזל של הקיה ספורטאז', שאמורות לפתור את בעיות פליטות המזהמים המסוכנים במיוחד בעת תנועה עירונית, אולם לדעתנו לפחות שילוב בין הגבלות חדשות של המחוקקים ביותר ויותר מקומות שלמעשה ימנעו מרכבי דיזל כניסה לאזורים אורבניים בעוד שנים ספורות ואובדן האמון של הציבור בטכנולוגיה על רקע עוד ועוד מידע ושערוריות הקשורות לתוכנות רמייה ולמנועים שמזהמים הרבה יותר ממה שהוצהר יקשו על הדיזל לחזור לאחוזי הפופלריות מהם נהנה במשך שנים רבות כל כך באירופה ובמקומות אחרים על פני הגלובוס.

    עוד ב-TheCar: 
    שרת איכות הסביבה של גרמניה: עדכון תוכנה ברכבי הדיזל של פולקסווגן לא יפתור את הבעיה
    היה שלום מנוע דיזל, אהבנו אותך מאד
    מזעזע: פולקסווגן הזרימה גז לתאים אטומים אליהם הוכנסו קופים כדי להוכיח שמנועי הדיזל שלה לא מזהמים

    השבוע ספיחי פרשת דיזלגייט הגיעו ליצרנית רכבי הספורט פורשה ולקונצרן קרייזלר.

    נתוני פליטת מזהמים שקריים ברכבי הפנאי של פורשה 

    פורשה תחויב לקרוא לתיקון לכמעט 60,000 רכבי פנאי מדגמי מקאן וקאיין דיזל שנמכרו באירופה לאחר שהרגולטור הגרמני מצא שהם מצוידים בתוכנת ניהול מנוע הקשורה לשערוריית דיזלגייט.

    גרסאות הדיזל של רכבי הפנאי של פורשה צוידו במנועי 3.0 ו-4.8 ליטרים מתוצרת אודי ועל אף שלא מדובר במנועים ש"כיכבו" בפרשת דיזלגייט מתברר שגם בהם תוכנת הניהול ידעה לזהות מתי בדיוק הרכב נמצא בבדיקת זיהום אוויר ובמצב זה להפחית באופן זמני בצורה דרסטית את פליטת תחמוצת החנקן NOX על חשבון הביצועים.

    פורשה, שרוצה להרחיק ככל הניתן את רכביה מפרשת דיזלגייט, הודיעה כבר בפברואר לרשויות הגרמניות על "אי סדרים" שנמצאו במהלך בדיקות פליטות מזהמים בתנאי אמת שערכה ברכביה.

    פורשה קבעה בזמנו כי היא תיקח אחריות מלאה כלפי הלקוחות ותזמן באופן עצמאי את בעלי הרכבים למוסך לאחר אישור המתווה לתיקון, עם זאת בסופו של דבר היו אלו הרשויות שפרסמו, כנהוג בריקולים בנושאים בטיחותיים, את הקריאה לתיקון.

    במקביל בשלב זה פורשה עצרה את המכירות גרסאות הדיל של המקאן והקאיין S זאת לאחר שבשבוע שעבר אודי הצהירה על השהיה במסירות של רכבים מדגמי A6 ו-A7 המצוידים במנועי 3.0 ליטר דיזל.

    תוכנת רמייה גם ברכבי הדיזל של פיאט-קרייזלר?

    כפי שהתברר מספר פעמים במהלך יותר משנתיים וחצי מאז התפוצצות פרשת "דיזלגייט", עושה רושם שאנשי קונצרן פולקסווגן לא היו היחידים שרימו במבחני הזיהום ועל פי מסמכים שפורסמו ב"בלומברג" בסוף השבוע נראה כי גם בקונצרן פיאט-קרייזלר, כבר בשנת 2010, הייתה חלופת דואר אלקטרוני בנוגע לתוכנה מיוחדת שתאפשר לדגמי דיזל שונים לעבור את מבחני הזיהום.

    הפרטים התבררו במהלך דיונים הקשורים לתביעה ייצוגית שהוגשה בסן פרנסיסקו נגד קונצרן פיאט-קרייזלר בטענה כי זה הטעה את הקונים של גרסאות הדיזל של ג'יפ גרנד צ'ירוקי וטנדר דודג' ראם 1,500 ופרסם נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים שהושגו בעזרת תוכנה דומה לזו הקשורה לפרשת "דיזלגייט".

    בניגוד לפולקסווגן שהודתה ב-2015 שעשתה שימוש בתוכנת רמייה, בפיאט-קרייזלר טוענים כי יתכן שהחברה לא דיווחה לרשויות על שימוש חוקי שעשתה בתוכנה לניהול זיהום שמטרתה לאפשר ליחידת ההנעה לפעול באופן אופטימלי בתנאי דרך שונים.
    עם זאת חלופת אימיילים שונים שהתנהלה במהלך השנים בין עובדים בדרגות שונות אשר נחשפה במסגרת המשפט מציירת תמונה שונה. כך למשל ב-2010  ניסה בכיר בספקית המנועים האיטלקית VM מוטורי המתמחה במנועי דיזל (ונרכשה במועד מאוחר יותר על ידי קונצרן פיאט-קרייזלר) לשכנע את עמיתיו בפיאט-קרייזלר כי שימוש בתוכנה המכונה t_engine חוקי ולא יגרום לעיוות התוצאות בעת בדיקת פליטות המזהמים.

    התביעה במשפט חשפה מידע לפיו נציג של בוש, אחת מספקיות חלקי החילוף הגדולות בעולם ששמה נקשר גם לפרשת דיזלגייט, דווקא הזהיר את אנשי VM מוטורי מפני שימוש ב-t_engine  וציין שמדובר בפעולה בעייתית וכי יתכן שהם יצטרכו להתמודד עם "עונשים חמורים" אם הדבר יתגלה על ידי הרגולטורים.
    ב-VM הסבירו לנציג בוש כי החברה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם קרייזלר והמשוב שלהם על התוכנה הוא חיובי.

    התביעה גם טוענת כי ב-2014 עובד של קרייזלר-פיאט אף הזהיר בתקשורת המסרים הפנימית את בכירי ההנהלה והסביר כי מנועי הדיזל עושים שימוש בתוכנת ניהול בקרת פליטות שגרמה לחברה לספק לרגולטורים נתונים לא מדויקים.

    גם לאחר חשיפת המיילים והמידע החדש, העמדה הרשמית של הקונצרן האיטלקי-אמריקאי ברורה: "אנחנו נתגונן ונמחה נמרצות נגד כל טענה כי FCA עשתה שימוש כלשהו בכל תוכנה או התקן לא חוקי שמטרתו לשנות את נתוני זיהום האוויר".

    עם זאת, למרות הנחישות שהפגינו בקונצרן נראה כי אחרי פרשת "דיזלגייט" האמון של המשקיעים ביצרניות הרכב נמוך מבעבר ובימים האחרונים מניות קונצרן FCA ירדו ביותר מ-3 אחוזים.

     

     

    .

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.