נבחרת
הכותבים
אאודי Q5 בישראל: החל מ-350 אלף ש"ח

אאודי Q5 בישראל: החל מ-350 אלף ש"ח

הדור השני של Q5, כעת על פלטפורמת MLB החדשה, ייאבק על מקומו בראש הקטגוריה לנוכח תחרות מתעצמת


צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, השיקה היום (ד') את הדור השני של אאודי Q5 עם רמת מחירי מחירון דומה לזו של הדור היוצא אך עם רשימת אבזור גדושה יותר.

 

 

Q5 מוביל את המכירות בפלח השוק של קרוסאוברים יוקרתיים בגודל בינוני מאז שהושק לראשונה בישראל.

לאורך הקדנציה הקודמת שלו, במקביל למעבר של לקוחות לקרוסאוברים ברוב הקטגוריות, עלה רף המכירות של Q5 היוצא מרמה של כ-250 יחידות בשנה לגיזרת ה-500, אולם כעת עליו להיאבק בתחרות גוברת לא רק מצד המתחרים הקלאסיים מגרמניה אלא גם מצד וולוו, לקסוס, אינפיניטי וקאדילק.

הדור החדש, אשר מבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה, MLB, ומונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין חדש, צפוי – כך מעריכים אנשי צ'מפיון – למכור "לפחות את אותו מספר מכירות שנתי". הפלטפורמה החדשה אפשרה הפחתה של כ-90 ק"ג מן המשקל הכולל, ובזכות הארכת בסיס הגלגלים (ב-1.2 ס"מ) והאורך הכולל (ב-3.4 ס"מ) שופר המרחב הפנימי בתוך הרכב.

Q5 החדש מיוצר במקסיקו במפעל החדש ביותר של אאודי בעולם, וזאת בהתאם למגמה של כל יצרני היוקרה הגרמנים לייצר את הקרוסאוברים שלהם בצמוד לשוק האמריקני שבו הם זוכים לביקוש הרב ביותר.
אלא שהתוכניות של נשיא ארה"ב החדש, דונלד טראמפ, להטיל מכס על יבוא של כלי רכב ממקסיקו עלולה – אם תצא לפועל – לשבש את התוכניות של הגרמנים ולשחק לידי הלקוחות בשאר מדינות העולם.

הגרסה הפופולרית בישראל צפויה להיות גרסת הבנזין אשר מונעת כאמור באמצעות מנוע הטורבו-בנזין החדש בנפח 2.0 ליטר אשר מספק 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ של מומנט.
גרסת הדיזל מונעת באמצעות מנוע ה-2.0 ליטר המוכר שמספק 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ של מומנט.
בקצה הפירמידה מוצעת גרסת הביצועים הספורטיבית, SQ5, עם מנוע טורבו-בנזין במבנה V6 ובנפח 3.0 ליטר אשר מספק 354 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ.

כבר החל מגרסת הבסיס מצויד Q5 במערכות שונות לסיוע לנהג, בהן התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית והתרעה מפני מעבר לנתיב נסיעה חסום, וכן מערכת כיבוי אורות גבוהים למניעת סנוור נהגים שנוסעים בנתיב הנגדי. בשאר רמות האבזור מוצעות (כסטנדרט או אופציה בתוספת תשלום) כמעט כל מערכות הבטיחות המוכרות כיום.

אחת האופציות, אשר מוצעת לכל רמות האבזור בתוספת תשלום של כ-20,000 ש"ח – היא מערכת מתלי אוויר אשר מאפשרת בחירה בין נסיעה ספורטיבית על כביש מהיר לבין נסיעת שטח עם מרכב מוגבה.

מחיר המחירון של גרסת הדיזל הבסיסית של Q5 הוא 345 אלף ש"ח, עבור גרסת הבנזין נדרשים 10 אלפים ש"ח נוספים, ואילו גרסת SQ5 הספורטיבית עולה 519 אלף ש"ח.

האבזור הבסיסי כולל בין השאר "גג שמש" פנורמי, בקרת אקלים בעלת שלושה אזורים, ריפודי עור משולבים ומסך מולטימדיה בגודל 7 אינטש.

חבילות האבזור "לקשרי" (30,000 ש"ח) כוללת בין השאר פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, חישוקי גלגלים מעוצבים וצמיגים במידות R19 235/55, ופנסי LED קדמיים ואחוריים.

חבילת האבזור "טק פאק" (25,000 ש"ח) כוללת בין השאר מערכת ניווט ו"לוח מכשירים וירטואלי" שמחליף את לוח השעונים הקלאסי, ואילו חבילת "לקשרי" של SQ5 עולה 55 אלף ש"ח ומציעה פיצ'רים בעלי ערך ותדמית ספורטיביים.

 


תגובות

גיל מלמד

נכתב על-ידי גיל מלמד

עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.

ארכיון: